Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Takhle to vypadá v prvním létajícím autě, Slováci ukázali hotový AeroMobil v Monaku
28.4.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Slovenské letadlo na značkách se ukázalo na Top Marques jako prototyp připravený k sériové výrobě. Jeho cena opravdu není pro masy.
Slovenský AeroMobil se skutečně představil na Top Marques v Monaku, jak výrobce před pár týdny slíbil. Dostal označení 4.0, jako čtvrtá vzniknuvší verze, a je to prý prototyp, který je plně připravený pro sériovou výrobu. Víme také, co znamená ono hybridní pohonné ústrojí, o kterém Slováci minule hovořili.
Jeho princip je ten, že spalovací motor pohání pouze vrtuli při letu a generátor při jízdě po silnici. Ten dodává proud elektromotoru na přední nápravě. O voze nicméně nelze hovořit jako o elektromobilu s prodlouženým dojezdem, protože, pokud víme, nemá baterie a nedá se nabíjet ze zásuvky.
Elektrický pohon při jízdě po silnici byl pravděpodobně zvolen proto, že je snazší karoserií táhnout kabely než hřídele. Spalovací motor, dvoulitrový plochý čtyřválec s turbodmychadlem a výkonem 300 koní, je umístěn za kabinou a hřídelí žene vrtuli, která je na zádi stroje.
AeroMobil má nádrž na 91 litrů paliva, což má stačit k doletu 750 km anebo dojezdu po silnici 700 km. Maximální rychlost na silnici je elektronicky omezena na 160 km/h, ve vzduchu je maximálka 357 km/h. Transformace mezi režimem letu a jízdy po silnici má zabrat méně než tři minuty.
Základ kabiny verze 4.0 je monokokové šasi, na které je připevněn zadní pomocný rám pro motor a další části vozu. Dovnitř se vejdou dva lidé, o prostoru pro náklad zprávy nemáme, ale celková užitečná hmotnost je 240 kg. Součástí standardní výbavy bude hasicí přístroj a padák, který bude sloužit v případě nouze. Jedna z předchozích verzí AeroMobilu ho už vyzkoušela.
V první sérii nazvané jednoduše „First Edition” má být vyrobeno 500 kusů s cenou od 1,3 do 1,63 milionu dolarů, tedy 32 - 40,1 milionu korun, podle toho, kolik se najde zájemců. Disponujete-li patřičnou hotovostí - není to málo, ale nikdy nikdo neříkal, že AeroMobil bude dopravním prostředkem pro masy -, můžete si již nyní vůz obednat. Kdy ovšem začne výroba a kdy budou první kusy dodány zákazníkům, zatím nevíme.
Takhle se AeroMobil 4.0 ukázal na monacké přehlídce Top Marques
Firma zveřejnila i počítačové ilustrace verze 4.0
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- „Žebráme o vlastní smrt.” Automobilky v EU zdražují spalovací auta, aby prodaly víc elektromobilů. Vrátí se jim to úplně jinak, než doufají
19.12.2024 - Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii
19.12.2024 - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024 - Dodge jako by dělal vše pro to, aby nový Charger selhal, po osmiválci, zvuku a vůbec mu sebral i možnost pálit gumy
19.12.2024 - Kia říká, že bizarní vzhled její poslední novinky lidé po spatření berou na milost, snad tomu ani sama nevěří
19.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva