Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Také Maserati bude vyrábět to, co samo nechce. Slibuje hybridní SUV i sedany
6.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Sériové SUV Levante uvidíme možná ještě letos, plug-in-hybridní vnitřnosti by mělo dostat v roce 2017. Následovat mají oba současné sedany.
Není to zas tak dávno, co se šéf Maserati Harald Wester nechal slyšet, že elektromobily jsou nesmysl a hybridy se vyrábí jen pro regulace. Přitom ale přiznal, že něco takového bude muset automobilka podstoupit, ač nerado, aby oněm regulacím vyhověla. Je to velmi podobný příběh jako u sesterského Ferrari a ze zpráv z ženevského autosalonu, kde se Wester na téma hybridů opět rozhovořil, máme nyní jasnější představu, jak to s hybridy a trojzubcem bude.
Je to relativně jednoduché - do zásuvky bude možno připojit téměř vše - Ghibli, Quattroporte i chystané Levante. Připravované SUV Levante se má ukázat koncem letošního roku a jeho základní cena by se mohla pohybovat okolo 2,3 milionu korun. Plug-in-hybridní vnitřnosti údajně dostane někdy v roce 2017.
Vzhledem k tomu, že s Ghibli a Quattroporte bude sdílet základní architekturu, baterie a elektromotory se dostanou i do těchto modelů. Plug-in hybridy prostě budou jedny z verzí, které si budete moci objednat, podobně jako dnes je čtyřkolka nebo diesel. Je to jen otázka času.
Detaily hybridního ústrojí zatím známy nejsou, ale očekává se, že elektro-Levante bude mít podobné parametry jako Porsche Cayenne S E-hybrid. Jeho elektromotor dává sám o sobě 95 koní a 310 Nm a celkový výkon pohonného systému, který má za základ třílitrový šestiválec, je 416 koní a 590 Nm. Čistě na elektřinu ujede Cayenne 36 km a normovaná spotřeba je 3,4 litru na 100 km.
Levante je pro Maserati poměrně důležité auto, má hrát klíčovou roli ve zvýšení prodejů z nějakých 15 tisíc v roce 2013 na 75 tisíc v roce 2018. Stejně tak mají být v delším výhledu důležité ony hybridy, protože ze všech vyrobených Levante, Ghibli a Quattroporte má v letech 2020 - 2025 být 40 až 50 % hybridů, což vypadá jako velmi ambiciózní cíl, není-li onen hybrid zatím na světě.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo z Ženevy.






Čtyři roky starý koncept Maserati Kubang nejspíš předpovídal vzhled sériového Levante
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Nový čínský soupeř Rolls-Royců a Maybachů ukazuje, že Evropané už nemají nic jisté ani mezi luxusními limuzínami
včeraI ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
včeraTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
včeraČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva