Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Také luxusní Korejci narazili se svými elektrickými plány, vrací se zpátky ke spalovacím motorům
18.7.2024 | Petr Prokopec
Uběhly jen tři roky od chvíle, kdy oznámili, že od roku 2025 budou představovat jen vozy s bateriovým pohonem. Dnes jako všichni ostatní vidí, že to je utopie, a tak se i Korejci z Genesisu vrací k vnitřnímu spalování.
Nikdy nepochopíme, jak k tomu mohli svolit, když se ale politici před pár léty začali vidět budoucnost jen v elektrickém pohonu aut a zavládlo kolem něj ničím nepodložené všeobecné veselí, zavedení výrobci z valné většiny došli k závěru, že se spalovacími auty je za pár let amen. Přestali se zajímat o technickou realitu, přestali se zajímat o ekonomickou realitu, přestali se zajímat o preference zákazníků a odstartovali novodobé závody ve zbrojení, kdy se předháněli v tom, kdo rychleji a intenzivněji přejde jen na výrobu elektrických aut. Řeč byla obvykle o jednotkách let.
Že něco takového nemůže skončit úspěchem, jsme upozorňovali od počátku, i samotnými automobilkami jsme ale byli nezřídka zesměšňováni a upozaďováni. Uběhlo několik roků, naše predikce se vyplňují prakticky do puntíku, zesměšňováni a upozaďováni jsme ale jen víc. Proč lidé z automobilového průmyslu v tomto ohledu z valné většiny ztratili smysl pro realitu, nejsou schopen připustit si svá selhání a jen zřídka dokážou otevřeně říci, že šlo o „pitomé vize” a znovu si začít vážit těch, kteří viděli víc než oni, nám uniká. Realitu tím ale ani tentokrát nezmění a někteří už fakticky svá dřívější rozhodnutí přehodnocují, další to nevyhnutelně čeká.
Automobilky jako Mercedes, Ford nebo General Motors už nesmyslné plány odpískaly, nejnověji se k nim přidává korejská značka Genesis, tedy luxusní odnož Hyundai. Také v jejím případě došlo na absurdní vizi, když teprve před třemi roky oznámila, že od roku 2025 bude představovat už jen auta s ryze elektrickým pohonem. Dosavadní modely se spalovacími motory by pak jen dožily své výrobní cykly. Celé portfolio tedy mělo být záhy tvořeno už jen elektromobily, které by se do roku 2030 postaraly o 400 tisíc prodaných aut ročně. Bylo to skutečně naivní, a tak už nic z toho neplatí.
„Před lety jsme předpokládali, že elektrická éra přijde opravdu velmi rychle, a my jsme se v ní chtěli stát lídrem,“ řekl k věci šéf značky Mike Song. A kolegům z Top Gearu prozradil, že priority Genesis jsou nyní jinde. „Elektrifikace je stále naší vizí. Stále budeme nabízet stoprocentně elektrifikovaná vozidla, ale trh a zákazníci nyní volají po hybridech více než po ryzích elektromobilech,“ dodává s tím, že s takovými modely má značka přijít „co nejrychleji“.
Je to znovu ohýbání reality, ale aspoň už ne tak intenzivní. Přirozená poptávka po hybridech se limitně blíží nule, skoro nikdo nechodí do autosalonů s požadavkem na hybridní auto, něco takového má málokdo důvod preferovat. Lidé dál žádají auta s vlastnostmi ryze spalovacích vozů a hybridy jsou obvykle jakýmsi „posledním útočištěm” před elektrifikací. A pro automobilky je to ještě přijatelná cesta, neboť s hybridním pohonem mohou emise CO2 na oko snížit víc než s tím čistě spalovacím. Hybridy tak prochází jako z nouze ctnost, jako přijatelný kompromis pro obě strany, projevem ryzího uspokojování přání klientů nejsou.
Buď jak buď Korejci rychle pochopili, že sázka na elektrickou kartu by je přivedla na buben, a tak se vrací ke spalovacím motorům, které zůstávají podstatou jakéhokoli hybridu. Práce na takovém pohonu ostatně odstartovaly už loni, přičemž jeho základem se stane 2,5litrový čtyřválec. Podle všeho ale v prvé řadě nepůjde ani o plug-in hybridní agregát, nýbrž klasický hybrid či dokonce mild-hybrid, tedy skutečně téměř ryze spalovací motor. A součástí nového plánu je nasadit jej pod kapotu všech aut, která Genesis nabízí. Jedna hloupá vize zkrátka opět padla tak, jak od začátku musela. Kdy se přidají další?
Ani elektrické GV70 zjevně neláká tak, jak by mělo, Korejci tak stáčí svou pozornost od elektromobilů zpět ke spalovacím motorům. Jaké překvapení. Foto: Genesis
Zdroj: Top Gear
Bleskovky
- „Horst Fuchs v sukních” ve svých 84 letech ve vysoké rychlosti nezvládl nové Ferrari, skončilo na střeše
12.11.2024 - Souboj vrcholných německých stíhačů Audi, BMW a Mercedesu ovládl ten nejlehčí, nejjednodušší a nejvíc „zpátečnicky” stvořený
10.11.2024 - 2800koňové Audi R8 ukázalo svou akceleraci. Připomíná to zrychlené scény z filmů, i na 400 km/h je dřív, než řeknete švec
9.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- CFMOTO 675NK: s jistotou do zatáček včera 14:28
- Časový program letošního finále Grand Prix včera 12:07
- Japonští mistři světa v Grand Prix 12.11.2024
- Motul Solidarity Grand Prix bez Sasakiho a Alcoby 12.11.2024
- Předběžný startovní rošt Moto2 na sezónu 2025 11.11.2024
Nejnovější články
- První elektrické Porsche přivádí majitele k zoufalství. Padá na ceně tak brutálně, že brzy klesne pod hranici 1 milionu Kč
včera - Vůbec poslední vyrobený vyrobený kus prvního silničního závoďáku jde do aukce. Je přesně tak „hustý”, jak vypadá
včera - Nejméně ve třech zemích zakázali elektromobilům vjezd na závodní dráhu, je to další místo, kam už nesmí
včera - Mazda klidně pustí do výroby sedan s motorem V6 a pohonem zadních kol, její jedinou podmínku musíte splnit vy
včera - Situace v Německu zašla tak daleko, že dodavatelé elektřiny začali rozebírat existující dobíjecí stanice
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva