Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Také luxusní Korejci narazili se svými elektrickými plány, vrací se zpátky ke spalovacím motorům
18.7.2024 | Petr Prokopec
Uběhly jen tři roky od chvíle, kdy oznámili, že od roku 2025 budou představovat jen vozy s bateriovým pohonem. Dnes jako všichni ostatní vidí, že to je utopie, a tak se i Korejci z Genesisu vrací k vnitřnímu spalování.
Nikdy nepochopíme, jak k tomu mohli svolit, když se ale politici před pár léty začali vidět budoucnost jen v elektrickém pohonu aut a zavládlo kolem něj ničím nepodložené všeobecné veselí, zavedení výrobci z valné většiny došli k závěru, že se spalovacími auty je za pár let amen. Přestali se zajímat o technickou realitu, přestali se zajímat o ekonomickou realitu, přestali se zajímat o preference zákazníků a odstartovali novodobé závody ve zbrojení, kdy se předháněli v tom, kdo rychleji a intenzivněji přejde jen na výrobu elektrických aut. Řeč byla obvykle o jednotkách let.
Že něco takového nemůže skončit úspěchem, jsme upozorňovali od počátku, i samotnými automobilkami jsme ale byli nezřídka zesměšňováni a upozaďováni. Uběhlo několik roků, naše predikce se vyplňují prakticky do puntíku, zesměšňováni a upozaďováni jsme ale jen víc. Proč lidé z automobilového průmyslu v tomto ohledu z valné většiny ztratili smysl pro realitu, nejsou schopen připustit si svá selhání a jen zřídka dokážou otevřeně říci, že šlo o „pitomé vize” a znovu si začít vážit těch, kteří viděli víc než oni, nám uniká. Realitu tím ale ani tentokrát nezmění a někteří už fakticky svá dřívější rozhodnutí přehodnocují, další to nevyhnutelně čeká.
Automobilky jako Mercedes, Ford nebo General Motors už nesmyslné plány odpískaly, nejnověji se k nim přidává korejská značka Genesis, tedy luxusní odnož Hyundai. Také v jejím případě došlo na absurdní vizi, když teprve před třemi roky oznámila, že od roku 2025 bude představovat už jen auta s ryze elektrickým pohonem. Dosavadní modely se spalovacími motory by pak jen dožily své výrobní cykly. Celé portfolio tedy mělo být záhy tvořeno už jen elektromobily, které by se do roku 2030 postaraly o 400 tisíc prodaných aut ročně. Bylo to skutečně naivní, a tak už nic z toho neplatí.
„Před lety jsme předpokládali, že elektrická éra přijde opravdu velmi rychle, a my jsme se v ní chtěli stát lídrem,“ řekl k věci šéf značky Mike Song. A kolegům z Top Gearu prozradil, že priority Genesis jsou nyní jinde. „Elektrifikace je stále naší vizí. Stále budeme nabízet stoprocentně elektrifikovaná vozidla, ale trh a zákazníci nyní volají po hybridech více než po ryzích elektromobilech,“ dodává s tím, že s takovými modely má značka přijít „co nejrychleji“.
Je to znovu ohýbání reality, ale aspoň už ne tak intenzivní. Přirozená poptávka po hybridech se limitně blíží nule, skoro nikdo nechodí do autosalonů s požadavkem na hybridní auto, něco takového má málokdo důvod preferovat. Lidé dál žádají auta s vlastnostmi ryze spalovacích vozů a hybridy jsou obvykle jakýmsi „posledním útočištěm” před elektrifikací. A pro automobilky je to ještě přijatelná cesta, neboť s hybridním pohonem mohou emise CO2 na oko snížit víc než s tím čistě spalovacím. Hybridy tak prochází jako z nouze ctnost, jako přijatelný kompromis pro obě strany, projevem ryzího uspokojování přání klientů nejsou.
Buď jak buď Korejci rychle pochopili, že sázka na elektrickou kartu by je přivedla na buben, a tak se vrací ke spalovacím motorům, které zůstávají podstatou jakéhokoli hybridu. Práce na takovém pohonu ostatně odstartovaly už loni, přičemž jeho základem se stane 2,5litrový čtyřválec. Podle všeho ale v prvé řadě nepůjde ani o plug-in hybridní agregát, nýbrž klasický hybrid či dokonce mild-hybrid, tedy skutečně téměř ryze spalovací motor. A součástí nového plánu je nasadit jej pod kapotu všech aut, která Genesis nabízí. Jedna hloupá vize zkrátka opět padla tak, jak od začátku musela. Kdy se přidají další?
Ani elektrické GV70 zjevně neláká tak, jak by mělo, Korejci tak stáčí svou pozornost od elektromobilů zpět ke spalovacím motorům. Jaké překvapení. Foto: Genesis
Zdroj: Top Gear
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 7 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 9 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 10 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva