Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Také Ferrari pracuje na elektrickém turbu, nadělí jej osmiválci
29.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Po Audi a Mercedesu jdou cestou elektrického přeplňování také v Maranellu. Výsledkem se prý stane svižnější akcelerace a nižší spotřeba motorů V8.
Špičkové supersporty z Itálie zůstanou podle posledních zpráv turbodmychadel zcela prosté. Tuto zprávu jsme přinesli před několika dny a očima puristických fandů to vnímáme jako pozitivum, jenomže to bude platit pouze pro vrcholné dvanáctiválcové modely. O osmiválcích to neplatí už nyní, však tu máme oturbený model California s dodatkem T. Ten ryze sportovní není, jenže rozpínání turbodmychadel nabídkou vzpínajícího se koníka tím neskončí.
Přeplňování se v nejbližší době má dostat také do útrob modernizovaného 458 Italia, které by mohlo disponovat stejným motorem. Jenomže to není hlavní účel nového sdělení. Tím je fakt, že se Ferrari pro další pokračování chystá u přeplňovaných modelů využít výhod elektrického turbodmychadla, obdobně jako Audi u SQ7 nebo Mercedes u zatím neznámých AMG.
U Ferrari však nepůjde primárně o ohromující výkony při rozjezdu, třebaže se od nich rozhodně distancovat nebude, ale zejména o cestu za nižšími emisemi a eliminaci turbodíry, kterou s sebou obvykle přináší klasické přeplňování. Mohlo by tak i s přeplňovanými motory nabízet charakter blízký atmosférickým jednotkám, jen tím vyluzovaným zvukem si nejsme příliš jistí.
V současné době maranellské koně emitují do ovzduší průměrně 270 gramů CO2 na kilometr, zatímco každý následující rok by zástupci chtěli shodit průměr o tři procenta, aby nemuseli platit tak vysoké pokuty za jejich nadlimitní množství. Prvním krokem ke splnění cíle je výše zmíněná California T, dalším pak bude zřejmě stejným 3,8litrovým osmiválcem vybavená Italia. Konkrétní aplikace elektrického turbodmychadla Ferrari nezmínilo, ale je velmi pravděpodobné, že se objeví v každém dalším přeplňovaném modelu, kde doplní standardní výfuková dmychadla. Nechme se překvapit, jak to nakonec bude fungovat.



Ferrari se přeplňování už déle bránit nebude, ale snad zůstane u modelů s motory V8. Ty by mělo posléze dále vylepšit zástavbou elektrického turba
Zdroj: 4wheelsnews.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 10 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 11 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 04.01. 21:35 - jerry
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 21:21 - řidičBOB
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB
- Genesis 04.01. 04:52 - lyly19