Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Také Ferrari pracuje na elektrickém turbu, nadělí jej osmiválci
29.7.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Po Audi a Mercedesu jdou cestou elektrického přeplňování také v Maranellu. Výsledkem se prý stane svižnější akcelerace a nižší spotřeba motorů V8.
Špičkové supersporty z Itálie zůstanou podle posledních zpráv turbodmychadel zcela prosté. Tuto zprávu jsme přinesli před několika dny a očima puristických fandů to vnímáme jako pozitivum, jenomže to bude platit pouze pro vrcholné dvanáctiválcové modely. O osmiválcích to neplatí už nyní, však tu máme oturbený model California s dodatkem T. Ten ryze sportovní není, jenže rozpínání turbodmychadel nabídkou vzpínajícího se koníka tím neskončí.
Přeplňování se v nejbližší době má dostat také do útrob modernizovaného 458 Italia, které by mohlo disponovat stejným motorem. Jenomže to není hlavní účel nového sdělení. Tím je fakt, že se Ferrari pro další pokračování chystá u přeplňovaných modelů využít výhod elektrického turbodmychadla, obdobně jako Audi u SQ7 nebo Mercedes u zatím neznámých AMG.
U Ferrari však nepůjde primárně o ohromující výkony při rozjezdu, třebaže se od nich rozhodně distancovat nebude, ale zejména o cestu za nižšími emisemi a eliminaci turbodíry, kterou s sebou obvykle přináší klasické přeplňování. Mohlo by tak i s přeplňovanými motory nabízet charakter blízký atmosférickým jednotkám, jen tím vyluzovaným zvukem si nejsme příliš jistí.
V současné době maranellské koně emitují do ovzduší průměrně 270 gramů CO2 na kilometr, zatímco každý následující rok by zástupci chtěli shodit průměr o tři procenta, aby nemuseli platit tak vysoké pokuty za jejich nadlimitní množství. Prvním krokem ke splnění cíle je výše zmíněná California T, dalším pak bude zřejmě stejným 3,8litrovým osmiválcem vybavená Italia. Konkrétní aplikace elektrického turbodmychadla Ferrari nezmínilo, ale je velmi pravděpodobné, že se objeví v každém dalším přeplňovaném modelu, kde doplní standardní výfuková dmychadla. Nechme se překvapit, jak to nakonec bude fungovat.
Ferrari se přeplňování už déle bránit nebude, ale snad zůstane u modelů s motory V8. Ty by mělo posléze dále vylepšit zástavbou elektrického turba
Zdroj: 4wheelsnews.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nový Ford Mustang vyzval na souboj ve sprintu ošklivé a otylé BMW M2, asi to ale neměl dělat
2.12.2024 - Mercedes si patentoval nové jméno modelu, které už ale pár dnů zdobí čínskou napodobeninu jeho vlastního auta
1.12.2024 - MG si nemilosrdně utahuje z trapné kampaně na přerod Jaguaru, tohle je 1:0 pro starší Brity
29.11.2024
Nejnovější články
- Na luxusní hot hatch s motorem Ferrari uprostřed se zapomnělo, teď tato vzácnost může být vaše, nejspíš ne draho
před 2 hodinami - Ve VW zastavilo práci skoro 100 tisíc lidí. Činí tak ale pod taktovkou špatných lidí za špatné věci, nálada průmyslu je u dna
před 3 hodinami - Žába už nesedí na prameni, a tak má v koncernu Stellantis dostat průchod dosud tajný vývoj nových motorů V8
včera - Ceny náhradních baterií a motorů pro elektrické VW a Škody jsou takový průšvih, že se o nich v servisu bojí mluvit
včera - Youtuber popsal, jak dostal Cybertruck do Evropy. Na loď nesměl, s dopravou stál 4,5 milionu, přihlásil ho v Albánii a trápí se s nabíjením
včera
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 12.04. 06:53 - Stepan
- Policejní kontroly a měření 12.03. 22:54 - řidičBOB
- Onboard videa 12.03. 22:27 - abgx1
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 12.03. 19:51 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.03. 18:24 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 12.03. 14:23 - pavproch
- Cyklistické vlákno 12.03. 14:12 - pavproch
- Detektory policejních radarů 12.02. 18:32 - řidičBOB