Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Tak se sedí v novém nejrychlejším sedanu světa, v Ženevě zapadl ve změti novinek
8.3.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
V Ženevě se letos znovu přepisovaly tabulky světových rekordů, jen si toho málokdo všiml. Nám ale tento stroj neunikl, je to extrém svého druhu.
Ve stínu nově oznámeného jména hypersportu značky Aston Martin, který nakonec ponese „božské“ označení Valkyrie, zůstaly tak trochu další dvě novinky této britské automobilky, ačkoli jsme dodatečně zjistili, že poněkud neprávem. Ne každý den je totiž prezentován čtyřdveřový sedan, který se zařadí na vrchol těch nejrychlejších na světě. A ani vzrušující osmiválcové kupé, které vypadá na to, že si právě odskočilo za závodního okruhu, nezní tuctově. Pojďme se ale nejdříve podívat na tu stíhačku v rouchu limuzíny.
Titulem nejrychlejšího sériového čtyřdveřového sedanu na světě se již nějako dobu honosí americký muscle car Dodge Charger SRT Hellcat, který je schopen rozjet se díky svému kompresorovému osmiválci o objemu 6,2 litru a výkonu 717 koní na 329 kilometrů v hodině. Tuto hranici nyní překonává Aston Martin Rapide AMR a to o pořádný kus.
Pokud vám uvedená zkratka za jménem nic neříká, mohlo by vás zajímat, že jde o sportovní divizi Aston Martin Racing založenou v roce 2004, která se bude od nynějška zajímat nejen o stavbu okruhových strojů, ale podívá se na zoubek také produkčním modelům.
Právě tohle se stalo i v případě Rapide AMR a výsledek bere dech i přepisuje tabulky. Novinka lakovaná v odstínu Stirling Green doplněném žlutým rychlým pruhem má pod přední kapotou atmosférický vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,0 litru, který se podařilo vyladit na rovných 600 koní. Podle Astonu tento výkon stačí k tomu, aby se vůz rozjel na 210 mil v hodině, tedy 338 km/h.
Rapide AMR bude jezdit na 21palcových černých kolech a od standardních modelů se bude odlišovat přepracovanou mřížkou chladiče, jinými nárazníky, lépe propustným výfukovým systémem se čtyřmi koncovkami, decentním spoilerem na víku zavazadlového prostoru a spoustou karbonových dílů lemovaných křiklavými odstíny. Stejný nezůstal ani interiér. Nejdete v něm mix karbonu, alcantary a kontrastních prvků barevně sladěných s exteriérem.
V podobném duchu byl navržen rovněž osmiválcový Vantage, spíše než na běžné silice je však zaměřený na okruhy a proto nese označení AMR Pro. Mezi předními koly má namontovaný závodní motor 4,7 V8 s výkonem 507 koní, auto dostalo sportovní stavitelné odpružení a devatenáctipalcová kola uchycená centrální maticí a nazutá do pneumatik Michelin Pilot Cup 2.
Závodní téma pokračuje, také pokud jde o design. Karoserie byla přepracována s ohledem na co nejvyšší přítlak, do interiéru byla dodatečně namontována bezpečnostní klec zakázkové divize „Q“ a všude opět najdete spoustu kompozitních dílů a účelně navržených součástek.
Přestože v případě obou ženevských novinek mluví Aston o konceptech, jedním dechem rovněž dodává, že se bude Rapide AMR i Vantage AMR Pro vyrábět. Akorát nečekejte, že ve velkých počtech. Z momentálně nejrychlejší čtyřdveřové limuzíny na světě vznikne pouze 210 kopií a osmiválcových kupé bude ještě méně. Ne více než 7. Lepší zprávou je, že Britové postupně představí ostré verze AMR a AMR Pro ve všech svých dostupných modelových řadách, takže se máme na co ještě těšit.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
Aston Martin Rapide AMR naživo v Ženevě
Aston říká, že k rychlosti 338 km/h stačí modelu Rapide AMR 600 koní
Vantage AMR Pro je nepochybně velká vzácnost už nyní, automobilka jich vyrobí maximálně 7
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 3 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejčtenější články
- Íránci začali vyrábět své nové auto, první národní SUV. Nevypadá jako z muzea, v něčem nabízí víc než Škoda Kamiq
20.12.2024 - VW drtivě vyhrál v bitvě s odbory. Reálně zruší 35 tisíc pracovních míst, zbaví se 2 továren a 7 let nikomu nepřidá ani halíř
21.12.2024 - Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva