Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Syrena Sport 2013: „polská Corvette“ má motor Nissanu 370Z o výkonu 456 koní
19.4.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Znovuzrození neschváleného polského supersportu nemá vážit ani 1 300 kg, na stovku ale zrychlí za 4,5 sekundy a rozjede se až na 290 km/h.
S Poláky máme jedno společné - pod sovětskou nadvládou nedostala zelenou řada sportovních vozů, které by obě země mohly, někdy i nechvalně, proslavit. V tomto ohledu ostatně FSO Syrena Sport vyráběná-nevyráběná v letech 1957 až 1960 docela zabodovala, neboť v Kanadě dostala označení „polská Corvette“ a Italové se o ní vyjádřili jako o „nejkrásnějším voze zpoza Železné opony“.
V těchto šlépějích ostatně dílo Pavlo Burkatskyho, který stojí i za designem Arrinery Hussarya, kráčí opravdu věrně. I když na rozdíl od 710 kg vážícího předobrazu jde zatím jen o počítačové retuše. Návrhy vzhledu připomínají lecjaká existující auta, celku přesto nejde upřít svébytnost a eleganci, podobně jako původnímu vozu.
Rozdíl mezi oběma generacemi Syreny Sport lze logicky vysledovat v motorovém prostoru, kde namísto dvouválcového boxeru o výkonu 36 koní trůní vidlicový šestiválec z Nissanu 370Z. Ten přitom v atmosférické verzi produkuje 335 koní, přidáním turbodmychadla však pod pravou nohu dostanete 456 koní. Zrychlení z klidu na stovku by se díky tomu mělo odehrát za 4,5 sekundy při cestě za nejvyšší rychlostí 290 km/h.
S ohledem na plastovou karoserii a minimalistický interiér nepřekvapí hmotnost pod 1 300 kg, v souvislosti s výbavou se ovšem znovuzrozená Syrena nikterak nerozhovořila. Stejně tak není jisté, kdy se nový model Sport stane realitou, nebo tento nápad vyzní stejně jako už zmíněná Arrinera - do ztracena. Jisti si snad můžeme být jen tím, že nedostane červenou kvůli režimu, který zarazil originál. Ve zmíněných šestatřiceti měsících tak inženýři závodu FSO (Fabryka Samochodów Osobowych neboli Výroba osobních automobilů) stihli vyrobit jen pár prototypů, podle jejichž plánů v Polsku dodnes vznikají repliky.
Novodobá Syrena Sport prozatím existuje jen v počítači. V reálu by ovšem měla dostat motor z Nissanu 370Z naladěný až na 456 koní
FSO Syrena Sport byla nazývána polskou Corvette nebo také nejkrásnějším vozem zpoza Železné opony
Zdroj: Nowa Syrena
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Venku je nový Jaguar, po kterém zase zatoužíte, má motor 5,6 V12 a manuální převodovkou
před 10 hodinami - Vtip týdne: Abarth v Evropě skončil se spalovacími auty, i když jeho elektrické novinky nikdo nechce ani s velkými slevami
včera - K mání je auto, které snadno přežije vás i konec světa. Tento skoro nezničitelný Mercedes je dodnes zánovní
včera - Únik odhalil první auto Rosatomu. Jaderný reaktor ho pohánět nebude, karbonu ale dostane hromadu
včera - Potvrzeno: Stávky zaměstnanců VW začnou v prosinci. „Lidé ve všech továrnách jsou připraveni na konflikt,” říkají odbory
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva