Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki odpískalo snahu dát elektrický pohon ikonickému Jimny. Přišel by o své klíčové vlastnosti, říká šéf
včera | Petr Prokopec
Od začátku nám to přišlo jako nesmysl, automobilka to ale myslela vážně - elektrický nebo aspoň hybridní pohon měl mnohými milovaný japonský prcek skutečně dostat. Nakonec ale podle zřejmě zůstane jen u toho spalovacího, cokoli jiného by hlavní myšlenku celého auta zabilo.
Pokud osobní automobilová doprava skutečně škodí světu tak, jak někteří dost pochybně tvrdí, pak by lékem měly být primárně malé a lehké vozy s malými motory. Právě ty zatěžují životní prostředí vůbec nejmíň, ať už jde o výrobu nebo provoz. Jenže když mají výfuk, který aktivisté berou jako pomalu největší zlo pod sluncem, rázem jsou vnímány docela jinak. Elektrický pohon pohon v jejich očích pochopitelně hojí vše, jenže cena malých aut s ním by stoupla do výšin, kterou by zákazníci neakceptovali. Proto tahle auta vymírají.
Jedním z takových je Suzuki Jimny, které v pětimístné verzi v Evropě skončilo už v roce 2020. Následně se pak vrátilo v provedení N1, tedy bez zadní řady sedadel. Už to mu ubralo na atraktivitě, zájem však zůstával nemalý. Jenže od letoška platí také nové regulace týkající se mj. kyberbezpečnosti, které již Japonci nedokázali obejít žádným možným způsobem. Jimny tak už nekoupíte ani s bezpečnostní přepážkou, ani bez ní.
Značka plánovala elektrického nástupce, prezident japonské automobilky Toshihiro Suzuki ale nově pro Autocar naznačil, že při čekání na malé SUV s bateriovým pohonem byste rozhodně neměli zadržovat dech. „Pokud jde o elektrickou verzi, myslím, že ta by zruinovala to nejlepší, co Jimny nabízí. A dle mého názoru je jeho klíčovým prvkem nízká hmotnost,“ uvedl Suzuki. A uvedl, že Japonci nepočítají ani s hybridní variantou, která by přinesla stejné problémy.
Místo toho by Jimny mělo i nadále sloužit „profesionálům“, v podstatě se tak počítá s návratem oné užitkové verze. Je však otázkou, kdy se tak stane, neboť Suzuki v této souvislosti zmiňuje „spalovací ústrojí využívající biopaliva, které by bylo způsobem, jak udržet Jimny při životě i do budoucna“. Japonci tak zjevně upouští od svých loňských plánů, dle kterých chtěli do roku 2030 nabízet v Evropě pět elektromobilů. Zatím ale byla představena jen eVitara.
Tato novinka navazuje na loňský koncept eVX, přičemž k mání bude se dvěma pakety baterií (49 a 61 kWh) a ve třech výkonnostních verzích (144, 174 a 184 koní). O dojezdu či dynamice se však značka nerozpovídala, ostatně třeba se zahájením prodeje na českém trhu se počítá až na podzim příštího roku. Pro úspěch nicméně bude klíčová cena, přičemž spalovací provedení startuje na 552 900 Kč. Za to sice dostáváte „jen“ 129 koní, s pětilitrovou spotřebou ale dojezd problémem nebude.
Spalovací Vitara navíc v základní verzi váží jen 1 180 kg, zatímco elektrické provedení se tak nízko nepodívá ani náhodou. Protože ale nemá výfuk, bude na něj mnohými pohlíženo s úsměvem na rtech. Že dotyční nebudou brát v potaz tuny vytěžených hornin kvůli jediné baterii a další špinavá tajemství těchto aut, asi nemusíme dodávat - někteří vidí jen to, co vidět chtějí.
Jimny se před pár měsíci s Evropou rozloučil edicí Horizon, která nebyla zrovna levná. Protože ale šlo o prakticky posledních 900 aut pro starý kontinent, která šlo koupit v Německu, bylo jasné, že klientela vezme showroomy útokem. Foto: Suzuki
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
5.11.2024 - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
4.11.2024 - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
4.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Yamaha oznamuje oficiální jezdce World Supersport pro rok 2025 včera 14:30
- Aprilia Tuono 457: nekapotovaná zábava včera 12:00
- Oficiálně: Finále MotoGP se pojede v Barceloně 5.11.2024
- Mistři světa z nezávislého týmu 5.11.2024
- Ondřej Vostatek bude v WorldSSP 2025 startovat za český tým WRP Racing 4.11.2024
Nejčtenější články
- Dealeři Stellantisu se postavili proti šéfovi koncernu a sami prosí EU, aby zrušila nesmyslné limity CO2 pro příští rok
8.10.2024 - Američan překonal několik rekordů v rychlosti jízdy autem mezi pobřežími, konečně pochopil, jaký pohon zvolit
8.10.2024 - Ani totální fiasko pokusu elektrifikovat kamiony pomocí trolejí nestačilo k tomu, aby to s ním nezkusili znovu
8.10.2024 - Rusové se k novému Bugatti nedostanou, a tak si motor V16 postavili sami z toho, z čeho mohou. Je to dvoutakt
8.10.2024 - Korejci ukázali, že elektrické auto nemusí být jen nudná lednice na kolech, i když tak vypadá
8.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva