Suzuki Wagon R 2013: ne facelift, ale nové auto

Bývá to naopak, tentokrát se ale z předpokládaného faceliftu Wagon R vyklubala zcela nová generace s odlehčenou karoserií a úspornějšími motory.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Suzuki Wagon R 2013: ne facelift, ale nové auto

7.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Suzuki Wagon R 2013: ne facelift, ale nové auto

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Bývá to naopak, tentokrát se ale z předpokládaného faceliftu Wagon R vyklubala zcela nová generace s odlehčenou karoserií a úspornějšími motory.

Hranatá věc jménem Wagon R+ a její sourozenec Opel Agila byly vozy prodávané většinu minulé dekády. Při generační obměně je však obě automobilky nahradily novým společným produktem a skutečný nástupce eRka se již v Evropě neobjevil. V Japonsku ale vůz existuje dále už ve své čtvrté generaci jako městské vozítko kategorie kei car vybavené buď atmosférickým nebo přeplňovaným tříválcem o objemu 0,66 litru a označením Wagon R, případně jako malinko agresivněji vypadající Stingray Wagon R.

Aktuální generace už není úplně nejmladší, takže nás příliš nepřekvapilo, když jsme přibližně před měsícem zaregistrovali stejný vůz s novou přídí i zádí a pozměněným tvarem zadního páru dveří. Původně jsme si mysleli, že se jedná o klasický facelift, oficiální tiskové sdělení nás ale vyvedlo z omylu. Suzuki informuje o zcela nové, páté generaci.

Své tvrzení dokládá několika věrohodně vypadajícími fakty. Konstruktérům jedno z nejoblíbenějších japonských aut (přirovnávaného ke Golfu země vycházejícího slunce) a klíčový model automobilky Suzuki se podařilo odlehčit o 70 kg, takže Wagon R nyní váží pouze 780 kg. Řadový tříválec o objemu šest set šedesát krychlových centimetrů zůstal, byl ale doplněn o tzv. Suzuki Green Technology, což je systém stop-start spojený s propracovanějším systémem rekuperace brzdné energie.

Ve většině aspektů je tato technika stejná jako jiné a to znamená, že se alternátor při akceleraci odpojí, aby zbytečně neodebíral výkon od motoru a při plynulé jízdě, volnoběžném zpomalování nebo brzdění zase naopak dobíjí palubní akumulátor. Novinkou je zde přídavná lithium-iontová baterie o neznámé kapacitě umístěná na levé straně pod sedadlem spolujezdce a řídicí elektronika. Suzuki tomu říká Ene-Charge.

Přídavný akumulátor ani primární baterie neumí zpětně vrátit proud do generátoru, aby sloužil jako elektromotor a pomáhal benzínovému tříválci v pohonu kol. Místo toho se oba zdroje napětí starají o zásobování pomocných systémů elektrickou energií. Suzuki tvrdí, že podle japonských norem JC08, které jsou poněkud realističtější než ty evropské, spotřebuje nový Wagon R v průměru 3,5 l na 100 km v případě verze s pohonem předních kol a za rovné čtyři litry pojede model vybavený pohonem všech kol - předpokládáme, že se tyto údaje týkají atmosférické varianty.

Na identickém základu byl postaven také „sportovnější“ model Stingray Wagon R s jinými světly, nárazníkem a maskou. Obě provedení si stojí co do volby techniky stejně - vybírat můžete z atmosférického nebo přeplňovaného motoru, 2WD případně 4WD a ve všech případech dostanete standardně dodávanou automatickou převodovku s plynule měnitelným převodem CVT.

Nové Suzuki Wagon R se začne v Japonsku prodávat od 19. září a základ bude stát v přepočtu 276 tisíc Kč. Stingray zase pořídí tamní zákazníci za minimálně 330 tisíc korun.


Suzuki Wagon R 2013: ne facelift, ale nové auto - 1 - Suzuki Wagon R a Stingray nove 01Suzuki Wagon R 2013: ne facelift, ale nové auto - 2 - Suzuki Wagon R a Stingray nove 02Suzuki Wagon R 2013: ne facelift, ale nové auto - 3 - Suzuki Wagon R a Stingray nove 03Suzuki Wagon R 2013: ne facelift, ale nové auto - 4 - Suzuki Wagon R a Stingray nove 04Suzuki Wagon R 2013: ne facelift, ale nové auto - 5 - Suzuki Wagon R a Stingray nove 05Suzuki Wagon R 2013: ne facelift, ale nové auto - 6 - Suzuki Wagon R a Stingray nove 06Suzuki Wagon R 2013: ne facelift, ale nové auto - 7 - Suzuki Wagon R a Stingray nove 07Suzuki Wagon R 2013: ne facelift, ale nové auto - 8 - Suzuki Wagon R a Stingray nove 08Suzuki Wagon R 2013: ne facelift, ale nové auto - 9 - Suzuki Wagon R a Stingray nove 09Suzuki Wagon R 2013: ne facelift, ale nové auto - 10 - Suzuki Wagon R a Stingray nove 10Suzuki Wagon R 2013: ne facelift, ale nové auto - 11 - Suzuki Wagon R a Stingray nove 11Suzuki Wagon R 2013: ne facelift, ale nové auto - 12 - Suzuki Wagon R a Stingray nove 12Suzuki Wagon R 2013: ne facelift, ale nové auto - 13 - Suzuki Wagon R a Stingray nove 13Suzuki Wagon R 2013: ne facelift, ale nové auto - 14 - Suzuki Wagon R a Stingray nove 14Suzuki Wagon R 2013: ne facelift, ale nové auto - 15 - Suzuki Wagon R a Stingray nove 15Suzuki Wagon R 2013: ne facelift, ale nové auto - 16 - Suzuki Wagon R a Stingray nove 16
Kei car Suzuki je v prodeji jako standardní Wagon R nebo agresivněji se tvářící model Stingray

Zdroj: es.autoblog.com

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.