Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki Wagon R 2013: ne facelift, ale nové auto
7.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Bývá to naopak, tentokrát se ale z předpokládaného faceliftu Wagon R vyklubala zcela nová generace s odlehčenou karoserií a úspornějšími motory.
Hranatá věc jménem Wagon R+ a její sourozenec Opel Agila byly vozy prodávané většinu minulé dekády. Při generační obměně je však obě automobilky nahradily novým společným produktem a skutečný nástupce eRka se již v Evropě neobjevil. V Japonsku ale vůz existuje dále už ve své čtvrté generaci jako městské vozítko kategorie kei car vybavené buď atmosférickým nebo přeplňovaným tříválcem o objemu 0,66 litru a označením Wagon R, případně jako malinko agresivněji vypadající Stingray Wagon R.
Aktuální generace už není úplně nejmladší, takže nás příliš nepřekvapilo, když jsme přibližně před měsícem zaregistrovali stejný vůz s novou přídí i zádí a pozměněným tvarem zadního páru dveří. Původně jsme si mysleli, že se jedná o klasický facelift, oficiální tiskové sdělení nás ale vyvedlo z omylu. Suzuki informuje o zcela nové, páté generaci.
Své tvrzení dokládá několika věrohodně vypadajícími fakty. Konstruktérům jedno z nejoblíbenějších japonských aut (přirovnávaného ke Golfu země vycházejícího slunce) a klíčový model automobilky Suzuki se podařilo odlehčit o 70 kg, takže Wagon R nyní váží pouze 780 kg. Řadový tříválec o objemu šest set šedesát krychlových centimetrů zůstal, byl ale doplněn o tzv. Suzuki Green Technology, což je systém stop-start spojený s propracovanějším systémem rekuperace brzdné energie.
Ve většině aspektů je tato technika stejná jako jiné a to znamená, že se alternátor při akceleraci odpojí, aby zbytečně neodebíral výkon od motoru a při plynulé jízdě, volnoběžném zpomalování nebo brzdění zase naopak dobíjí palubní akumulátor. Novinkou je zde přídavná lithium-iontová baterie o neznámé kapacitě umístěná na levé straně pod sedadlem spolujezdce a řídicí elektronika. Suzuki tomu říká Ene-Charge.
Přídavný akumulátor ani primární baterie neumí zpětně vrátit proud do generátoru, aby sloužil jako elektromotor a pomáhal benzínovému tříválci v pohonu kol. Místo toho se oba zdroje napětí starají o zásobování pomocných systémů elektrickou energií. Suzuki tvrdí, že podle japonských norem JC08, které jsou poněkud realističtější než ty evropské, spotřebuje nový Wagon R v průměru 3,5 l na 100 km v případě verze s pohonem předních kol a za rovné čtyři litry pojede model vybavený pohonem všech kol - předpokládáme, že se tyto údaje týkají atmosférické varianty.
Na identickém základu byl postaven také „sportovnější“ model Stingray Wagon R s jinými světly, nárazníkem a maskou. Obě provedení si stojí co do volby techniky stejně - vybírat můžete z atmosférického nebo přeplňovaného motoru, 2WD případně 4WD a ve všech případech dostanete standardně dodávanou automatickou převodovku s plynule měnitelným převodem CVT.
Nové Suzuki Wagon R se začne v Japonsku prodávat od 19. září a základ bude stát v přepočtu 276 tisíc Kč. Stingray zase pořídí tamní zákazníci za minimálně 330 tisíc korun.
Kei car Suzuki je v prodeji jako standardní Wagon R nebo agresivněji se tvářící model Stingray
Zdroj: es.autoblog.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
před hodinou - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024
Nejnovější články
- Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
před hodinou - Stellantis chce trojnásobně zvýšit prodeje elektromobilů. A nehodlá si tím dělat přátele, bude je dotovat i na úkor dražšího servisu pro lidi
před 2 hodinami - Nissan má na záchranu už jen 12 až 14 měsíců, říká manažer firmy, v automobilovém byznysu se věci kazí rychle
před 3 hodinami - Porsche potvrdilo návrat ke spalovacím motorům i u chystaných elektrických aut. Otázkou už je jen, kdo dostane Černého Petra
před 5 hodinami - Mercedes jde ve stopách VW a oznámil tvrdé škrty. Chce ušetřit desítky miliard ročně, nevylučuje ani zavírání továren
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva