Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki Wagon R 2012: facelift kolem mikrohybridního Ene-Charge
10.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Jedno z nejmenších Suzuki, Wagon R, má za sebou facelift přinášející novou verzi rekuperace brzdné energie s přídavnou baterií.
V roce 2008 se s nástupem Suzuki Splash poroučela malá hranatá krabička jménem Wagon R+. Ne však definitivně, ale pouze z evropského trhu. V Japonsku vůz pokračuje ve své kariéře dál v další, už čtvrté generaci jako městský „kei car“ s atmosférickým nebo přeplňovaným tříválcem o objemu 660 cm3 a označením Wagon R a Stingray Wagon R (což je ten samý vůz, jen s poněkud agresivnější karoserií).
Zmiňujeme se proto, že Wagon R má za sebou menší mezigenerační modernizaci, která kromě obvyklých změn na zevnějšku v podobě přepracovaných světel a jinak tvarované spodní linie oken zadních dveří přináší také systém inteligentního řízení alternátoru.
V mnohém je stejný, jak jej známe i v jiných autech. To znamená, že se alternátor při akceleraci odpojí, aby zbytečně neodebíral výkon od motoru a při plynulé jízdě, volnoběžném zpomalování nebo brzdění zase naopak dobíjí palubní akumulátor. Novinkou je zde systém Ene-Charge, což je další přídavná baterie umístěná na levé straně pod sedadlem spolujezdce a řídicí elektronika.
Jak dokumentuje video, přídavná baterka ani primární akumulátor neumí zpětně vrátit proud do generátoru, aby sloužil jako elektromotor a pomáhal benzínovému tříválci v pohonu kol. Místo toho se oba zdroje napětí starají o zásobování pomocných systémů elektrickou energií. Co všechno zásobují, to s ohledem na jazykovou bariéru nevíme, ale tipovali bychom to na ventilaci a klimatizaci (to by mohlo být ono deklarované Eco-Cool), pravděpodobně rádio a možná dokonce i některé další prvky výbavy, ale dohady nechme raději stranou.
Suzuki tvrdí, že podle japonských norem, které jsou poněkud realističtější než ty evropské, spotřebuje facelitrovaný Wagon R v průměru 3,5 l na 100 km - předpokládáme, že se tento údaj týká atmosférické varianty. Prodej vozu s technologií Ene-Charge startuje už za necelý měsíc, nepředpokládáme ale, že by se mohl objevit v Evropě.






Na kvalitnější fotky i detaily k nové verzi inteligentního řízení alternátoru si budeme muset chvíli počkat
Zdroj: Carscoop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
U Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
před 8 hodinamiAž bude VW opravdu zoufalý a ztratí zbytky sebevědomí, přijde s tímhle: Modelem ID.1 „oholeným” až na kost
včeraKia se vysmívala Elonu Muskovi na sociálních sítích dost nevhodným způsobem, po vlně kritiky vše stáhla
včera
Nejnovější články
Focus už na některých trzích skončil a nejde ho objednat. Ford ho má zabít všude, to pak teprve pozná „nudu”
před 4 hodinamiNěmci radí krajanům: Elektromobil si teď rozhodně nekupujte, sází ale na velmi ošidnou kartu
před 5 hodinamiŠéf Nissanu skončil, situace firmy už je neúnosná. Jeho náhrada by si měla hlídat záda
před 7 hodinamiU Volva už nemyslí hlavou. Stáhli bizarní reklamu vytvořenou AI z toho nejabsurdnějšího důvodu: Kvůli emisím CO2
před 8 hodinami„Žlutí andělé” v Německu vyráží na pomoc elektromobilům dramaticky častěji, loni o 46 procent. Hlavní důvod? Baterka
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva