Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki Wagon R 2012: facelift kolem mikrohybridního Ene-Charge
10.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ video) Jedno z nejmenších Suzuki, Wagon R, má za sebou facelift přinášející novou verzi rekuperace brzdné energie s přídavnou baterií.
V roce 2008 se s nástupem Suzuki Splash poroučela malá hranatá krabička jménem Wagon R+. Ne však definitivně, ale pouze z evropského trhu. V Japonsku vůz pokračuje ve své kariéře dál v další, už čtvrté generaci jako městský „kei car“ s atmosférickým nebo přeplňovaným tříválcem o objemu 660 cm3 a označením Wagon R a Stingray Wagon R (což je ten samý vůz, jen s poněkud agresivnější karoserií).
Zmiňujeme se proto, že Wagon R má za sebou menší mezigenerační modernizaci, která kromě obvyklých změn na zevnějšku v podobě přepracovaných světel a jinak tvarované spodní linie oken zadních dveří přináší také systém inteligentního řízení alternátoru.
V mnohém je stejný, jak jej známe i v jiných autech. To znamená, že se alternátor při akceleraci odpojí, aby zbytečně neodebíral výkon od motoru a při plynulé jízdě, volnoběžném zpomalování nebo brzdění zase naopak dobíjí palubní akumulátor. Novinkou je zde systém Ene-Charge, což je další přídavná baterie umístěná na levé straně pod sedadlem spolujezdce a řídicí elektronika.
Jak dokumentuje video, přídavná baterka ani primární akumulátor neumí zpětně vrátit proud do generátoru, aby sloužil jako elektromotor a pomáhal benzínovému tříválci v pohonu kol. Místo toho se oba zdroje napětí starají o zásobování pomocných systémů elektrickou energií. Co všechno zásobují, to s ohledem na jazykovou bariéru nevíme, ale tipovali bychom to na ventilaci a klimatizaci (to by mohlo být ono deklarované Eco-Cool), pravděpodobně rádio a možná dokonce i některé další prvky výbavy, ale dohady nechme raději stranou.
Suzuki tvrdí, že podle japonských norem, které jsou poněkud realističtější než ty evropské, spotřebuje facelitrovaný Wagon R v průměru 3,5 l na 100 km - předpokládáme, že se tento údaj týká atmosférické varianty. Prodej vozu s technologií Ene-Charge startuje už za necelý měsíc, nepředpokládáme ale, že by se mohl objevit v Evropě.
Na kvalitnější fotky i detaily k nové verzi inteligentního řízení alternátoru si budeme muset chvíli počkat
Zdroj: Carscoop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
před 3 hodinami - Prý poslední spalovací Alfa Romeo se předvedla při akceleraci na 333 km/h, je to ještě smutnější podívaná, než by vás napadlo
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Party Porsche v Číně skončila. Automobilka po propadu prodejů nevěří v obrat a zavírá dealerství
29.10.2024 - Někdo najel s nezničitelným kombíkem Mercedesu během pár let 817 tisíc km, vypadá pořád jako nový
29.10.2024 - Hybridizace dalšího uctívaného Porsche 911 bude hlavně dárek pro stávající majitele, poznají tzv. Ferrari efekt
29.10.2024 - Cadillac do detailu ukázal svůj luxusní obytný vůz budoucnosti, vypadá jako z jiného světa
29.10.2024 - Ne všichni ve VW jsou mimo: „S elektromobily jsme ignorovali zákazníky,” říká zaměstnanec, zatímco se rýsují továrny na zavření
30.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva