Suzuki vyráží na lov s oprátkou v ruce. Pobít má ve svých řadách 4 populární modely, jejich náhrady stěží zaujmou

Je to překvapivý krok od značky, kterou jsme si dosud spojovali se staromilským přístupem, s nímž korespondovaly i příznivé ceny. Teď je prý na rozcestí a rozhodla se vyrazit cestou, po které stále více soupeřů kráčí zpět ke stejnému bodu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Suzuki vyráží na lov s oprátkou v ruce. Pobít má ve svých řadách 4 populární modely, jejich náhrady stěží zaujmou

1.7.2024 | Petr Prokopec

Suzuki vyráží na lov s oprátkou v ruce. Pobít má ve svých řadách 4 populární modely, jejich náhrady stěží zaujmou

/

Foto: Suzuki

Je to překvapivý krok od značky, kterou jsme si dosud spojovali se staromilským přístupem, s nímž korespondovaly i příznivé ceny. Teď je prý na rozcestí a rozhodla se vyrazit cestou, po které stále více soupeřů kráčí zpět ke stejnému bodu.

Za prvních pět měsíců letošního roku u nás Suzuki prodalo 1 618 aut. To není vůbec špatný výsledek, ostatně loni měla japonská automobilka na kontě pouze 1 390 registrací. Lví podíl na jejím úspěchu mají modely S-Cross a Vitara, kdy na první připadá 705 a na druhý 520 prodaných exemplářů. V obou případech je to dáno také jejich nízkou cenou, která startuje na 569 900 resp. 552 900 Kč. S těmi je značka spojena i přesto, že sáhla po hybridní technice.

Japonská automobilka se nicméně rozhodla, že pod kotel s nápisem elektrifikace přihodí dalších pár polínek. Nejsme si ovšem jisti, zda ve výsledku nejde o špalek, na který pokládá hlavu. Značka totiž ze své nabídky hodlá vypustit modely Swift Sport, Jimny LCV, Ignis a Swace, jak informují kolegové z Carscoops. První zmíněný přitom Suzuki pomáhal zlepšovat reputaci, neboť šlo o zajímavou alternativu k hot hatchům, druhý pak byl ve svém segmentu prakticky tímtéž.

Suzuki tak sice nepouští ze svého kurníku ty největší bestsellery, nicméně i tak jde o střídání stráží, které nemůže dopadnout dobře. První náhradou se totiž má stát v příštím roce první firemní elektromobil, který bude do roku 2030 následovat ještě další plejáda bateriových novinek. Suzuki se totiž již nyní připravuje na elektrickou éru, i když se plány konkurence na totéž aktuálně hroutí jako domeček z karet.

Tím nechceme říci, že by elektrifikace rázem byla smetena ze stolu. Jen její rozmach zcela jistě nebude tak rychlý a výsledkem nemusí být stoprocentní penetrace. Momentálně tak představuje prohrávajícího koně, na kterého ostatní přestávají sázet. U Suzuki ale zjevně mají pocit, že dokážou uspět tam, kde všichni ostatní selhali.

„Konec těchto modelů udělá prostor pro elektromobily a umožní nám uspět během období, kdy poměr hybridních a čistě elektrických produktů bude tahounem našeho byznysu. Z elektrické éry jsme nadšeni, přičemž se zaměříme na SUV a nový Swift. A poté ve druhé polovině roku 2025 odstartujeme naše období elektrického růstu,“ uvedl k věci šéf britského zastoupení Suzuki Dale Wyatt, kde automobilka s „vybíjenou” začne. A z jeho slov je jasné, že nejde o plán spojený jen s ostrovním královstvím.

Nač přesně se pak „těšit“? To do jisté míry ukázal loňský koncept eVX, jehož produkční verze má být onou elektrickou prvotinou značky. Studie disponovala bateriemi o kapacitě 60 kWh, jenž jsou ekvivalentem 15,4litrové nádrže na naftu. S tou 4 300 milimetrů dlouhé SUV rozhodně nezvládne udávaných 550 km, čekat je třeba 200 až 300 km normální jízdy jako obvykle. Ovšem za zhruba dvojnásobnou sumu, než jakou je třeba zaplatit za Vitaru či S-Cross.

Něco takového nemá šanci zaujmout davy ani v nejmenším, aktuálně jsme tak dost možná i svědky počátku konce Suzuki v Evropě. Je ovšem neskutečně smutné, že takové rozhodnutí přichází od značky, která ještě před několika málo měsíci působila jako poslední ostrůvek naděje - aktuální Swift totiž začala nabízet za velmi příjemnou cenu. I proto, že to u něj v elektrifikací nepřeháněla.


Suzuki vyráží na lov s oprátkou v ruce. Pobít má ve svých řadách 4 populární modely, jejich náhrady stěží zaujmou - 1 - Suzuki Jimny 2020 konec EU 02Suzuki vyráží na lov s oprátkou v ruce. Pobít má ve svých řadách 4 populární modely, jejich náhrady stěží zaujmou - 2 - Suzuki Jimny 2020 konec EU 03Suzuki vyráží na lov s oprátkou v ruce. Pobít má ve svých řadách 4 populární modely, jejich náhrady stěží zaujmou - 3 - Suzuki Jimny 2020 konec EU 04Suzuki vyráží na lov s oprátkou v ruce. Pobít má ve svých řadách 4 populární modely, jejich náhrady stěží zaujmou - 4 - Suzuki Jimny 2020 konec EU 05Suzuki vyráží na lov s oprátkou v ruce. Pobít má ve svých řadách 4 populární modely, jejich náhrady stěží zaujmou - 5 - Suzuki Jimny 2020 konec EU 06Suzuki vyráží na lov s oprátkou v ruce. Pobít má ve svých řadách 4 populární modely, jejich náhrady stěží zaujmou - 6 - Suzuki Jimny 2020 konec EU 07
Jimny u nás startuje na 575 900 Kč. To na první pohled za 3 645 milimetrů dlouhé SUV se 102 koňmi působí jako příliš vysoká částka, nicméně za ni dostáváte jakýsi zmenšený ekvivalent Mercedesu třídy G. I proto jde o jednu z japonských legend, která má plno fanoušků po celém světě. Foto: Suzuki

Zdroj: Carscoops

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše