Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki Swift Sport: ostrý hatchback jako ze staré školy
12.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(živé foto) Balzám pro staromilce, kteří nejsou posedlí výkony, turby či stratosférickou rychlostí. Tohle je hot hatch ve své nejčistší podobě.
Suzuki jako kdyby ukazovalo, že downsizing s přeplňováním není nutnost, ale spíše ústupek evropských značek vůči EU nad rámec povinností. Dá se nějak lépe vysvětlit jejich záměr pokračovat v instalaci atmosférické šestnáctistovky do nové generace Swiftu Sport vycházející ze studie Swift S-Concept?
Čtyřválec M16A vychází z motoru, jímž byl poháněný také předchůdce. Aby Suzuki vylepšilo jeho parametry ve všech směrech, konstruktéři použili proměnné nasávání, pozměnili variabilní časování sacích ventilů a zvětšili jejich zdvih. Výsledkem je zvýšení výkonu ze 125 koní při 6 800 otáčkách na 136 koní při 6 900 ot./min. Stoupl rovněž maximální točivý moment ze 148 na 160 newtonmetrů a o skvělé práci vývojářů svědčí fakt, že toho dosáhli při nižších otáčkách (4 800 vs. 4 400 ot./min).
Chválit nepřestaneme, ani pokud jde o spotřebu. Ta spadla z průměrných 7,1 na 6,4 l/100 km, což odpovídá snížení emisí ze 165 na 147 g/km. O zlepšení apetitu se ale nezasloužila pouze modifikovaná pohonná jednotka, ale rovněž nová šestistupňová manuální převodovka s posílenou synchronizací na prvním a druhém stupni, která vystřídala původní pětikvalt.
Suzuki Swift Sport měří na délku 3 890 mm, šířka činí 1 695 mm a výška 1 510 mm. Rozvor tohoto kompaktu je 2 430 mm a jezdí na 17" kolech a pneumatikách o rozměru 195/45 R17. Ačkoli se může zdát, že hliníkové sedmnáctky jsou pro tak malý vůz zbytečnost, ve skutečnosti je každé kolo oproti tomu původnímu o 1 kg lehčí, a to není v případě neodpružené hmoty málo. Také z této drobnosti si můžete udělat obrázek, jakým způsobem Suzuki přistupovalo k jízdním vlastnostem.
Bohužel zatím chybí údaje o dynamice, ale můžeme posloužit alespoň některými detailnějšími informacemi o úpravách na podvozku. Kupříkladu zadní náprava má decentně zvýšenou rozbíhavost, zvětšené příklony, pevnější silentbloky a větší ložiska kol - vše v zájmu zvýšení stability při vysokých rychlostech v zatáčkách. Tužší jsou rovněž pružiny na obou nápravách, přičemž ty přední mají mírně prodloužený zdvih. Další modifikace mají za sebou převodka řízení, pomocný rám přední nápravy a stejně tak ložiska vpředu. Suzuki slibuje lepší ovladatelnost, odolnost vůči náklonům a ostřejší odezvu podvozku v zatáčkách.
Vnější úpravy jsou velmi decentní. Najdete tu hlubší přední nárazník a nižší prahy omezující množství vzduchu vstupující pod vůz a tím redukující vztlak, výrazné lamely kolem mlhovek, dvě koncovky výfuku nebo výrazný spoiler prodlužující střechu a pomáhající omezit turbulence kolem zádi. Fotky interiéru prozrazují, že v kabině jsou nová sportovní sedadla, tříramenný volant čalouněný perforovanou kůží a přístrojový panel s pěticí analogových budíků.
Součástí standardní výbavy je sedm airbagů včetně kolenního, nebo standardně ESP, což je ale podmínka EU a ne iniciativa Suzuki. Swift Sport dorazí na některé vybrané trhy již v říjnu, jinde pak počátkem příštího roku.
Chcete vědět víc? Sledujte naše online zpravodajství z Frankfurtu, zítra budeme v plné síle přímo na výstavišti.



























Živé fotky Swiftu Sport z Frankfurtu
Suzuki Swift Sport se pořád drží atmosférické šestnáctistovky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 3 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 5 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 6 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 8 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11