Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki Swift Sport: ostrý hatchback jako ze staré školy
12.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(živé foto) Balzám pro staromilce, kteří nejsou posedlí výkony, turby či stratosférickou rychlostí. Tohle je hot hatch ve své nejčistší podobě.
Suzuki jako kdyby ukazovalo, že downsizing s přeplňováním není nutnost, ale spíše ústupek evropských značek vůči EU nad rámec povinností. Dá se nějak lépe vysvětlit jejich záměr pokračovat v instalaci atmosférické šestnáctistovky do nové generace Swiftu Sport vycházející ze studie Swift S-Concept?
Čtyřválec M16A vychází z motoru, jímž byl poháněný také předchůdce. Aby Suzuki vylepšilo jeho parametry ve všech směrech, konstruktéři použili proměnné nasávání, pozměnili variabilní časování sacích ventilů a zvětšili jejich zdvih. Výsledkem je zvýšení výkonu ze 125 koní při 6 800 otáčkách na 136 koní při 6 900 ot./min. Stoupl rovněž maximální točivý moment ze 148 na 160 newtonmetrů a o skvělé práci vývojářů svědčí fakt, že toho dosáhli při nižších otáčkách (4 800 vs. 4 400 ot./min).
Chválit nepřestaneme, ani pokud jde o spotřebu. Ta spadla z průměrných 7,1 na 6,4 l/100 km, což odpovídá snížení emisí ze 165 na 147 g/km. O zlepšení apetitu se ale nezasloužila pouze modifikovaná pohonná jednotka, ale rovněž nová šestistupňová manuální převodovka s posílenou synchronizací na prvním a druhém stupni, která vystřídala původní pětikvalt.
Suzuki Swift Sport měří na délku 3 890 mm, šířka činí 1 695 mm a výška 1 510 mm. Rozvor tohoto kompaktu je 2 430 mm a jezdí na 17" kolech a pneumatikách o rozměru 195/45 R17. Ačkoli se může zdát, že hliníkové sedmnáctky jsou pro tak malý vůz zbytečnost, ve skutečnosti je každé kolo oproti tomu původnímu o 1 kg lehčí, a to není v případě neodpružené hmoty málo. Také z této drobnosti si můžete udělat obrázek, jakým způsobem Suzuki přistupovalo k jízdním vlastnostem.
Bohužel zatím chybí údaje o dynamice, ale můžeme posloužit alespoň některými detailnějšími informacemi o úpravách na podvozku. Kupříkladu zadní náprava má decentně zvýšenou rozbíhavost, zvětšené příklony, pevnější silentbloky a větší ložiska kol - vše v zájmu zvýšení stability při vysokých rychlostech v zatáčkách. Tužší jsou rovněž pružiny na obou nápravách, přičemž ty přední mají mírně prodloužený zdvih. Další modifikace mají za sebou převodka řízení, pomocný rám přední nápravy a stejně tak ložiska vpředu. Suzuki slibuje lepší ovladatelnost, odolnost vůči náklonům a ostřejší odezvu podvozku v zatáčkách.
Vnější úpravy jsou velmi decentní. Najdete tu hlubší přední nárazník a nižší prahy omezující množství vzduchu vstupující pod vůz a tím redukující vztlak, výrazné lamely kolem mlhovek, dvě koncovky výfuku nebo výrazný spoiler prodlužující střechu a pomáhající omezit turbulence kolem zádi. Fotky interiéru prozrazují, že v kabině jsou nová sportovní sedadla, tříramenný volant čalouněný perforovanou kůží a přístrojový panel s pěticí analogových budíků.
Součástí standardní výbavy je sedm airbagů včetně kolenního, nebo standardně ESP, což je ale podmínka EU a ne iniciativa Suzuki. Swift Sport dorazí na některé vybrané trhy již v říjnu, jinde pak počátkem příštího roku.
Chcete vědět víc? Sledujte naše online zpravodajství z Frankfurtu, zítra budeme v plné síle přímo na výstavišti.
Živé fotky Swiftu Sport z Frankfurtu
Suzuki Swift Sport se pořád drží atmosférické šestnáctistovky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders včera 09:58
- Startovní listina NTC 2025 včera 08:49
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku včera 08:00
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
- Dakar 2025 je už prakticky rozhodnuto 16.1.2025
Nejnovější články
- Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před hodinou - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 2 hodinami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 4 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 5 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- WAZE 01.17. 19:56 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 01.17. 19:37 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 01.17. 13:31 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.17. 12:47 - Truck Daškam
- Rychlodotazy 01.17. 11:42 - Jaggie
- Fiat a vše kolem nich 01.17. 00:55 - Jaggie
- BMW Divize 01.16. 13:41 - Vrooom
- Ojete sportaky - zajimave nabidky 01.15. 23:05 - abgx1