Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki Kizashi Apex Turbo: konečně pořádná porce koní
20.4.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Suzuki neustále hledá nejvhodnější odpověď na otázku, jak dostat do Kizashi motor odpovídající kvalitám jeho podvozku. Zdá se, že už ví jak na to.
Když jsem nedávno dopisoval test Suzuki Kizashi, neustále mi vrtala hlavou otázka, jaké by to auto bylo s manuální převodovkou a nějakým tím koněm navíc. Jeho podvozek je totiž od začátku konstruován na výkon okolo 300 koní. Je to na něm i znát, těch atmosférických 185 zvládá s prstem v nose. Suzuki už vloni přivezlo do New Yorku koncept, který měl pod kapotou přeplňovaný motor o výkonu 290 k, a tak jsme doufali, že se letos vytasí s produkční verzí.



Realita je jiná, opět se jedná o koncept. Dle mého názoru se ale Kizashi posunulo dále. Ten loňský vznikl ne zrovna ideální cestou, spíše se jednalo o tuningový výtvor než o reálný koncept. Letošní Kizashi Apex Turbo už je ale o hezký kus dál. Zvolený motor už vypadá velmi použitelně. Přesto ještě není vyhráno, Suzuki zatím nepotvrdilo, že se chystá turbo verzi vyrábět. Dle mého názoru to ale vypadá nadějně.
Pojďme se ale podívat na samotný koncept. Nejzajímavější samozřejmě je pohonná jednotka. Ta vznikla naroubováním turbodmychadla Garret na stávající čtyřválec o objemu 2,4 litru. O tom, že se jedná o dlouhodobě použitelné řešení svědčí fakt, že turbo má olejovo-vodní chlazení ložisek a pracuje s relativně nízkým tlakem 8,5 PSI (cca 0,6 baru). Efektivitě pomáhá i mezichladič stlačeného vzduchu a zkrácené sání. Celkový výkon motoru se pohybuje mezi 275 až 300 koňmi, bližší údaj automobilka nesdělila. Dle mého názoru prozatím testuje reakce zákazníků. Dobrou zprávou je, že je vůz vybaven manuální převodovkou, otázkou tak zůstává, jestli jsou poháněna všechna nebo jen přední kola.
Koncept byl oděn do válečných barev ve stylu supersportovního motocyklu Suzuki GSX-R, kterým dělají společnost 19" kola oděná do pneu Yokohama S.Drive o rozměru 245/35 R19. Také uvnitř je vše téměř stejné, jen normální kůže byla nahrazena Alcantarou v kombinaci modré a šedé barvy. Zbytek auta zdá se být, až na kosmetické úpravy, sériový. I brzdy jsou dle mého názoru shodné s těmi, které byly na námi testovaném voze.
Jak už bylo řečeno, Suzuki je zdrženlivé ohledně výroby, zatím mluví jen o zvýšení pověsti Kizashi mezi automobilovými entuziasty. Záleží teď na našich amerických kolezích, jestli budou dostatečně nadšeni a přinutí Suzuki dát Kizashi Turbo zelenou.
Suzuki Kizashi Apex Turbo: akční název, akční vzhled, teď ještě rozjet výrobu...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nejnovější články
Žaloba odhalila další úskalí vzdálené moci výrobců nad vašimi auty, Tesla tak má podvádět se zárukami
před 10 hodinamiRychlý a mohutný úpadek nizozemského automobilového parku už teď ukazuje, co pod tíhou zelené ideologie stihne celou EU
před 11 hodinamiČíňané obsadí každý segment, na který Evropané zanevřou, jejich nový sexy kombík nabízí za cenu základní Octavie opravdu hodně
včeraMini otočilo, se spalovacími motory neskončí. Bez nich by mnohde ani nemělo co prodávat
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 21:40 - řidičBOB
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom