Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki Kizashi Apex Turbo: konečně pořádná porce koní
20.4.2011 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Suzuki neustále hledá nejvhodnější odpověď na otázku, jak dostat do Kizashi motor odpovídající kvalitám jeho podvozku. Zdá se, že už ví jak na to.
Když jsem nedávno dopisoval test Suzuki Kizashi, neustále mi vrtala hlavou otázka, jaké by to auto bylo s manuální převodovkou a nějakým tím koněm navíc. Jeho podvozek je totiž od začátku konstruován na výkon okolo 300 koní. Je to na něm i znát, těch atmosférických 185 zvládá s prstem v nose. Suzuki už vloni přivezlo do New Yorku koncept, který měl pod kapotou přeplňovaný motor o výkonu 290 k, a tak jsme doufali, že se letos vytasí s produkční verzí.
Realita je jiná, opět se jedná o koncept. Dle mého názoru se ale Kizashi posunulo dále. Ten loňský vznikl ne zrovna ideální cestou, spíše se jednalo o tuningový výtvor než o reálný koncept. Letošní Kizashi Apex Turbo už je ale o hezký kus dál. Zvolený motor už vypadá velmi použitelně. Přesto ještě není vyhráno, Suzuki zatím nepotvrdilo, že se chystá turbo verzi vyrábět. Dle mého názoru to ale vypadá nadějně.
Pojďme se ale podívat na samotný koncept. Nejzajímavější samozřejmě je pohonná jednotka. Ta vznikla naroubováním turbodmychadla Garret na stávající čtyřválec o objemu 2,4 litru. O tom, že se jedná o dlouhodobě použitelné řešení svědčí fakt, že turbo má olejovo-vodní chlazení ložisek a pracuje s relativně nízkým tlakem 8,5 PSI (cca 0,6 baru). Efektivitě pomáhá i mezichladič stlačeného vzduchu a zkrácené sání. Celkový výkon motoru se pohybuje mezi 275 až 300 koňmi, bližší údaj automobilka nesdělila. Dle mého názoru prozatím testuje reakce zákazníků. Dobrou zprávou je, že je vůz vybaven manuální převodovkou, otázkou tak zůstává, jestli jsou poháněna všechna nebo jen přední kola.
Koncept byl oděn do válečných barev ve stylu supersportovního motocyklu Suzuki GSX-R, kterým dělají společnost 19" kola oděná do pneu Yokohama S.Drive o rozměru 245/35 R19. Také uvnitř je vše téměř stejné, jen normální kůže byla nahrazena Alcantarou v kombinaci modré a šedé barvy. Zbytek auta zdá se být, až na kosmetické úpravy, sériový. I brzdy jsou dle mého názoru shodné s těmi, které byly na námi testovaném voze.
Jak už bylo řečeno, Suzuki je zdrženlivé ohledně výroby, zatím mluví jen o zvýšení pověsti Kizashi mezi automobilovými entuziasty. Záleží teď na našich amerických kolezích, jestli budou dostatečně nadšeni a přinutí Suzuki dát Kizashi Turbo zelenou.
Suzuki Kizashi Apex Turbo: akční název, akční vzhled, teď ještě rozjet výrobu...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024 - Marketingový šéf VW a autor sloganu Das Auto to asi přehnal s propagací Phaetonu, vyhostili ho z Číny po testu na drogy
24.10.2024 - Britové srovnali dvě vrcholná sportovní Audi sázející na úplně jiné koncepce. Vyhrál papírový outsider ze staré školy
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.24. 00:25 - petr_riha
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Onboard videa 11.23. 11:48 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis