Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki Jimny 2012: lehký facelift k patnáctým narozeninám
24.6.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Off-roady a SUV mají ve zvyku dalece přetahovat délku tradičních životních cyklů aut a Jimny se hrdě řadí mezi ně. Ani letos se na důchod necítí.
Mezi nesmrtelná auta jako je Mercedes třídy G, Land Rover Defender nebo Jeep Wrangler asi Suzuki Jimny namířeno nemá, neboť za 42 let své existence se zvládlo předvést „už” ve třech generacích. Ta současná se poprvé představila v roce 1997 a nyní už je jisté, že tu s námi ještě nějaký pátek zůstane. Pokud by Suzuki drželo dosavadní trend (první generace se vyráběla 11, druhá pak 17 let), možná by dnešní Jimny čekalo ještě osm let života, ale to už trochu předbíháme událostem.
Model s podobně tuhý kořínkem je pochopitelně pravidelně aktualizován a ačkoli technicky zůstává prakticky neustále „na svém”, po stránce vzhledu se mění. A právě v tomto ohledu se změní i letos. Zatím nevíme, kdy a za jakých okolností se tento facelift dostane na náš trh, jisté ale je, že je určen právě pro starý kontinent, a tak by jeho příchod měl být jen otázkou času.
Co přesně je nové? Mnoho toho není. Oproti aktuálně prodávanému provedení je zjevné nasazení jiného předního nárazníku s odlišně tvarovaným otvorem pro přísun chladícího vzduchu a výše uloženými mlhovkami, potíž je snad jen v tom, že velmi podobně tvarované přední partie měl Jimny ještě někdy v roce 2009. Pozměněná je také maska chladiče, která má nyní výraznější žebrování protáhlé právě až nárazníku a ačkoli se o tom tiskové materiály Suzuki nezmiňují, jiné jsou i další části kapoty motoru, zejména pak vstup pro chladící vzduch jakoby k mezichladiči stlačeného vzduchu. Mohlo by jít o specifikum některé z motorizací, jenže vůz již nyní je a nadále bude dodáván pouze s jediným, atmosféricky plněným motorem, a tak bude zřejmě tato „kaplička” nyní vlastní vozu jako takovému.
Na zádi či v interiéru se odehrály maximálně drobné retuše, na které by mnohdy nestačila ani lupa. Vsadil bych se, že minimálně pro prezentaci interiéru použilo Suzuki zčásti úplně stejné fotky jako před pár lety, na kterých bylo pouze počítačově pozměněno čalounění sedadel. A to je také jediná podstatná změna, která vnitřek postihla, jinak se vůz pevně drží svých kořenů z hloubi devadesátých let.
Po technické stránce je to stejná písnička - při pročítání technických parametrů nenarážíme na žádnou viditelnou změnu. Jediným motorem v nabídce tak zůstává agregát 1,3 VVT, který poskytuje výkon maximálně 62,5 kW (85 koní) při 6 000 ot./min a přes pětistupňovou manuální převodovku jej posílá na kola obou náprav. Akceleraci na stovku vůz zvládne za 14,1 sekundy, maximální rychlosti činí 140 km/h a kombinovaná spotřeba 7,1 litru benzinu na 100 km.
Další detaily mezi novinkami, pokud vůbec existují, zatím neznáme, pravděpodobně ale bude předmětem faceliftu především zmíněná příď, která má ponechat vozu i do dalších let svěžejší vzhled. Víme, že na některých evropských trzích se inovované Jimny začne prodávat již v červenci, dostupnost pro náš trh se pokusíme zjistit. Změny v ceníku (vůz u nás dnes stojí 409 900 Kč v podstatě v jediné výbavě) nelze očekávat.
Jimny s faceliftem pro rok 2012
Pro srovnání pár záběrů dosavadního provedení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 7 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 8 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 10 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 11 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva