Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki Ignis pro Evropu je tu, umí být městskou čtyřkolkou i hybridem
29.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Ignis přijde jako malé městské auto, ale nabídne i pohon všech kol, pokud je vaše ulice příkrá a silničáři v zimě zanedbávaná.
Nová generace Suzuki Ignis se představila na pařížském autosalonu. Z fotografií vám jistě bude povědomá, přesto je to horská novinka. Abychom zjistili proč, musíme se vrátit do března roku 2015 do Ženevy, kde se představily koncepty Suzuki iK-2 a iM-4. Z iK-2 se vloni ve Frankfurtu vyklubalo nové Baleno a produkční verzi iM-4 vidíme právě dnes - je to nový Ignis.
Spojení tohoto tvaru s tímto jménem ale také není první, protože jako Ignis se tento vůz ukázal už vloni v září, jen byl určen pro japonský trh. Ten pro Evropu, který máme před sebou dnes, je mu podobný jako vejce vejci. Vidíme stejná přední i zadní světla, stejné skoro všechno; jediný rozdíl je v délce, která je u evropského auta asi o 10 - 15 cm větší.
Důvod je v tom, že v Japonsku se musel Ignis z daňových důvodů vejít do 3,6 metru délky, kdežto v Evropě žádný takový limit není. Veškerá technika je stejná, podvozková platforma zůstává, pár centimetrů navíc přibylo díky upraveným nárazníkům.
Víme, že pod kapotou budou možnosti podobné jako u Balena, což znamená 1,2l atmosférický motor Dualjet, který nabídne 90 koní a 120 Nm. K mání bude také verze SHVS, Smart Hybrid Vehicle by Suzuki, což bude mikrohybridní systém připojený ke zmíněné dvanáctistovce. Jeho emise mají klesnout „výrazně pod 100 g CO2/km”, jak uvádí Suzuki.
Jestli bude pod kapotou i litrový tříválec Boosterjet o 112 koních, zatím nevíme. Po stránce převodovek je standardem pětistupňový manuál, za příplatek by měl být k mání robotizovaný manuál AGS (Auto Gear Shift) také o pěti kvaltech. Hned zkraje prodeje by měla být kromě předokolky v nabídce i čtyřkolka s názvem AllGrip Auto, která bude využívat viskózní mezinápravovou spojku a ve standardních situacích bude 90 % síly motoru mířit na přední nápravu.
Nový Ignis by měl vážit okolo 900 kg, podobně jako Baleno; verze se čtyřkolkou a hybrid budou samozřejmě těžší. Základ ceny v Británii by měl být u 10 500 liber, tj. 329 tisíc korun, až vůz v lednu 2017 přijde do prodeje. U nás ale čekejme ceny o kus níž, Ignis by měl být konkurencí Fiatu Panda, který začíná na 227 tisících Kč; se čtyřkolkou stojí Panda od 389 800 korun.
Jak je u podobných aut zvykem, Ignis nabídne široké možnosti personalizace, z nichž některé si můžeme prohlédnout na živých fotkách - spočívají v různých polepech na karoserii apod. K mání má být také odlišně lakovaná střecha, ale nic jako model Sport či produkční verze konceptu Trail, který se ukázal vloni spolu s japonskou verzí Ignisu, v plánu není. Přesný ceník se jistě dozvíme blíže k datu startu prodejů.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.






















Nové Suzuki Ignis se naživo ukázalo i v docela hravých specifikacích
Na oficiálních fotkách už se drží více při zdi
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 4 hodinamiChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Putinovu limuzínu si teď v pancéřované prodloužené verzi může koupit každý, k dispozici je i luxusní obrněné SUV
před hodinouElektromobily stále více kupuje už jen jeden typ zákazníků, mezi obyčejnými lidmi se zájem o ně vytrácí i v Nizozemsku
před 2 hodinamiNěkdo si v lednu 2025 koupil v Evropě úplně novou Alfu Romeo 147. Bledneme závistí, musel zažít neskutečnou cestu časem
před 4 hodinamiPoslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před 5 hodinamiNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan