Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki Grand Vitara 2013: facelift dorazil i do Evropy
30.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nová generace Suzuki Grand Vitara nedorazí dříve než za tři roky, na moskevském autosalonu se proto představuje facelift stávajícího vozu.
V polovině července představila automobilka Suzuki na domácím trhu další facelift už sedm let vyráběného modelu Escudo a pochopitelně nás zajímalo, kdy a kde se jako Grand Vitara ukáže v Evropě. Původně jsme se domnívali, že dorazí do Paříže, což se jistě také stane, předtím si ale off-road od Suzuki dal zastávku v Moskvě.
Popravdě nemáme moc o čem psát. To je způsobeno jednak pouze symbolickými změnami, které mají udržet zákazníky v domnění, že si kupují „nový“ produkt a zároveň tím, že jsme vše důležité zveřejnili už při prvním představení. Pokud jste ho propásli, tady je telegrafická rekapitulace.
Grand Vitara modelového roku 2013 přichází hlavně s novou přídí. Odlišná je maska chladiče s horizontálními lamelami, které by někomu mohly svým tvarem připomínat křídla. Pak tu máme přepracovaný nárazník a nová hlavní světla se zatmaveným pozadím. Na bocích můžete vysledovat nová kola, záď pak vypadá identicky.
Evropské provedení si nadále ponechává rezervní kolo umístěné na pátých dveřích, naopak miniaturní třetí vnější zpětné zrcátko umístěné na blatníku, téměř až u předního světla, zůstává výsadou japonského modelu. Povídání o změnách v interiéru je ještě stručnější. Zde automobilka zůstala zcela věrna klasickému faceliftovému schématu a nabízí pouze nové materiály čalounění sedadel, obložení palubní desky a výplních dveří.
Protože v Rusku dieselovým motorům holdují výrazně méně než ve zbytku Evropy, dosud nemůžeme zcela jistě potvrdit, že se v případě motorizací nic nezměnilo. Nadále to ale vypadá, že Grand Vitaru pořídíte se zážehovou šestnáctistovkou o výkonu 106 koní (pouze pro třídveřovou verzi), benzínový agregát 2,4 VVT se 169 koňskými silami (kromě manuálu jej můžete mít i se čtyřstupňovým automatem) a evropskou záležitostí zůstává naftová pohonná jednotka 1,9 DDiS s výkonem 129 koní vyhrazená pro pětidveřovou karoserii.
Poslední, co nám chybí, jsou snad jen ceny a informace, co bude s Grand Vitarou dále. Z minimálního rozsahu změn nepředpokládáme, že by měly být výrazné, ačkoli Suzuki to možná bude vidět jinak. Kdyby něco, dámě vědět. A budoucnost? Japonci mlčí, nový generace by však neměla být na trhu dříve než v roce 2015.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.
Rozdíly mezi japonským Escudem a Grand Vitarou nehledejte, jsou zanedbatelné, zdá se však, že na dálném východě momentálně chybí v prodeji třídveřová verze, pokud ji tedy nějakým omylem Suzuki nezapomnělo dát na své stránky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva