Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki Celerio 2014 dorazilo do Evropy s nízkou spotřebou, opustí název Alto
5.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Nové městské Suzuki se bude i v Evropě jmenovat Celerio. Dorazí koncem roku, i s kontrolou tlaku v pneumatikách ve standardu.
Po dlouhých spekulacích je již v podstatě jasné, že se nástupce Suzuki Alto bude jmenovat Celerio, ukázalo se s tímto jménem na ženevském autosalonu. Tento stroj jsme tu již měli, ať už před delší dobou ve formě konceptu A:Wind, nebo v částečném představení před měsícem.
Již víme, že pod kapotou Celeria bude pracovat litrový tříválec o výkonu 68 koní a 90 Nm. Ten bude přes pětistupňový ručně řazený manuál nebo robotizovanou manuální převodovku o stejném počtu stupňů pohánět přední kola. Převody obou budou patrně dost dlouhé, neboť vozu má stačit 4,3 litru benzínu na 100 km. Emise CO2 dosahují hodnoty 85 g/km u vozů vybavených příplatkovým stop-startem, bez něj do ovzduší Celerio každý kilometr vypustí 99 g CO2/km. V obou případech bude plnit normu Euro 6.
Nové městské Suzuki nebude ani přes hmotnost okolo 830 kg žádný rychlík, zrychlení na stovku má trvat 15 vteřin. Maximum výkonu je v šesti tisících otáčkách, ale pokud budete motor točit až tam, na nízkou spotřebu budete moci zapomenout. V plném obsazení to bude vypadat podobně.
Suzuki popisuje Celerio jako vůz segmentu „A+ kompakt”, pravděpodobně podle na poměry třídy většího vnitřního prostoru. Vnější délka je 3,6 metru, rozvor činí 2 425 mm a šířka je 1,6 metru. Pro zavazadla je v interiéru připraveno 254 litrů v základní konfiguraci, sklopením sedadel se dostupný prostor navýší.
Standardní výbava by měla zahrnovat posilovač řízení, několik airbagů, ESP a ne zcela pochopitelně i kontrolu tlaku v pneumatikách. Na seznamu příplatků najdeme kromě zmíněného stop-startu také klimatizaci, elektrická všechna okna a zrcátka, mlhovky, litá kola nebo rádio s USB, Bluetooth a ovládáním na volantu. V závislosti na zemi bude Celerio homologováno jako čtyř- nebo pětimístný vůz.
Zatím neznáme ceny, ale na ty je ještě dost času - přestože na fotkách vidíme Celerio v sériové podobě, do prodeje se dostane až ke konci roku 2014, a to jen s levostranným řízením. Verze s volantem vpravo přijdou na svět až o dalších pár měsíců později. Není zatím ani jasné, kde se bude vyrábět - vozy pro Indii se staví tam, evropská továrna Suzuki stojí v Maďarsku.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014, máme pro vás i galerii živých fotografií přímo ze Ženevy.























Nové Suzuki Celerio jsme v Ženevě zmapovali opravdu podrobně
Suzuki Celerio dorazilo do Ženevy i s konečně pořádnou fotogalerií
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před hodinouChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejnovější články
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
před hodinouNové spalovací Audi A6 předčasně odhalil únik. Pomník chaotičnosti jednání značky tradiční kupce nejspíš znovu zklame
před 2 hodinamiBMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
včeraAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
včeraLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva