Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki Alto 2015: nová generace je nejúspornější benzinový Japonec
25.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Hmotnost japonského supermini poklesla na pouhých 610 kg. O pohon se přitom stará 0,66litrový tříválec naladěný na 49 nebo 52 koní.
Novou generaci japonského supermini jsme si mohli prohlédnout již v půlce listopadu, kdy se na internet dostaly ofocené snímky z katalogu pro japonský trh. Nyní si ovšem Suzuki Alto modelového roku 2015 můžeme představit oficiálně, přičemž hned v úvodu začneme s hmotností. Ta totiž novinku zcela definuje, neboť v případě verze osazené pohonem předních kol a pětistupňovým manuálem činí pouhých 610 kilogramů. Oproti předchozí sedmé generaci se tak jedná o 60kilový pokles, kterého bylo zapříčiněno hlavně odlehčením karoserie a pohonné jednotky.
Pod kapotou tak již nenajdeme litrový tříválec, nýbrž 0,66litrový, což má souvislost s pravidly kategorie kei-cars. Ta zároveň definuje i venkovní rozměry, díky čemuž došlo ke zmenšení ve všech ohledech s výjimkou výšky a rozvoru. Nové Alto je tak 3 395 milimetrů dlouhé (-185 mm), 1 475 mm široké (-205 mm) a 1 475 mm vysoké (+75 mm). V případě rozvoru pak počítá s 2 460 milimetry (+100 mm), z čehož podstatných 2 040 mm připadá na samotnou kabinu.
Navzdory zmenšení vnějších dimenzí tak lze uvnitř počítat s větším prostorem pro posádku. Ta přitom může počítat s přítomností celé řady bezpečnostních technologií, mezi které patří přednárazový systém operující při rychlostech od 5 do 30 km/h, jenž dokáže v případě nereagování řidiče samočinně přitáhnout brzdy. Vše přitom řídí radar umístěný za čelním sklem. Mimo to ovšem nové Alto dostalo třeba asistenta rozjezdu do kopce.
V motorovém prostoru pak, jak již bylo řečeno výše, najdeme 0,66litrový tříválec. Ten je prozatím k mání pouze v atmosférické formě, kdy v případě spojení s pětistupňovým manuálem produkuje 49 koní a 58 Nm. Mimo to jej ovšem japonská klientela může spřáhnout také s převodovkou CVT, přičemž v takové chvíli již výkon činí 52 koní a točivý moment 63 Nm.
Jízdní dynamika bohužel není udávána ani pro jedno provedení, v rámci spotřeby si ovšem verze osazená pohonem předních kol a manuálem řekne pouze o 2,7 l/100 km. Jde tedy o nejúspornější model s ryze benzinovým motorem na japonském trhu. Od března příštího roku však Alto zacílí i na automobilové nadšence, neboť dorazí ve verzi Turbo RS.
Tím ale naše představení můžeme uzavřít, zmínit lze již pouze cenu, která startuje na sumě 847 800 JPY (cca 161 tisíc korun). Řeč je přitom v takovém případě o předokolce (k mání je ovšem již nyní také verze osazená systémem 4x4) s manuálem a základní úrovní výbavy.
Nové Suzuki Alto sice není tím nejpohlednějším vozem, na japonském trhu však má jít o neújspornější automobil s ryze benzinovým pohonem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Tavaresův konec zachránil další auto s obřími motory. U ledu mělo být už v roce 2021, nakonec ho koupíte i v roce 2025
21.12.2024 - Nadějná čínská automobilka je na pokraji krachu. Pryč je 23 miliard, nezachrání ji zřejmě ani ochranná ruka majitele Volva
21.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024 - Hned u Česka je k mání supervzácný sen rychlých zahrádkářů, 33 let nepřekonané auto svého druhu. Už pro jeho kola byste vraždili
21.12.2024 - Už i „električtí Hujeři” kapitulovali a uznávají: Ježdění elektrickým autem je podstatně dražší než s benzinovým
21.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva