Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki Alivio bez maskování: koncept Authentics cestou do série pěkně „vyměkl“
9.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sedan primárně pro Čínu bude kupodivu pohánět i 1,3litrový diesel MultiJet. Do prodeje má jít ještě letos za minimálně 290 tisíc korun.
Začíná to vypadat, že automobilky začínající na „Su-„ mají ve zvyku lákat návštěvníky autosalonů na opravdu působivé koncepty. Stačí vzpomenout třeba na úplně první studii Suzuki Kizashi z roku 2007 nebo kupříkladu loňské koncepční Subaru WRX. V showroomech to však již taková sláva není, jak nám dokázaly produkční verze obou modelů. V těch samých šlépějích pak kráčí i koncept Authentics, který se ze zajímavě tvarovaného sedanu přeměnil ve vcelku nudnou produkční verzi zvanou Alivio.
Suzuki tak do značné míry opakuje příběh rovněž „čínského” Ford Escort 2014, který ve své sériové podobě vypadá spíše jako plagiát někdejší studie než její produkční verze. Základním tvarem jde o totéž auto, spousta zmizivších drobností, z nichž některé pochopit lze, ale jiné ne, se ovšem od původní ideje liší natolik, že místo elegantního kompaktního sedanu představuje spíše tuctový model s několika nicneřešícími kudrlinkami.
Pokud sklouzneme k technickým očekáváním, pak je třeba zmínit platformou nového Suzuki SX4 S-Cross a dvěma benzinovými motory. Ten 1,4litrový bude produkovat výkon 100 koní, zatímco u 1,6litrové pohonné jednotky máme očekávat 120 koní. V obou případech bude na výběr manuál nebo automat CVT, což ostatně platí také o třetím agregátu do party - 1,3litrovém turbodieselu MultiJet.
Přítomnost „naftožrouta“ pod kapotou by mohla naznačovat export modelu do Evropy, s ohledem na výrobu přímo v Číně (ve spolupráci se značkou Chang’an) s tím ale příliš nepočítáme, alespoň ne v dohledné době. Jelikož nás ovšem design opravdu příliš neoslnil, pak není důvod absence modelu litovat, a to i přes relativně příznivou cenu, která se bude pohybovat v rozmezí 90 000 a 140 000 RMB (cca 290 000 až 451 000 Kč).
Svým vzhledem asi produkční Suzuki Alivio nikoho neohromí. Jeho pravděpodobné absence v Evropě tak nemusíme litovat
Zdroj: Autohome China
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Prodej nepoužitého, omylem objednaného obřího motoru 8,0 V10 pro Viper svádí k myšlence, do čeho jej nacpat
před 47 minutami - Firma na výrobu baterií ovládaná VW zkrachovala. Dluží 142 miliard, zbylo jí z toho půl procenta, i na platy si musela půjčit
před 2 hodinami - Bez technika po ruce se mu v bazarech rovnou vyhněte, radí Němci po testu ojetého elektrického Golfu
včera - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
včera - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
včera
Živá témata na fóru
- Toyota obecně 11.23. 08:17 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.23. 07:04 - petr_riha
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis