Suzuki 1,2 Dualjet: nový motor pro Swift je slabší, prý i úspornější

Modernější motor ve Swiftu má dva vstřikovače na každý válec. Produkuje méně výkonu, ale více točivého momentu a díky vyšší kompresi má brát o 0,7 litru na sto méně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Suzuki 1,2 Dualjet: nový motor pro Swift je slabší, prý i úspornější

12.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Suzuki 1,2 Dualjet: nový motor pro Swift je slabší, prý i úspornější

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Modernější motor ve Swiftu má dva vstřikovače na každý válec. Produkuje méně výkonu, ale více točivého momentu a díky vyšší kompresi má brát o 0,7 litru na sto méně.

Nutnost snižovat spotřebu automobilů je s blížícím se rokem 2020 čím dál větší. Kromě toho také, alespoň teoreticky, zákazníci zaplatí méně za palivo, což není z nepodstatných faktorů. Suzuki tedy přichází s novou dvanáctistovkou, kterou jako první dostane model Swift ve Velké Británii.

Název Dualjet dostal motor podle dvou vstřikovačů na každý válec. Hlava je šestnáctiventilová, takže se dva sací porty v každém válci nemusí dělit o jeden vstřikovač, ale každý má vlastní. To znamená možnost umístit vstřikovače blíže k ventilu, přesněji dávkovat palivo a lépe a rovnoměrněji ho smíchat s nasávaným vzduchem. Docela dobře to vysvětlí také anglicky mluvené video pod článkem.

Nový motor má oproti starší dvanáctistovce také o jeden bod vyšší kompresní poměr, 12:1. Systém EGR dostal vodní chlazení, takže je teplota nasávaných plynů před stlačením nižší, a písty jsou zespoda lépe chlazeny. Výsledkem je oproti staršímu motoru o něco nižší výkon, 90 koní oproti 94, točivý moment ale narostl na 120 Nm oproti 118 a také je jeho vrchol umístěn o 400 otáček níže.

Hlavním přínosem ale má být nižší spotřeba paliva, podle Suzuki až o 16 %. V konkrétních číslech to znamená 4,3 litru benzínu na 100 km oproti pěti litrům staršího motoru - samozřejmě se bavíme v teoretické rovině. V řeči Evropské unie to znamená 99 gramů zbytečně démonizovaného CO2 na 100 km - a to se skutečně vyplatí. V Británii dokonce dvakrát - pokud tam vaše auto emituje méně než 100 g CO2/km, neplatíte každoročně daň z automobilu.

Nový motor zvedne v Británii cenu Suzuki Swift asi o 500 liber, tedy asi o 17 tisíc korun. Tento motor nejspíš uvidíme v nabídce v celé Evropě; převedeme-li poměry zdražení, u nás by mohl moderní motor znamenat zvýšení základní ceny z 239 900 korun na zhruba 250 tisíc.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.


Suzuki 1,2 Dualjet: nový motor pro Swift je slabší, prý i úspornější - 1 - Suzuki Swift 2013 facelift 01Suzuki 1,2 Dualjet: nový motor pro Swift je slabší, prý i úspornější - 2 - Suzuki Swift 2013 facelift 02Suzuki 1,2 Dualjet: nový motor pro Swift je slabší, prý i úspornější - 3 - Suzuki Swift 2013 facelift 03Suzuki 1,2 Dualjet: nový motor pro Swift je slabší, prý i úspornější - 4 - Suzuki Swift 2013 facelift 04Suzuki 1,2 Dualjet: nový motor pro Swift je slabší, prý i úspornější - 5 - Suzuki Swift 2013 facelift 05Suzuki 1,2 Dualjet: nový motor pro Swift je slabší, prý i úspornější - 6 - Suzuki Swift 2013 facelift 06Suzuki 1,2 Dualjet: nový motor pro Swift je slabší, prý i úspornější - 7 - Suzuki Swift 2013 facelift 07Suzuki 1,2 Dualjet: nový motor pro Swift je slabší, prý i úspornější - 8 - Suzuki Swift 2013 facelift 08Suzuki 1,2 Dualjet: nový motor pro Swift je slabší, prý i úspornější - 9 - Suzuki Swift 2013 facelift 09
Nová dvanáctistovka pod kapotou Swiftu bude mít teoreticky o 0,7 litru nižší spotřebu benzínu

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.