Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Suzuki 1,2 Dualjet: nový motor pro Swift je slabší, prý i úspornější
12.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Modernější motor ve Swiftu má dva vstřikovače na každý válec. Produkuje méně výkonu, ale více točivého momentu a díky vyšší kompresi má brát o 0,7 litru na sto méně.
Nutnost snižovat spotřebu automobilů je s blížícím se rokem 2020 čím dál větší. Kromě toho také, alespoň teoreticky, zákazníci zaplatí méně za palivo, což není z nepodstatných faktorů. Suzuki tedy přichází s novou dvanáctistovkou, kterou jako první dostane model Swift ve Velké Británii.
Název Dualjet dostal motor podle dvou vstřikovačů na každý válec. Hlava je šestnáctiventilová, takže se dva sací porty v každém válci nemusí dělit o jeden vstřikovač, ale každý má vlastní. To znamená možnost umístit vstřikovače blíže k ventilu, přesněji dávkovat palivo a lépe a rovnoměrněji ho smíchat s nasávaným vzduchem. Docela dobře to vysvětlí také anglicky mluvené video pod článkem.
Nový motor má oproti starší dvanáctistovce také o jeden bod vyšší kompresní poměr, 12:1. Systém EGR dostal vodní chlazení, takže je teplota nasávaných plynů před stlačením nižší, a písty jsou zespoda lépe chlazeny. Výsledkem je oproti staršímu motoru o něco nižší výkon, 90 koní oproti 94, točivý moment ale narostl na 120 Nm oproti 118 a také je jeho vrchol umístěn o 400 otáček níže.
Hlavním přínosem ale má být nižší spotřeba paliva, podle Suzuki až o 16 %. V konkrétních číslech to znamená 4,3 litru benzínu na 100 km oproti pěti litrům staršího motoru - samozřejmě se bavíme v teoretické rovině. V řeči Evropské unie to znamená 99 gramů zbytečně démonizovaného CO2 na 100 km - a to se skutečně vyplatí. V Británii dokonce dvakrát - pokud tam vaše auto emituje méně než 100 g CO2/km, neplatíte každoročně daň z automobilu.
Nový motor zvedne v Británii cenu Suzuki Swift asi o 500 liber, tedy asi o 17 tisíc korun. Tento motor nejspíš uvidíme v nabídce v celé Evropě; převedeme-li poměry zdražení, u nás by mohl moderní motor znamenat zvýšení základní ceny z 239 900 korun na zhruba 250 tisíc.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.









Nová dvanáctistovka pod kapotou Swiftu bude mít teoreticky o 0,7 litru nižší spotřebu benzínu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
před 9 hodinamiVW možná pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla dostat
před 11 hodinamiČíňané odhalili další novinku s jejich unikátním plochým osmiválcem, kráčí opačným směrem než evropská konkurence
dnesV další zemi EU můžete o dovolené jezdit na dálnici až 150 km/h, je to obrovský dějinný paradox
dnesPrvní nové AUDI vypadá naživo ještě hůř, ušili ho horkou jehlou nejspíš z propadáku Porsche
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva