SUV Smart ForFour dorazí s pohonem zadních kol a motorem vzadu

Novinka chystaná na rok 2016 dostane také vyšší světlou výškou a ochranné plasty. A možná poslouží jako základ pro nový model Mercedesu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

SUV Smart ForFour dorazí s pohonem zadních kol a motorem vzadu

2.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

SUV Smart ForFour dorazí s pohonem zadních kol a motorem vzadu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Novinka chystaná na rok 2016 dostane také vyšší světlou výškou a ochranné plasty. A možná poslouží jako základ pro nový model Mercedesu.

S francouzsko-německým přátelstvím je to v poslední době jako na houpačce. V jednu chvíli totiž Mercedes-Benz ohlašuje příchod nové techniky od Renaultu, v druhé pro změnu země Galského kohouta zakazuje prodeje vybraných modelů třícípé hvězdy. Samozřejmě, jedna oblast sice na tu druhou nemá prakticky žádný vliv, přesto ale u koncernu Daimler nemůžou Francouzům přijít na jméno.

Přesto to byl zřejmě jiný důvod, který přiměl šéfa Mercedesu Dietera Zetscheho k rozhodnutí ohradit se proti využití platformy vyvinuté aliancí Renault-Nissan jako základu pro chystané SUV značky Smart. Místo toho prý nový model zakotví na vlastních nových komponentech, jež počítají s pohonem zadních kol a uložením motoru nad zadní nápravou. „Je to prvek, který značku definuje. Je to unikátní prodejní nástroj, který staví Smart mimo proud. Proto neplánujeme adopci platformy s motorem vpředu a pohonem předních kol pro náš nový větší model.“

V roce 2016 bychom se tedy měli dočkat starého dobrého Smartu, jen chráněného ve spodní části karoserie černými plasty. A samozřejmě užívajícího zvýšenou světlou výšku. Zajímavé přitom je, že podle Zetscheho by mohlo dojít k překarosování tohoto SUV na základní model Mercedesu, který by v hierarchii zamířil pod třídu A. „S ohledem na prémiovou konkurenci v tomto segmentu je rozhodující, aby i na tomto okraji trhu měla třícípá hvězda svého zástupce.“

Je tedy zjevné, že sestupem Mercedesu do segmentu hatchbacků s pohonem předních kol a poháněných motory Renaultu snaha o zaujetí zákazníků nekončí. S ohledem na zmiňovaný pohon zadních kol (třícípá hvězda možná přidá i čtyřkolku) ale nový model zapadne do vyjetých kolejí značky mnohem logičtěji než třída A nebo třída B.


SUV Smart ForFour dorazí s pohonem zadních kol a motorem vzadu - 1 - Smart ForMore prototyp 01SUV Smart ForFour dorazí s pohonem zadních kol a motorem vzadu - 2 - Smart ForMore prototyp 02SUV Smart ForFour dorazí s pohonem zadních kol a motorem vzadu - 3 - Smart ForMore prototyp 03SUV Smart ForFour dorazí s pohonem zadních kol a motorem vzadu - 4 - Smart ForMore prototyp 04SUV Smart ForFour dorazí s pohonem zadních kol a motorem vzadu - 5 - Smart ForMore prototyp 05SUV Smart ForFour dorazí s pohonem zadních kol a motorem vzadu - 6 - Smart ForMore prototyp 06
O terénní verzi Smartu značka uvažovala již před lety. Nakonec však od svých záměrů upustila

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.