Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SUV Smart ForFour dorazí s pohonem zadních kol a motorem vzadu
2.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka chystaná na rok 2016 dostane také vyšší světlou výškou a ochranné plasty. A možná poslouží jako základ pro nový model Mercedesu.
S francouzsko-německým přátelstvím je to v poslední době jako na houpačce. V jednu chvíli totiž Mercedes-Benz ohlašuje příchod nové techniky od Renaultu, v druhé pro změnu země Galského kohouta zakazuje prodeje vybraných modelů třícípé hvězdy. Samozřejmě, jedna oblast sice na tu druhou nemá prakticky žádný vliv, přesto ale u koncernu Daimler nemůžou Francouzům přijít na jméno.
Přesto to byl zřejmě jiný důvod, který přiměl šéfa Mercedesu Dietera Zetscheho k rozhodnutí ohradit se proti využití platformy vyvinuté aliancí Renault-Nissan jako základu pro chystané SUV značky Smart. Místo toho prý nový model zakotví na vlastních nových komponentech, jež počítají s pohonem zadních kol a uložením motoru nad zadní nápravou. „Je to prvek, který značku definuje. Je to unikátní prodejní nástroj, který staví Smart mimo proud. Proto neplánujeme adopci platformy s motorem vpředu a pohonem předních kol pro náš nový větší model.“
V roce 2016 bychom se tedy měli dočkat starého dobrého Smartu, jen chráněného ve spodní části karoserie černými plasty. A samozřejmě užívajícího zvýšenou světlou výšku. Zajímavé přitom je, že podle Zetscheho by mohlo dojít k překarosování tohoto SUV na základní model Mercedesu, který by v hierarchii zamířil pod třídu A. „S ohledem na prémiovou konkurenci v tomto segmentu je rozhodující, aby i na tomto okraji trhu měla třícípá hvězda svého zástupce.“
Je tedy zjevné, že sestupem Mercedesu do segmentu hatchbacků s pohonem předních kol a poháněných motory Renaultu snaha o zaujetí zákazníků nekončí. S ohledem na zmiňovaný pohon zadních kol (třícípá hvězda možná přidá i čtyřkolku) ale nový model zapadne do vyjetých kolejí značky mnohem logičtěji než třída A nebo třída B.






O terénní verzi Smartu značka uvažovala již před lety. Nakonec však od svých záměrů upustila
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejčtenější články
Mezi 20 aktuálně nejprodávanějšími auty v Evropě nenajdete ani jeden elektromobil. A i pak se dějí věci
25.3.2025Francouzský rodinný ideál skončil po 4 letech pro nezájem, dnes jako levná ojetina překvapí svou spolehlivostí, hlavně jako diesel
25.3.2025Volný pád Stellantisu pokračuje. Další nepovedený restart slavné značky znamená propad prodejů až o 73 procent
26.3.2025Drzí zloději ukradli osm nových sporťáků přímo z továrny, automobilka si toho ani nevšimla
26.3.2025Peugeot si zadělal na propadák. Do nabídky vrátí model GTi, jenže v provedení, o které nikdo nestojí
26.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva