Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SUV Smart ForFour dorazí s pohonem zadních kol a motorem vzadu
2.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka chystaná na rok 2016 dostane také vyšší světlou výškou a ochranné plasty. A možná poslouží jako základ pro nový model Mercedesu.
S francouzsko-německým přátelstvím je to v poslední době jako na houpačce. V jednu chvíli totiž Mercedes-Benz ohlašuje příchod nové techniky od Renaultu, v druhé pro změnu země Galského kohouta zakazuje prodeje vybraných modelů třícípé hvězdy. Samozřejmě, jedna oblast sice na tu druhou nemá prakticky žádný vliv, přesto ale u koncernu Daimler nemůžou Francouzům přijít na jméno.
Přesto to byl zřejmě jiný důvod, který přiměl šéfa Mercedesu Dietera Zetscheho k rozhodnutí ohradit se proti využití platformy vyvinuté aliancí Renault-Nissan jako základu pro chystané SUV značky Smart. Místo toho prý nový model zakotví na vlastních nových komponentech, jež počítají s pohonem zadních kol a uložením motoru nad zadní nápravou. „Je to prvek, který značku definuje. Je to unikátní prodejní nástroj, který staví Smart mimo proud. Proto neplánujeme adopci platformy s motorem vpředu a pohonem předních kol pro náš nový větší model.“
V roce 2016 bychom se tedy měli dočkat starého dobrého Smartu, jen chráněného ve spodní části karoserie černými plasty. A samozřejmě užívajícího zvýšenou světlou výšku. Zajímavé přitom je, že podle Zetscheho by mohlo dojít k překarosování tohoto SUV na základní model Mercedesu, který by v hierarchii zamířil pod třídu A. „S ohledem na prémiovou konkurenci v tomto segmentu je rozhodující, aby i na tomto okraji trhu měla třícípá hvězda svého zástupce.“
Je tedy zjevné, že sestupem Mercedesu do segmentu hatchbacků s pohonem předních kol a poháněných motory Renaultu snaha o zaujetí zákazníků nekončí. S ohledem na zmiňovaný pohon zadních kol (třícípá hvězda možná přidá i čtyřkolku) ale nový model zapadne do vyjetých kolejí značky mnohem logičtěji než třída A nebo třída B.






O terénní verzi Smartu značka uvažovala již před lety. Nakonec však od svých záměrů upustila
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
dnesHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
včeraStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- BMW R 12 G/S 2025: syrová zábava v terénu včera 13:42
- COTA 2025: Vítězem Bagnaia, lídrem A. Marquez 30.3.2025
- Jake Dixon suverénním vítězem v Austinu, Salač out 30.3.2025
- Prvním vítězem na COTA se stal Rueda 30.3.2025
- Toprakův portugalský hattrick 30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 2 hodinamiReaguje takhle VW na ztrátu pozic? Autonomním řízením osadit chce i svá spalovací auta, to ho opravdu nespasí
před 4 hodinamiPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
před 5 hodinamiGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
před 7 hodinamiTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- databáze radarů v ČR (a jeden konkrétní v Krchlebích) 04.01. 20:53 - mafel
- Rychlodotazy 04.01. 20:46 - řidičBOB
- Onboard videa 04.01. 20:28 - řidičBOB
- Jednostopé okénko 04.01. 20:20 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.01. 20:04 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.01. 17:05 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.01. 13:15 - řidičBOB
- Genesis 04.01. 04:52 - lyly19