Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SUV Škoda pro 7 se představí už letos, jde ve stopách Superbu
3.5.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Již na sklonku roku 2015 si budeme moci poprvé prohlédnout velké SUV Škody, podobně jako jako Superb III. A nepůjde o jediné pojítko.
Ať už se vám to líbí nebo ne, Škodě se daří. Letos v březnu poprvé prodala přes 100 tisíc aut za jediný měsíc a má tak více než slušně nakročeno k překonání loňského rekordního odbytu. K rychlému růstu ji pomáhá hlavně rychlá modelová expanze - sami si jistě vzpomenete, kolik aut škodovka prodávala ještě začátkem nového milénia a jakou slávou bylo, když přišla s něčím novým. Dnes prodává násobně více vozů a chrlí na trh několik velkých novinek ročně.
Tou poslední je nový Superb, nebude jí ale na dlouho. Zřejmě již letos ve Frankfurtu uzřeme nový Roomster, daleko očekávanější novinkou ale bude velké SUV automobilky, které se spolu s tím malým sveze na neutuchajícím boomu podobných aut. Mluví se o něm již roky a také my jsme se o něm zmínili v řadě případů. Dosud se hovořilo o jeho debutu v březnu roku 2016 na ženevském autosalonu, uzřeme jej ale ještě dříve.
Nejnovější informace hovoří o tom, že auto, které jsme už mohli spatřit i při testech nebude se svou premiérou čekat na velký autosalon. Automobilka má v plánu vyrukovat s ním - ne nepodobně stylu odhalení nové generace Superbu - ještě před koncem letošního roku. S pravděpodobným cílem živit nás větší či menší telenovelou po řadu dalších týdnů. Premiére v Ženevě tak bude spíše něco mezi okázalou show a pouhou formalitou, opět podobně jako u Superbu III.
Nebude to ale jediné pojítko mezi zatím nepojmenovaným SUV a vlajkovou lodí firmy. Až sedmimístný model stane na stejné platformě, která si říká MQB.B s velmi podobnými, ostatně typicky škodováckými cíli - nabídnout maximum vnitřního prostoru jak pro posádku, tak pro zavazadla. Také velké SUV má stejně jako Fabia či mnohokrát zmíněný Superb vládnout prostorem své třídě a troufneme si odhadnout, že v pětimístné konfiguraci interiéru by svým zavazadlovým prostorem mohl překonat i chystaného premianta - nový Superb Combi.
V případě techniky už déle víme, že základními motory se stanou jednotky 1,4 TSI s výkonem 110 kW (150 koní) a 2,0 TDI o stejném potenciálu. Standardně bude vůz nabízen s pohonem předních kol, čtyřkolka bude za příplatek resp. běžnou věcí výkonnějších provedení. Auto by mělo dále nabídnout motory 1,8 TSI a 2,0 TSI s výkonem šplhajícím k 165 kW (220 koním), vrcholným dieselem bude - stejně jako u Superbu - 2,0 TDI o výkonu 140 kW (190 koní). Manuální a automatické převodovky s převahou těch druhých jmenovaných u výkonných provedení jistě nepřekvapí.
Tápeme zatím hlavně v případě vzhledu. Špióni zatím přistihli jen mulu s upraveným kabátkem modelu Yeti, ilustrátoři vycházeli z podoby hlavně dřívějších novinek automobilky. My ale víme, že vůz bude designově podobný hlavně novému Superbu a náš zdroj v automobilce, který jej již mohl spatřit, říká, že je atraktivní Range Rover Evoque a přitom velmi prostorný a praktický. Jak moc na tom bude pravdy, uvidíme časem, čekat „Superb na chůdách” ale zřejmě nebude vzhledem k záměrné designové unifikaci škodovek nemístné.
V čem tápeme rovněž, je jméno. Automobilka řekla pouze tolik, že bude spojené se sněhem a ledem, což ale může znamenat cokoli od Sněžky až po iglú. Škoda sama dříve popřela mnohokrát skloňované jméno Snowman, mluví se také o Polar a pracovní označení je Amundsen. Že by auto neslo toto označení i v produkční verzi, je ale velmi nepravděpodobné - říká si tak jeden z navigačních systémů Škody a mateni zde není žádoucí.
Právě to ale dává prostor pro kreativitu. Sami nám tak v diskuzi povězte, jak byste si jméno nové Škody představovali. Třeba vymyslíme něco, čeho se nakonec chytne i sám výrobce...
Neoficiálních ilustrací nového SUV Škody už jsme viděli spoustu, všechny ale podle nás míří mimo terč. Novinka má ze všeho nejvíce připomínat Superb 2015
Jisté je, že vůz s pracovním označením Amundsen už Škoda testuje v hávu nafouklého Yeti. Snímky prototypu ale mnoho neprozrazují
Vnitřní uspořádání vozu a jeho technické řešení je asi nejmenší neznámou - koncept VW CrsosBlue dal jasné vodítko
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 8 hodinami - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 2 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 3 hodinami - Konečně: Policie v New Yorku dostala výslovný zákaz pouštět se do nesmyslných honiček, čtvrtina z nich končí nehodami a zraněními
před 5 hodinami - Nová, původně jen elektrická značka VW upřesnila, jak do svých aut nainstaluje spalovací motory
před 6 hodinami - Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva