Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SUV Seatu prý bude nejsportovnější v segmentu, dorazí i verze Cupra
20.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První model značky se zvýšenou stavbou karoserie dorazí již příští rok. Oslovit má 100 000 zákazníků ročně, a to vzhledem, výkonem i praktičností.
Španělská automobilka před nedávnem oznámila, že na nadcházejícím ženevském autosalonu hodlá představit blíže nespecifikovaný koncept. Tím by mohlo být první SUV značky, které se v produkční formě objeví příští rok. Odstartovat má přitom expanzi, v jejímž důsledku se dočkáme ještě dvou dalších modelů se zvýšenou stavbou karoserie. Všechny tři novinky samozřejmě mají značce napomoci k zisku, i když návrat do černých čísel má zařídit již samotná prvotina.
Vůbec první SUV značky momentálně křižuje silnice Evropy v několika verzích, prozatím však ani jedna nedostala vlastní, byť zakamuflovanou karoserii - jsou to všechno muky využívající upravené karoserie Leonu. Šéfdesignér značky Alejandro Mesonero-Romanos ovšem dodal, že po stránce vzhledové již svou práci odvedl. Novinka je přitom podle jeho slov „velkým krokem pro Seat - je to vůz, který je větším bratříčkem Leonu“. Ač se k ovšem k bestselleru značky bude hlásit vizuálně, název bude naprosto odlišný.
Danou skutečnost již potvrdil šéf automobilky Jürgen Stackmann, který zároveň dodal, že kromě standardní verze vznikne také provedení Cupra. V jeho případě ovšem zatím žádná fakta k dispozici nejsou, neboť značka teprve zjišťuje, kam až může zajít. Stoprocentně se ovšem dočkáme nejvíce sportovního modelu ve svém segmentu, což je reputace, jakou se má pyšnit již základní provedení.
I přes dynamické zaměření ovšem zůstane zachována praktičnost a každodenní použitelnost. Ve výsledku tak můžeme očekávat typický kompromis koncernu VW Group, který nabídne o trochu více emocí než třeba takový Volkswagen. Z toho důvodu ostatně prý jeho design daleko více ovlivnil koncept sedanu IBL namísto crossoveru IBX, jenž se ukázal ve stejném roce 2011.
Jakmile se novinka dostane do prodeje, měla by jen v Evropě okouzlit deset procent všech zákazníků značky. Globální zájem však bude daleko vyšší, neboť Seat počítá s tím, že od příštího roku by modely rodiny Leon měly dosáhnout 200 000 registrací a stejné kapacity dosáhne Ibiza. Dalších 100 000 lidí má oslovit Alhambra a Mii, přičemž v tomto počtu má být vyráběno také ono SUV.
Díky tomu se značka dostane po letech do černých čísel, což nepadne na vrub pouze úspěchu v showroomech. Na tomto vývoji bude nést zásluhu také výroba v českých Kvasinách, kde jsou mzdy o poznání nižší než v západních zemích. Ve srovnání se Španělskem jsou totiž místní platy poloviční, vůči Německu pak dokonce jen třetinové.
Levná pracovní síla ovšem není jediným důvodem, proč se výroba španělského modelu stěhuje do České republiky. Tím dalším je všeobecný fakt, že továrna Kvasinách má být překonvertována pouze na modely užívající platformu MQB. Tu samozřejmě SUV dostane taktéž, což je ostatně dáno příbuzenským vztahem se Seatem Leon.
Tím nové informace končí, více bychom se ovšem mohli dozvědět již v Ženevě. A to nikoliv pouze za předpokladu, že oním konceptem skutečně bude SUV. Dá se totiž předpokládat, že o novince se vedení zmíní alespoň v jednom tiskovém prohlášení.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Chystané SUV Seatu se již ukázalo na několika neoficiálních ilustracích
Novinka má převzít většinu designových prvků spíše od konceptu IBL...
...než ze studie IBX, která přišla na rok ve stejném roce 2011
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
před 2 hodinami - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
před 4 hodinami - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
před 5 hodinami - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před 6 hodinami - Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva