Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SUV Seatu má blízko k oficiálnímu požehnání, dorazit by mělo v roce 2016
3.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ani loňský dobrý rok nepomohl Seatu k návratu do černých čísel. Nadějí je SUV, které by mohlo dorazit již příští rok. Stále je ale třeba jej schválit.
SUV značky Seat je jednou z nejdiskutovanějších záležitostí automobilového průmyslu. Španělská značka navíc již loni před Vánoci potvrdila, že finální design je již hotov, a tak by se mohlo zdát, že nový model bude jednou z hlavních hvězd letošního autosalonu v Ženevě. Jenže i do takového předprodukčního konceptu má SUV poměrně daleko, neboť stále chybí oficiální požehnání mateřského koncernu Volkswagen. Podle nejnovějších informací k němu však značka nemá daleko.
Pokud tedy vše půjde podle plánu, pak bychom se produkčního SUV měli dočkat někdy na přelomu let 2015 a 2016. O vzhledu samozřejmě můžeme diskutovat, některé technické komponenty však již byly potvrzeny. Víme tak, že novinka by měla stanout na evoluční verzi platformy MQB, která je momentálně ve vývoji. Je tedy zřejmé, že počítat můžeme s velmi nízkou hmotností.
Jelikož daná platforma samozřejmě bude znamenat i redukci nákladů, mohlo by SUV napomoci značce - jediné prodělečné součásti koncernu VW Group - k zisku. Daný segment je ostatně na vzestupu a tak Seat vstupem do něj prakticky nic neriskuje. Zvláště, když se může pochlubit velmi mladistvou skupinou zákazníků (průměrný věk je o 10 let nižší než u Škody).
Na druhou stranu, kvůli zmíněným ztrátám (v roce 2012 to bylo 4,3 mld. Kč) musí Seat každý krok bedlivě zvažovat, zvláště, když zhruba 80 procent produkce značky končí na evropských trzích. Ty se sice nyní zvedají ode dna, na hladinu to však mají ještě daleko. To ostatně potvrzuje šéf Seatu Jürgen Stackmann, který si není jistý, kdy se značka vrátí do černých čísel.
Uvidíme tedy v následujících měsících, jak se celá situace vyvrbí. Dá se ale předpokládat, že jakékoliv váhání by Seatu mohlo jen uškodit. Přeci jen, přízeň zákazníků je vrtošivá a momentální obliba vozů SUV nemusí trvat věčně. Pokud chce tedy Stackmann učinit z automobilky solidní firmu, měl by začít kout železo, dokud je žhavé.
Seat zvažuje SUV již od roku 2007, kdy představil koncept Tribu. Ten o čtyři roky později následovala verze IBX, od té doby však Španělé více mluví než jednají
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejčtenější články
- Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024 - Stellantisu teče do bot proudem a náklady řeže, kde může. Na na prodej je teď i jeho testovací areál
23.10.2024 - Designér „spravil” vzhled nového vrcholného Ferrari. Stačilo pár tahů myší a největší kontroverze jsou pryč
23.10.2024 - K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva