Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SUV Seatu má blízko k oficiálnímu požehnání, dorazit by mělo v roce 2016
3.3.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ani loňský dobrý rok nepomohl Seatu k návratu do černých čísel. Nadějí je SUV, které by mohlo dorazit již příští rok. Stále je ale třeba jej schválit.
SUV značky Seat je jednou z nejdiskutovanějších záležitostí automobilového průmyslu. Španělská značka navíc již loni před Vánoci potvrdila, že finální design je již hotov, a tak by se mohlo zdát, že nový model bude jednou z hlavních hvězd letošního autosalonu v Ženevě. Jenže i do takového předprodukčního konceptu má SUV poměrně daleko, neboť stále chybí oficiální požehnání mateřského koncernu Volkswagen. Podle nejnovějších informací k němu však značka nemá daleko.
Pokud tedy vše půjde podle plánu, pak bychom se produkčního SUV měli dočkat někdy na přelomu let 2015 a 2016. O vzhledu samozřejmě můžeme diskutovat, některé technické komponenty však již byly potvrzeny. Víme tak, že novinka by měla stanout na evoluční verzi platformy MQB, která je momentálně ve vývoji. Je tedy zřejmé, že počítat můžeme s velmi nízkou hmotností.
Jelikož daná platforma samozřejmě bude znamenat i redukci nákladů, mohlo by SUV napomoci značce - jediné prodělečné součásti koncernu VW Group - k zisku. Daný segment je ostatně na vzestupu a tak Seat vstupem do něj prakticky nic neriskuje. Zvláště, když se může pochlubit velmi mladistvou skupinou zákazníků (průměrný věk je o 10 let nižší než u Škody).
Na druhou stranu, kvůli zmíněným ztrátám (v roce 2012 to bylo 4,3 mld. Kč) musí Seat každý krok bedlivě zvažovat, zvláště, když zhruba 80 procent produkce značky končí na evropských trzích. Ty se sice nyní zvedají ode dna, na hladinu to však mají ještě daleko. To ostatně potvrzuje šéf Seatu Jürgen Stackmann, který si není jistý, kdy se značka vrátí do černých čísel.
Uvidíme tedy v následujících měsících, jak se celá situace vyvrbí. Dá se ale předpokládat, že jakékoliv váhání by Seatu mohlo jen uškodit. Přeci jen, přízeň zákazníků je vrtošivá a momentální obliba vozů SUV nemusí trvat věčně. Pokud chce tedy Stackmann učinit z automobilky solidní firmu, měl by začít kout železo, dokud je žhavé.















Seat zvažuje SUV již od roku 2007, kdy představil koncept Tribu. Ten o čtyři roky později následovala verze IBX, od té doby však Španělé více mluví než jednají
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 7 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 9 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 10 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
dnesRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321