Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SUV Lamborghini dostane i automat s měničem. Bude to pravé Lambo, tvrdí šéf
19.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vedení Lamborghini tvrdošíjně zastává názor, i když postaví SUV s turbem a teď i klasickým automatem, nabídne řidiči stejné pocity jako třeba Huracán.
Lamborghini nám sice na pařížském autosalonu představí nový derivát modelu Huracán, veškerou pozornost značky má ovšem chystané SUV Urus. To dorazí do prodeje v roce 2018, nicméně oficiální prezentaci nejspíše můžeme očekávat již za dvanáct měsíců ve Frankfurtu. Či možná o trochu později v americkém Los Angeles, což by nebylo překvapivé - Nový kontinent je totiž pro Lamborghini nadmíru důležitý a většina SUV skončí právě tam.
Pochopitelně je na místě otázka, co bude Urus vůbec zač. Automobilka nás již hezkých pár let ujišťuje, že Urus bude typickým rozzuřeným býkem se vším všudy, příliš věřit se tomu ale nedá. Značku charakterizuje jistá neurvalost, agresivita, s trochou nadsázky až snaha vozu zabít svého majitele ještě dříve, než vůbec nastartuje. Nedávno ale zazněly přímo z úst šéfa značky informace, ve kterým byla zmiňována slova jako „jemný“ a „měkký“.
Znovu nový šéf značky Stefano Domenicali spolu s technickým šéfem Mauriziem Reggianim nyní posunuli celou věc ještě dále, neboť zveřejnili, že vůz nepoužije ani sekvenční či dvouspokovou převodovku, ale klasický automat s hydrodynamickým měničem. Urus tedy bude první SUV Lamborghini (LM002 nepočítejme - to byl spíše extrémní, původně armádní off-road extrémní konstrukce, Cheetah to samé), první Lambo používající turbomotor a první vůz značky s automatem s hydroměničem. Přesto to prý bude Lamborghini jako vyšité.
„Ano, bude to čistokrevné Lamborghini,“ zůstává neoblomný Domenicali. „Je zarážející, že to byla jedna z nejčastějších interních diskuzí. Mluvili jsme o tom mnohokrát a dle rady ředitelů to musí být skutečné Lamborghini. Pokud zavřete oči a budete vnímat jenom vůz a řídit jej, zjistíte, že je to opravdové Lamborghini.“ Svá tvrzení přitom šéf Lamba zakládá na zkušenostech se řízením prototypu, nelze ale říci, že by byl úplně nezaujatý.
Stejné zážitky má i Reggiani, který dodává, že nejvíce ze všeho oceňuje „zvuk, podvozek, kontrolu nad šasí či výkon motoru. Budeme mít turbo - a to z jednoho důvodu. U SUV potřebujete hodně točivého momentu v nízkých otáčkách a to nabízí pouze přeplňování. Jinými slovy, pokud chcete... surfovat v dunách, bez turba nebudete mít takový točivý moment, abyste z nich vyjeli.“
„Bylo to strategické rozhodnutí a je to poprvé, co Lamborghini použije turbo, ale ne ve sportovním voze. Bude to v SUV. Proč? Protože pokud si v případě požadovaných terénních schopností uděláte technickou kalkulaci, okamžitě zjistíte, že potřebujete točivý moment, který dokáže vyprodukovat pouze turbo,“ dodává Reggiani.
Právě tento charakter, který bude mít na svědomí přepracovaný nový čtyřlitr V8 z produkce VW Group, ovšem bude náročnou porcí pro převodovky. Na světě prý neexistuje dvouspojka, která by tento motor zvládla ukočírovat (co Bugatti Chiron?, a proto Lamborghini nepoužije dvouspojkovou skříň, klasický konvertor točivého momentu.
Máme-li vše shrnout, Urus postavený na platformě sdílené s Audi Q7 dostane do vínku zcela odlišné hnací ústrojí než zbytek portfolia Lamborghini, a to od způsobu plnění motoru po řešení jeho přenosu na kola. K tomu je to SUV, navíc být „měkké“ a „jemné“, aby se zalíbilo ženám. Přesto prý půjde o typický produkt italské automobilky. Dá se tomu vůbec věřit?
Lamborghini Urus (zde jeho koncept z roku 2012) bude vysoké auto s docela odlišným hnacím ústrojím než Aventador či Huracán. Zpoza volantu to ale prý nepoznáte
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024 - Kontroverzní Ferrari, které teď má i Leclerc, je dokonce horší než předchůdce, ač se pyšní slavným označením
18.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva