Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SUV Lamborghini dostane i automat s měničem. Bude to pravé Lambo, tvrdí šéf
19.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vedení Lamborghini tvrdošíjně zastává názor, i když postaví SUV s turbem a teď i klasickým automatem, nabídne řidiči stejné pocity jako třeba Huracán.
Lamborghini nám sice na pařížském autosalonu představí nový derivát modelu Huracán, veškerou pozornost značky má ovšem chystané SUV Urus. To dorazí do prodeje v roce 2018, nicméně oficiální prezentaci nejspíše můžeme očekávat již za dvanáct měsíců ve Frankfurtu. Či možná o trochu později v americkém Los Angeles, což by nebylo překvapivé - Nový kontinent je totiž pro Lamborghini nadmíru důležitý a většina SUV skončí právě tam.
Pochopitelně je na místě otázka, co bude Urus vůbec zač. Automobilka nás již hezkých pár let ujišťuje, že Urus bude typickým rozzuřeným býkem se vším všudy, příliš věřit se tomu ale nedá. Značku charakterizuje jistá neurvalost, agresivita, s trochou nadsázky až snaha vozu zabít svého majitele ještě dříve, než vůbec nastartuje. Nedávno ale zazněly přímo z úst šéfa značky informace, ve kterým byla zmiňována slova jako „jemný“ a „měkký“.
Znovu nový šéf značky Stefano Domenicali spolu s technickým šéfem Mauriziem Reggianim nyní posunuli celou věc ještě dále, neboť zveřejnili, že vůz nepoužije ani sekvenční či dvouspokovou převodovku, ale klasický automat s hydrodynamickým měničem. Urus tedy bude první SUV Lamborghini (LM002 nepočítejme - to byl spíše extrémní, původně armádní off-road extrémní konstrukce, Cheetah to samé), první Lambo používající turbomotor a první vůz značky s automatem s hydroměničem. Přesto to prý bude Lamborghini jako vyšité.
„Ano, bude to čistokrevné Lamborghini,“ zůstává neoblomný Domenicali. „Je zarážející, že to byla jedna z nejčastějších interních diskuzí. Mluvili jsme o tom mnohokrát a dle rady ředitelů to musí být skutečné Lamborghini. Pokud zavřete oči a budete vnímat jenom vůz a řídit jej, zjistíte, že je to opravdové Lamborghini.“ Svá tvrzení přitom šéf Lamba zakládá na zkušenostech se řízením prototypu, nelze ale říci, že by byl úplně nezaujatý.
Stejné zážitky má i Reggiani, který dodává, že nejvíce ze všeho oceňuje „zvuk, podvozek, kontrolu nad šasí či výkon motoru. Budeme mít turbo - a to z jednoho důvodu. U SUV potřebujete hodně točivého momentu v nízkých otáčkách a to nabízí pouze přeplňování. Jinými slovy, pokud chcete... surfovat v dunách, bez turba nebudete mít takový točivý moment, abyste z nich vyjeli.“
„Bylo to strategické rozhodnutí a je to poprvé, co Lamborghini použije turbo, ale ne ve sportovním voze. Bude to v SUV. Proč? Protože pokud si v případě požadovaných terénních schopností uděláte technickou kalkulaci, okamžitě zjistíte, že potřebujete točivý moment, který dokáže vyprodukovat pouze turbo,“ dodává Reggiani.
Právě tento charakter, který bude mít na svědomí přepracovaný nový čtyřlitr V8 z produkce VW Group, ovšem bude náročnou porcí pro převodovky. Na světě prý neexistuje dvouspojka, která by tento motor zvládla ukočírovat (co Bugatti Chiron?, a proto Lamborghini nepoužije dvouspojkovou skříň, klasický konvertor točivého momentu.
Máme-li vše shrnout, Urus postavený na platformě sdílené s Audi Q7 dostane do vínku zcela odlišné hnací ústrojí než zbytek portfolia Lamborghini, a to od způsobu plnění motoru po řešení jeho přenosu na kola. K tomu je to SUV, navíc být „měkké“ a „jemné“, aby se zalíbilo ženám. Přesto prý půjde o typický produkt italské automobilky. Dá se tomu vůbec věřit?














Lamborghini Urus (zde jeho koncept z roku 2012) bude vysoké auto s docela odlišným hnacím ústrojím než Aventador či Huracán. Zpoza volantu to ale prý nepoznáte
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
V Monaku můžete absolvovat autoškolu v Porsche 911. A není to jen rozmar nebo promo, provozovatel jej pořídil z rozumných důvodů
8.4.2025Čtyři otylá moderní výkonná SUV ve vzájemném klání ve sprintu ukázala nesmyslnost hybridizace i křehkost přemotorovaných obrů
7.4.2025Už ani Němci nemohou vystát tragickou kvalitu nových Audi, vržou a křupou stále víc
6.4.2025
Nejnovější články
S Alfou Romeo a Maserati je to nahnuté, Stellantis už si najal agenturu, která má určit jejich osud
před 3 hodinamiMajiteli elektrické Kie po několika selháních baterie došla trpělivost, auto teď chce automobilce vrátit
před 5 hodinamiNevzhledné elektrické Audi A6 je propadák, hůř se prodává jen hrstka okrajových modelů. Přichází tak stotisícové slevy
před 6 hodinamiTak to začíná. Anebo končí? Výroba aut v Itálii se propadla na nejnižší úroveň od roku 1956, může být ještě hůř
před 8 hodinamiVW chce zastavit kolaps v Číně s pomocí trojice novinek, nejspíš to znovu bere za špatný konec
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.10. 15:36 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.10. 14:57 - GeneHawkins
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.10. 13:44 - petr_riha
- Policejní kontroly a měření 04.09. 21:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 04.09. 14:30 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.09. 14:05 - pavproch
- automat 4x4 "ku stavbe" 04.09. 08:11 - spooon
- Mercedes - auto pro masy 04.08. 19:34 - M.Z.