Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SUV Jaguaru nebude SUV, značka chce stvořit zcela nový segment
8.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Interně je britská novinka známa jako sportovní crossover. Polní cesty tedy Jaguar ponechá Land Roveru a zaměří se hlavně na jízdu po asfaltu.
O vůbec prvním SUV britské značky Jaguar [[0000004533se začalo mluvit již v roce 2012]]. Vloni ve Frankfurtu jsme pak mohli přivítat studii C-X17, která je předobrazem jeho produkční verze. Ta ale podle šéfa automobilek Jaguar Land Rover Ralfa Spetha nebude nazvána SUV, neboť to není možné. „SUV a off-roady jsou doménou Land Roveru. Koncept Jaguaru je ovšem orientován hlavně na silniční provoz, a proto bude potřebovat odlišné zařazení.“
Interně je novinka známa jako „sportovní crossover“, do prodeje však zamíří pod označením, které bude pro zákazníky daleko lákavější. Je přitom otázkou, zda se Jaguar nechá inspirovat BMW a stvoří „zcela nový segment“. Mnichovská automobilka je totiž těmito svými kroky již proslulá a kupříkladu takový model X5 nazývá SAV (Sports Activity Vehicle), zatímco X6 je titulováno SAC (Sports Activity Coupe), i když si tato označení zažila jen sama.
Samotný název by přitom měl odrážet charakter vozu, který bude velmi specifický a vůz má vyčlenit z davu. Nepůjde sice o pravověrný sporťák, neboť i nadále lze počítat s vyšší stavbou karoserie, díky čemuž bude možné zvládnout i nějakou tu polní cestu, hlavní důraz při vývoji však byl kladen na ovladatelnost na vyasfaltovaných vozovkách. Pocity při řízení tak prý budou naprosto senzační.
Stranou názvu jsme zvědavi rovněž na vzhled. Pokud totiž nahlédneme do minulosti, pak jsme tu prozatím měli dva nafocené maskované prototypy. Ten první vypadal spíše jako buclatý sedan, čímž by se přibližoval onomu pojetí, o kterém Speth mluví. Druhý exemplář však měl velmi blízko modelům Land Roveru, pročež by se specifický název stal jen jakýmsi „úhybným manévrem“. V obou případech ale šlo nejspíše jen o muly, a tak hotový vůz může být něčím mezi nimi.
Zmiňovaná studie C-X17 by tomu napovídala, zatím však nevíme, zda se jí Jaguar úzkostlivě držel. Více ale snad uvidíme během hlavních autosalonů v příštím roce, neboť již v tom následujícím by SUV, které nebude SUV, mělo zamířit do prodeje.
Studie C-X17 jen důkazem, proč Jaguar svou novinku interně nazývá „sportovní crossover“
Ve stejném duchu se nesl i první nafocený prototyp
Druhý však již má blíže k modelům Land Roveru
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 3 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 4 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 5 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 6 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva