Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SUV Jaguar C-X17 dorazí v roce 2016 s novými motory, pojede až 300 km/h
16.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První off-road britské značky se ukázal na autosalonu v Bruselu v nové barvě. Kromě toho jsou venku nová data, podle nichž pojede až 300 km/h.
Během představení nového Seatu Leon ST 4Drive jsme zmínili poměrně rozsáhlý výčet autosalonů, jež nás v lednu čekaly nebo teprve čekají. Při té příležitosti jsme opomněli také na bruselskou show, která stejně jako ta vídeňská začala právě dnes. Do hlavního města Evropské unie se přitom vydal Jaguar, který zde ukázal svůj první off-road, prozatím stále koncept C-X17, v nové barvě Italian Racing Red. Ta sice nepůsobí tak dramaticky jako původní modrá, na druhou stranu však ani není tak rozpačitá jako zlatý lak Liquid Gold, se kterým se SUV ukázalo loni na autosalonu v Guangzhou.
Nový lak ovšem není jedinou novinkou, se kterou se Jaguar v Bruselu vytasil. Změny najdeme rovněž v interiéru, kde byl protažen středový tunel až mezi zadní sedadla. C-X17 tak aktuálně nabízí jen čtyři individuální křesla, se kterými dorazilo dvoubarevné kožené čalounění, hliníkové obklady a metalické ozdůbky s povrchem v anodizované černi. Tato varianta by přitom měla zamířit do prodeje, stejně jako pětimístné provedení. A aby toho nebylo málo, pak k dispozici budou i dva nouzové sedáky zakomponované do podlahy zavazadelníku.
V rámci rozměrů by přitom Jaguar C-X17 měl na délku měřit 4 718 mm, na šířku 2 073 mm a na výšku 1 780 mm. Ideálně tak zapadá mezi modely Range Roveru, což se má týkat také ceny. Ta by totiž měla startovat někde okolo třiceti až pětatřiceti tisíc liber, což v přepočtu znamená přibližně milion až 1,2 milionu korun. Pravdou však je, že jde spíše o spekulaci než ověřený údaj - přeci jen, do zahájení prodeje, které by mělo proběhnout v roce 2016, je ještě daleko.
Jedno se však již měnit nebude, a to je platforma iQ[AI], se kterou dorazí také malý sedan Jaguaru. Ten se ukáže o rok dříve, přičemž kromě celohliníkové konstrukce - v daném segmentu ojedinělé - představí také paletu nových čtyřválcových přeplňovaných motoru, jež následně C-X17 převezme. Ty se přitom budou vyrábět v nové továrně ve Wolverhamptonu (do výstavby značka investovala 35 milionů liber/1,155 mld. Kč).
Na detaily o nových pohonných jednotkách je sice ještě brzy, jeden fakt však Jaguar již potvrdil. A sice ten, že očekávat můžeme verzi „R“, která pod kapotu dostane přeplňovaný šestiválec z modelu F-Type. S tímto agregátem by se pak vrcholné provedení C-X17 mělo rozjet až na 300 km/h, zatímco sprint na stovku můžeme očekávat někde kolem pěti sekund.
Jen v přímém směru však sportovnost očekávat nemáme, a to i navzdory pohonu všech kol. Ten by totiž za běžných situací měl většinu výkonu přepouštět na zadní nápravu, k odlišnému přerozdělení - a přenesení síly třeba i na jediné kolo - pak dojde až po zhoršení jízdních podmínek. Chybět přitom nebude ani elektronické vektorování točivého momentu.
Tím nové informace končí, s dalšími nás ale Jaguar dozajista seznámí u příležitosti dalšího většího autosalonu. Uvidíme přitom, zda se bude zase jednat jen o novou barvu, či zda britská automobilka náhodou do Ženevy nepřiveze i pár dat o zmiňovaných motorech.
Nová verze Jaguaru C-X17 se pyšní prodlouženým středovým tunelem, který zasahuje až mezi zadní sedadla
Koncept představený již dříve v čínském Guangzhou pro změnu dostal zlatou metalízu a zadní lavici pro tři osoby
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- WorldSSP 2025: Stále je 5 volných míst včera 10:58
- Zajímavá čísla WorldSBK 2024 23.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den 22.11.2024
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
Nejnovější články
- Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
před hodinou - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
před 2 hodinami - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
před 4 hodinami - Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
před 5 hodinami - Bosch propustí dalších 5,5 tisíce lidí, i mimo Německo. Jen v posledních měsících potvrdil vyhazovy pro víc jak 12 tisíc zaměstnanců
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.25. 13:01 - Truck Daškam
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 11.25. 11:40 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.25. 11:30 - audis
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 10:21 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 11.25. 10:13 - řidičBOB
- Prodám Peugeot 307 SW 1,6 16V LPG 11.25. 04:23 - irischamplin
- Lampárna (stěžovatelna) 11.24. 22:03 - Předseda
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova