Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SUV Ferrari natočili při testech už jen s drobnou kamufláží, působí skutečně velmi neobvykle
2.5.2022 | Petr Miler
Už mnohokrát jsme slyšeli automobilky tvrdit, kterak jejich SUV bude něco jiného, vzdálí se konvencím a půjde si svou vlastní cestou. Výsledkem bylo pokaždé docela tuctové „esúvéčko”, v případě tzv. FUV Ferrari to ale očividně platit nebude.
Příchod prvního SUV s logem Ferrari je nepochybně na spadnutí, už jsme jej dokonce mohli vidět i bez maskování. Tajně pořízené záběry kdesi v útrobách maranellské fabriky značky ale nedávaly jasnější představu o proporcích auta, tu si můžeme dosud nejlepším způsobem udělat až nyní. V ulicích stejného města byl totiž natočen prototyp vozu kompletně „ve vlastní kůži”, tedy finální karoserii jen s tenounkým maskováním. A není to nezajímavý pohled.
Cílem značky podle jejích slov od počátku ostatně bylo nabídnout auto, které bude největším extrémem své třídy. Když si k tomu přidáme dřívější slova dnes už odvolaného technického šéfa značky Michaela Leiterse (právě usedl do křesla generálního ředitele McLarenu), podle nějž měl vůz spojit vlastnosti nezbytně nutné jak pro SUV, tak pro skutečné Ferrari, dalo se něco neobvyklého čekat. A podle přiloženého videa to přesně tak vypadá.
Už dávno nejde o mulu, kterou bývalo upravené SUV Maserati jménem Levante, ale předprodukční vůz podstupující testy v běžném provozu v okolí Maranella. Auto je zřetelně menší a především nižší než obvyklá SUV, působí spíše jako zvýšený hatchback nebo už neprodávané čtyřmístné Ferrari GTC4 Lusso na fotkách níže. Jen vedle čtveřice míst má i pětici dveří, byť z proporcí se nezdá, že by prostor vzadu vyloženě lákal k nasednutí. SUV Ferrari, které ponese jméno Purosangue, by tak skutečně nemělo působit tuctově, ostatně sama automobilka mu chce říkat FUV - Ferrari Utility Vehicle.
Už zmiňovaný Michael Leiters, někdejší šéf vývoje Porsche Cayenne a Macan, řekl, že SUV a Ferrari nemusí být protiklad. Současně ale přiznal, že i při vývoji tohoto modelu poznává tradiční úskalí vývoje takových aut. Pokud má jít jen o cokoli s vyšší stavbou, pak problémy nevyvstanou, když se ale výrobce rozhodne skloubit vyšší stavbu karoserie a vyšší těžiště s dobrými jízdními vlastnostmi, ovladatelností a současně komfortem, který očekáváte od vozu pro každý den, pak to vůbec není jednoduché.
Z dostupných informací dále víme, že vývojový tým se musí vypořádat i s pohonnými jednotkami a jejich zvukovým projevem. Vůz jako takový se totiž musí zaměřovat na rodinné potřeby a sloužit tedy bude i delšímu cestování, což u Ferrari není obvyklé zadání. Proto musí jako skutečné Ferrari na jednu stranu umět znít, ale současně s tím permanentně nezatěžovat posádku, pakliže si to bude přát.
Pokud tohle všechno Ferrari skloubí způsobem, na kterým neohrne nos ani automobilový nadšenec, pakl klobouk dolů. Na výsledek si ale budeme muset ještě chvíli počkat, byť dlouhá chvíle to určitě nebude - prodeje vozu mají začít letos v červenci a oficiální premiéra tak musí přijít v mezičase. Až po ní budeme mít jasněji v jeho šancích naplnit jistě vysoká očekávání zákazníků značky.
Dlouho se mluvilo o tom, že chystané Ferrari Purosangue bude spíše kráčet ve stopách již ukončeného GTC4 Lusso, a bude tedy spíše jakýmsi zvýšeným hatchbackem než SUV. Video s už jen lehce kamuflovaným prototypem modelu Purosangue níže tomu rozhodně neodporuje. Foto: Ferrari
Zdroj: Varryx@Youtube
Bleskovky
- Když se jmenujete Cristiano Ronaldo, dají vám s nadšením zadarmo i auto za 5 milionů. A stejně s ním nebudete jezdit
včera - Okruhová střela geniálního konstruktéra F1 se ukázala v akci na mokru, zní při tom přímo božsky
10.12.2024 - Číňané teď v crash testech bourají auta tak, že to do jednoho napálí dvěma jinými zboku naráz
9.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Honda EV Fun a EV Urban: koncepty elektrických motocylů 08:00
- V pondělí začne předprodej vstupenek na Grand Prix České republiky 2025 včera 17:09
- Šampionát IRRC 2025 se pojede v srpnu opět v Hořicích včera 16:00
- Petr Svoboda za MTM Kawasaki 10.12.2024
- Indian Motorcycle v Evropě končí se vzduchem chlazenými motory 10.12.2024
Nejnovější články
- Zaměstnanci VW čelící propuštění už tuší, kdo bude dělat jejich práci, německá výroba míří do Mexika
před hodinou - Porsche už nevěří v obrat, zavře 30 procent dealerství do dvou let v Číně. „Ani elektromobily nám nepomůžou,” říká šéf
před 3 hodinami - Automobilový průmysl zažívá „éru arogance”, je to další ze smutných dopadů přemíry regulací
včera - Extrémní placka Astonu Martin se pět let po prvním odhalení ukázala hotová, s víc jak 1 000 koní dá stovku za 2,5 s
včera - Ruská armáda dostala zbrusu nové Renaulty Sandero, nikdo jiný taková auta dosud neviděl a nedostal
včera
Živá témata na fóru
- Ochrana proti korozi NOXUDOL? 12.12. 08:42 - purpurboa
- BMW Divize 12.11. 15:41 - pavproch
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 12.11. 14:24 - Vrooom
- Udělení pokuty za blokování auta mimo komunikaci 12.11. 10:55 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 12.11. 10:52 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.10. 23:39 - Lachende Bestien
- Politický koutek 12.10. 21:58 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 12.10. 20:52 - abgx1