Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SUV Bentley pojede přes 320 km/h, sériová verze dorazí v roce 2016
22.3.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Bentley si neklade skromné cíle a ze svého prvního SUV chce udělat hned to nejrychlejší. A to zdaleka, pokořit má metu 200 mph, více než 320 km/h.
O dalším vývoji v „kauze” prvního SUV značky Bentley jsme vás informovali teprve před pár dny, kdy automobilka vypustila do světa zastřenou fotografii zřejmě finálního ztvárnění vozu a přidala i poměrně dost dalších informací. Proč s tedy dnes vracet k témuž? Inu, Britové poslali do světa ještě jednu zprávu, a to docela zásadní - jejich zatím nepojmenované SUV je vyvíjeno s cílem stát se tím daleko nejrychlejším na trhu.
Zdroj z automobilky prozradil kolegům z britského Autocaru, že ostrovní SUV má v případě maximální rychlosti pokořit hranici 200 mil v hodině, tedy více než 320 km/h. Bentley prý nechce, aby novinka vybočila z řady dosud nabízených modelů, které si téměř bez výjimky poradí alespoň s 300 km/h. Platí to o velkých sedanech, otevřených modelech i osmiválcovém Conti GTC a mimo tuto vybranou společnost se nachází snad jen nedávno představený Flying Spur V8, který jede „pouze” 295 km/h. SUV ale další výjimkou být nemá.
Je to od Britů odvážný cíl, neboť třeba ani Porsche Cayenne Turbo S s výkonem 550 koní hranici 300 km/h zdaleka nezdolá - jede 283 km/h. Rozdíl 17 km/h je v případě tak velkého auta opravdu značný a 37 km/h se zdá být metou nedosažitelnou, na tu by Cayenne potřeboval několik set koní navíc. Bentley ale argumentuje tím, že vývoj je cíli orazítkovanému číslicí 200 a písmeny MPH oddán natolik, že i karoserie bude uzpůsobena tomu, aby vysloveně extrémní výkon nebyl třeba.
Zásadně přepracován tak bude původní koncept EXP 9 F, který se nejenže nelíbil, ale ani svými tvary podobným hrátkám nepřál. „Studie měla nápad, ale pracovali jsme na skutečném autě a některé věci prostě musely být změněny,” řekl Autocaru zdroj z automobilky. Podle něj byl vůz citelně snížen a disponuje též pozvolněji klesající zádí, která zlepší obtékání vzduchu. Velká pozornost ale musela být věnována též podvozku.
Ten je i u silničních SUV zpravidla stavěn tak, aby více odolal případnému kontaktu s matičkou zemí, než zajišťoval dokonalou aerodynamiku. U Bentley tomu ale bude jinak a hlavní slovo bude mít minimalizace odporu vzduchu a zajištění stability ve vysokých rychlostech. Důraz je kladen také na pneumatiky, které budou muset být zcela specifické - na trhu dnes není „pryž”, která by zvládala tak vysoké rychlosti a přitom se vypořádala alespoň s nějakým terénem. I když prioritou SUV Bentley není schopnost pohybovat se mimo zpevněné cesty, čistě silniční vůz autobusových tvarů vyvinut nechce.
Zdá se, že za kanálem La Manche to mají v hlavě srovnané, je jen otázkou, zda se jim podaří vyřešit všechny problémy, které před vývojáři nepochybně stojí - rychlost přes 320 km/h je v případě SUV opravdu mimořádná. Hodlají si ale dát načas, navzdory nedávnému uvolnění první fotky minimálně předprodukčního vzhledu tohoto modelu se se sériovém vozem na trhu nesetkáme dříve než v roce 2016, tedy za další dva roky.

SUV značky Bentley se sice již stihlo ukázat na první oficiální fotce, sériové verze se ale hned tak nedočkáme. A jakmile přijde, může být problém si ji při rychlostech přes 300 km/h pořádně prohlédnout...
Koncept EXP 9 F z roku 2012 se skutečným SUV Bentley asi mnoho společného mít nebude - změní se základní pojetí karoserie i designové detaily
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 9 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 11 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
dnesBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
dnesNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan