Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
SUV Bentley pojede přes 320 km/h, sériová verze dorazí v roce 2016
22.3.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Bentley si neklade skromné cíle a ze svého prvního SUV chce udělat hned to nejrychlejší. A to zdaleka, pokořit má metu 200 mph, více než 320 km/h.
O dalším vývoji v „kauze” prvního SUV značky Bentley jsme vás informovali teprve před pár dny, kdy automobilka vypustila do světa zastřenou fotografii zřejmě finálního ztvárnění vozu a přidala i poměrně dost dalších informací. Proč s tedy dnes vracet k témuž? Inu, Britové poslali do světa ještě jednu zprávu, a to docela zásadní - jejich zatím nepojmenované SUV je vyvíjeno s cílem stát se tím daleko nejrychlejším na trhu.
Zdroj z automobilky prozradil kolegům z britského Autocaru, že ostrovní SUV má v případě maximální rychlosti pokořit hranici 200 mil v hodině, tedy více než 320 km/h. Bentley prý nechce, aby novinka vybočila z řady dosud nabízených modelů, které si téměř bez výjimky poradí alespoň s 300 km/h. Platí to o velkých sedanech, otevřených modelech i osmiválcovém Conti GTC a mimo tuto vybranou společnost se nachází snad jen nedávno představený Flying Spur V8, který jede „pouze” 295 km/h. SUV ale další výjimkou být nemá.
Je to od Britů odvážný cíl, neboť třeba ani Porsche Cayenne Turbo S s výkonem 550 koní hranici 300 km/h zdaleka nezdolá - jede 283 km/h. Rozdíl 17 km/h je v případě tak velkého auta opravdu značný a 37 km/h se zdá být metou nedosažitelnou, na tu by Cayenne potřeboval několik set koní navíc. Bentley ale argumentuje tím, že vývoj je cíli orazítkovanému číslicí 200 a písmeny MPH oddán natolik, že i karoserie bude uzpůsobena tomu, aby vysloveně extrémní výkon nebyl třeba.
Zásadně přepracován tak bude původní koncept EXP 9 F, který se nejenže nelíbil, ale ani svými tvary podobným hrátkám nepřál. „Studie měla nápad, ale pracovali jsme na skutečném autě a některé věci prostě musely být změněny,” řekl Autocaru zdroj z automobilky. Podle něj byl vůz citelně snížen a disponuje též pozvolněji klesající zádí, která zlepší obtékání vzduchu. Velká pozornost ale musela být věnována též podvozku.
Ten je i u silničních SUV zpravidla stavěn tak, aby více odolal případnému kontaktu s matičkou zemí, než zajišťoval dokonalou aerodynamiku. U Bentley tomu ale bude jinak a hlavní slovo bude mít minimalizace odporu vzduchu a zajištění stability ve vysokých rychlostech. Důraz je kladen také na pneumatiky, které budou muset být zcela specifické - na trhu dnes není „pryž”, která by zvládala tak vysoké rychlosti a přitom se vypořádala alespoň s nějakým terénem. I když prioritou SUV Bentley není schopnost pohybovat se mimo zpevněné cesty, čistě silniční vůz autobusových tvarů vyvinut nechce.
Zdá se, že za kanálem La Manche to mají v hlavě srovnané, je jen otázkou, zda se jim podaří vyřešit všechny problémy, které před vývojáři nepochybně stojí - rychlost přes 320 km/h je v případě SUV opravdu mimořádná. Hodlají si ale dát načas, navzdory nedávnému uvolnění první fotky minimálně předprodukčního vzhledu tohoto modelu se se sériovém vozem na trhu nesetkáme dříve než v roce 2016, tedy za další dva roky.

SUV značky Bentley se sice již stihlo ukázat na první oficiální fotce, sériové verze se ale hned tak nedočkáme. A jakmile přijde, může být problém si ji při rychlostech přes 300 km/h pořádně prohlédnout...
Koncept EXP 9 F z roku 2012 se skutečným SUV Bentley asi mnoho společného mít nebude - změní se základní pojetí karoserie i designové detaily
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
dnesStarý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
včeraNový Dodge Charger se poprvé ukázal na veřejnosti jako čtyřdvířko, bez „elektrického stigma” sklízí potlesk
29.3.2025
Nejčtenější články
Iluze o dopravě v Evropě zajišťované elektrickými autobusy se rozplývá, v Nizozemsku je ve velkém nahrazují zpět dieselovými
1.3.2025Nová levná Lada kompletně odhalila svůj finální interiér a poprvé i kufr. Při jejích cenách to bude obrovský hit
1.3.2025Mercedes v problémech dál šetří, kde může, na svém klíčovém odbytišti se zbaví 15 procent zaměstnanců
1.3.2025Carlos Tavares dostal za přivedení Stellantisu do problémů nepochopitelně mnoho peněz, domů si po odchodu nese miliardy
1.3.2025V Evropě zaříznutá Honda Accord se jinde dál úspěšně prodává už v 11. generaci. A čeká ji další modernizace
1.3.2025
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 03.31. 22:34 - GeneHawkins
- Policejní kontroly a měření 03.31. 20:01 - stst2
- Lampárna (stěžovatelna) 03.31. 19:25 - petr_riha
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 03.31. 18:49 - řidičBOB
- Rychlodotazy 03.31. 18:47 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.31. 17:04 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 03.30. 22:41 - M.Z.
- Mercedes - auto pro masy 03.30. 17:19 - pavproch