Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru zcela pohřbí šestiválce, dieselu ale nadělí výkonnější verzi
18.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Japonská automobilka vypustí z nabídky svojí jednotku 3,6 ve prospěch menšího motoru. Bonusem však budou nové varianty naftového dvoulitru.
Zhruba před měsícem jsme se věnovali ostrému lesníkovi, respektive Foresteru tS STi, který však nakonec není tak „horký“ jak se dalo předpokládat. V jeho útrobách totiž bije dvoulitrová jednotka s turbodmychadlem, které se nachází také ve verzi XT. Tohoto motoru se STi ani nedotklo, jeho poslání je jiné - již druhým rokem postupně nahrazuje větší šestiválcové jednotky
Šestiválec v Subaru na evropském trhu ostatně už nějakou dobu nekoupíte, jinde ale zatím k mání je. Zatím. Stejný osud jako Evropany totiž podle nejnovějších zpráv čeká i zbytek světa včetně USA, a sice z důvodů nižší papírové spotřeby resp. emisí CO2. Více za touto změnou spatřovat nelze, přestože se automobilka snaží změnu zdůvoďnovat všemi možnými cestami.
Výsledek je ovšem takový, že se ve finále zařadí po bok všech ostatních automobilek typu Ford nebo BMW, které od sametových atmosférických šestiválců upustily. Zrovna u Subaru se hovoří o náhradě v podobě menší přeplňované downsizované jednotky. Velký boxer „se šesti“ o objemu 3,6 litru, jenž je nabízen ve Spojených státech ve vrcholných motorizacích modelů Outback (v Austrálii s názvem Liberty), se odebere do důchodu, a to prý z důvodů jeho klesající popularity. Zákazníci před šestiválcem údajně bez ohledu na automobilku preferují v současnosti menší motory s turbodmychadlem, naftu nebo hybrid.
V souvislosti s jeho nahrazením B6 se automobilka zmiňuje také o potenciálně možném využití 2,5litrové oturbené jednotky či dvoulitru s podporou plug-in hybridní technologie. Z hlediska velikosti karoserie (a tou myslí karoserii Outbacku) je prý dvoulitr zcela dostatečný. Jediným důvodem, proč ještě šestiválec v současnosti Subaru nabízí na některých trzích tkví v jeho spolehlivosti a v nižších nákladech spojených například s výměnou oleje.
Budoucnost Subaru však evidentně patří dvoulitrovým boxerům a to se bude týkat všech větších modelů. V návaznosti na to zpráva také naráží na dvou variantách naftového agregátu, který je v případě této automobilky taktéž plochý. Jedna z nich přitom bude zaměřena na vyšší výkon (stávající má 110 kW a 350 Nm) a druhá naopak na ještě nižší spotřebu paliva.
Více typů naftových motorů však očekávat nemáme, neboť Subaru je na to prý moc malá firma, aby vyvíjela několik nových motorů současně, zvláště když o naftu prakticky nikdo mimo Evropu nestojí. Implementace hybridní technologie ke vznětovému motoru se tedy jeví jako dost nepravděpodobná.
Subaru upustí od šestiválce i na zbytku trhů, v souvislosti s jeho nahrazením připadá v úvahu buď oturbený dvoulitr nebo dvouapůllitrový čtyřválec, popřípadě plug-in hybrid s dvoulitrem
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 10 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 2. den včera 18:31
- Testy Moto2- a Moto3- v Jerezu 1. den 21.11.2024
- V Brně 2025 bez MotoE 21.11.2024
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem 21.11.2024
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 21.11.2024
Nejčtenější články
- K mání je dodnes zánovní auto, které vás vrátí do dob, kdy byl Opel králem Evropy, zastavila ho až rez a poruchovost
23.10.2024 - Dobíjecí hybridy měly být tím nejlepším z obou světů, nakonec jsou tím nejhorším, spojují nevýhody obou koncepcí
23.10.2024 - Pokus VW o elektrické MPV a dodávku v jednom nechce skoro nikdo, prodaná auta s minimálním nájezdem ztratila na ceně až 600 tisíc
24.10.2024 - Šéf Fordu už půl roku jezdí čínským autem a říká, že je fantastické. „Nechci se ho vzdát,” praví
24.10.2024 - Audi potichu zbavilo dieselovou S6 falešných výfuků ještě před jejím skonem, náhrada je snad ještě horší
24.10.2024
Živá témata na fóru
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 00:03 - redicisfollows
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 23:30 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis