Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru XV: sériový crossover se vzdává jména Impreza
13.9.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(živé foto) XV sice vychází z hatchbacku, v oficiálních materiálech ale po jméně Impreza není stopy. Zavedené značení tak opouští další model.
Koncern FHI netrpí přebytkem prostředků, aby si mohl dovolit vyvíjet nepřeberné množství modelových řad. Takže si k dalším „samostatným“ automobilům pomůže podobným způsobem, jako to dělá Porsche při rozčleňování jednotlivých typů devětsetjedenáctky. Od Imprezy směrem dolů, blíže k asfaltu, se vydá STi, nahoru zase půjde XV a to doslovně - minimální světlá výška činí 220 mm, takže to robustnější oplastování nebude vypadat tolik tristně, jako u některých osobních automobilů německé provenience vybavených pouze pohonem předních kol.
Když jsme při těch číslech, rozměry XV činí 4 450 x 1 780 x 1 570 mm, což jsou podle standardního vzorce hodnoty pro délku, šířku a výšku. Zbývá nám rozvor (2 645 mm) a máme též rozchody obou náprav - vpředu i vzadu to dělá stejných 1 525 mm.
Vůz dostane na začátku tři pohonné jednotky. Základem se stane zážehová šestnáctistovka typu boxer s dosud neznámými parametry, nad ní bude další plochý čtyřválec 2,0 litru, známý též z modelu Forester. Atmosférický motor má výkon 150 koní při 6 200 ot./min a maximální točivý moment 196 newtonmetrů při 4 200 ot./min.
Silnější agregát bude spřažen buď se šestistupňovým manuálem (se spotřebou 6,9 l/100 km) nebo převodovkou Lineartronic, tedy skříní s plynule měnitelným převodem. S tímto automatem se bude dodávat také systém stop-start a Subaru již změřilo jeho průměrnou spotřebu - ta vychází na 6,6 l/100 km a to je o 25 procent lepší číslo, než s původním čtyřstupňovým automatem s klasickým hydrodynamickým měničem.
Ani příznivci nafty nepřijdou zkrátka, tedy minimálně v Evropě ne, pořád ale čekáme na potvrzení Subaru, zdali půjde o standardní stopadesátikoňovou verzi, anebo XV nabídne o něco vyšší výkon.
Bez ohledu na motorizaci zákazníci opět dostanou permanentní pohon všech kol, minimálně 17palcová litá kola, sedm airbagů nebo pádla řazení pod volantem ve spojení s automatem. A pozor, Subaru slibuje i jednu věc dosud nevídanou - výrazně kvalitnější materiály se speciální povrchovou úpravou a kabinu stavěnou s „důrazem na detail“. Inu, proč ne, pokud se nezapomene na to, jak má správné Subaru jezdit, že...
Tip: Projděte si také další novinky letošního frankfurtského autosalonu.















Subaru XV na oficiálních snímcích. Na začátku se počítá s dvojicí zážehových motorů a v Evropě bude k mání i diesel.
Subaru XV na živých fotkách přímo z Frankfurtu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
Nejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před hodinouMercedes se skutečně probral, teď dokonce přísahá věrnost motorům V8 a V12
před 3 hodinamiToyota oznámila, že skončí s výrobou 4,4metrového auta, které nabízí od 260 tisíc Kč, takové auto se dá pořád koupit
včeraDalší automobilka říká, že dokončuje revoluční baterie. Už načasování jejich údajného příchodu vzbuzuje pochybnosti
včeraBugatti rozjelo dodávky svého posledního modelu s 1600koňovým motorem W16, je to konec jedné éry
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva