Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru XV Hybrid 2014 podrobněji, má dvoulitr s 10 elektrickými kilowatty navíc
29.3.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Koncern Fuji Heavy Industries má svůj první produkční hybrid. Zabalený do crossoveru XV jej Subaru představilo na autosalonu v New Yorku.
Při výběru úsporného Subaru se evropští zákazníci budou ve většině případů i nadále spoléhat na naftový boxer, klientela ve Spojených státech však i vzhledem ke svému značnému odporu k dieselům takovou možnost nemá. Pro ni, především pak ale pro legislativu pokutující vyšší než stanovenou spotřebu nechal koncern FHI sestrojit svůj vůbec první hybridní model.
Platformou pro benzín-elektrickou jednotku se stal crossover XV, prodávaný ve Spojených státech s přídomkem Crosstrek. Jádrem pohonného systému je plochý zážehový čtyřválec o objemu 2,0 litru, výkonu 150 koní a točivém momentu 196 newtonmetrů a původní je rovněž převodovka s plynule měnitelným převodem Lineartronic. Navíc byl do vozu instalován elektromotor o výkonu 10 kW integrující rovněž funkci generátor a startéru zapojeného do systému stop-start.
Automobilka se při výběru zdroje pro elektromotor rozhodla použít místo modernějších lithium-iontových akumulátorů nikl-metal hydridové baterky, jejich kapacitu ovšem nezveřejnila. Známá není ani jejich hmotnost, Subaru však alespoň přiznalo, že hybridní technologie zvýšila hmotnost dřívějšího auta „přibližně o 136 kg“.
Zbytek techniky se neměl, hybridní XV si proto nadále zachovává permanentní pohon všech kol Symmetrical AWD. Subaru uvádí, že jejich novinka je „nejúspornějším crossoverem 4x4 na severoamerickém trhu“ a toto tvrzení podporuje kombinovanou papírovou spotřebou 7,6 litru na 100 kilometrů.
Zvnějšku se XV Crosstrek Hybrid od svých běžných sourozenců (kromě nápisů Hybrid) neodlišuje a to samé platí rovněž pro kabinu. Jinak vypadá pouze menu multimediálního rozhraní, které kromě obvyklých parametrů zobrazuje rovněž tradiční piktogramy zachycující aktuální směrování výkonu na kola a energií mezi jednotkami a akumulátory.
Cena auta dosud zveřejněna nebyla, Subaru však pospíchat nemusí. Prodej hybridu se ve Spojených státech rozjíždí až koncem letošního roku jako modelový rok 2014. Jestli dorazí také do Evropy, teprve uvidíme.
Subaru slibuje průměrnou spotřebu 7,6 l/100 km měřenou podle realističtější normy EPA
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 4 hodinami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 6 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 7 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 8 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.22. 21:14 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 20:55 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 19:47 - řidičBOB
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch