Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru XV Hybrid 2013: sériová verze je na světě, jako čtyřkolka se ukáže na podzim
24.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Produkční verze snížila normovanou spotřebu na 5 l/100 km. Ve standardu nabídne Alcantaru, elektronické asistenty EyeSight nebo speciální odhlučnění.
Trvalo to dlouho, opravdu dlouho, vlastně déle, než kterékoliv jiné automobilce. Nakonec ovšem můžeme první hybrid značky Subaru přivítat v sériové výrobě, i když bychom měli dodat, že čekání skončilo pouze na japonském trhu, neboť Spojené státy se dočkají až na podzim a Evropa zřejmě až v příštím roce. Tedy pokud vůbec, protože třeba taková Austrálie nedostane hybridní XV ani omylem. To je dost možná škoda, neboť podle propagačních materiálů určených pro Ameriku má jít o nejúspornější pravověrnou čtyřkolku, jaká je momentálně na trhu.
Údaje o spotřebě jsou přitom v rámci jízdní dynamiky jedinými, které Subaru v rámci uvedení do japonského prodeje oznámilo. U modelů se základní výbavou lze počítat s průměrem 5 litrů na 100 kilometrů, verze Hybrid 2,0i-L EyeSight, která již dle názvu nabízí pod kapotou celou řadu elektronických pomocníků včetně adaptivního tempomatu, by pak vlivem vyšší hmotnosti měla jezdit za 5,2 l/100 km.
Pohonné ústrojí je ovšem v obou případech stejné, což znamená kombinaci benzinového dvoulitru o výkonu 150 koní a elektromotoru naladěného na 13,6 koně. Ten čerpá energii z nikl-metal-hydridové baterie uložené co nejníže v zavazadlovém prostoru, přičemž přenos veškeré síly na všechna čtyři kola má na starosti speciálně vyvinutá automatická převodovka CVT.
Vůči standardnímu Subaru XV se pak změnila i výbava, která již v základu obsahuje unikátní 17palcová litá kola, speciální zelený lak Plasma Pearl Green nebo Alcantarou čalouněný interiér. Ceny přitom v Japonsku startují na sumě 2 499 000 yenů (cca 505 000 Kč) a končí částkou 2 782 500 JPY (562 000 Kč), za kterou již dostanete plně vybavené XV Hybrid.

























Subaru XV Hybrid by mělo nabízet bohatou standardní výbavu a průměrnou spotřebu sníženou na pět litrů na 100 km
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 5 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nejnovější články
I ojetý Renault může být něco jako výhra v loterii, musí ale mít pod kapotou ten správný motor
před hodinouTento moderní Mercedes třídy S najel neuvěřitelné kilometry. A stejně neuvěřitelně vypadá, i když stojí jako kdysi jeho pár příplatkových prvků
před 3 hodinamiČíňané „vyžerou” Evropanům vše, v čem dnes excelují. Mají už i vlastního soupeře Porsche 911, přímo ho srovnávají s originálem
před 4 hodinamiBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
před 5 hodinamiLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva