Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru WRX STI ts Type RA: labutí píseň stávající generace Evropu mine
2.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) S výkonem 305 koní Subaru pojí upravené řízení a podvozek, lehčí kola, účinnější brzdy nebo lepší sedadla. Jenže pouze doma.
Omlazené Audi A8 není jedinou novinkou, kterou máme očekávat v závěru letošního roku. Dorazit by totiž mělo také zcela nové Subaru WRX. Tedy vůz, jehož zakamuflované prototypy byly před pár měsíci k vidění na Nürburgringu nebo na americkém Muhollandu. Severní smyčka je přitom pro japonskou automobilku důležitá i v rámci generace stávající - právě ona je totiž středobodem vůbec poslední limitované edice s poněkud krkolomným názvem WRX STI ts Type RA. Daleko horším oříškem, který budete muset překousnout, je ovšem fakt, že všech 300 plánovaných kusů skončí pouze na japonském trhu.
Oč tedy přijdeme? Po stránce motorické je to naprosto jasné, neboť i limitovaný model využívá japonské pohonné jednotky - tedy přeplňovaného dvoulitru naladěného na výkon 305 koní. Tuto sílu pak na všechna čtyři kola přenáší šestistupňový manuál, což je i v Evropě známé uskupení. Stejně jako uprostřed středového tunelu usazené ovládání SI Drive. Nový je ovšem převod řízení, který má lépe reagovat na změny směru, přičemž úprav se dočkal také podvozek.
Vpředu tak Type RA profituje z nových vzpěr a kratších pružin, zatímco vzadu byly překalibrovány tlumiče. I zde jsou pak nové pružiny, změn se ovšem dočkaly i stabilizátory a pouzdra ve všech rozích. Nechybí ani nová černě lakovaná 18palcová litá kola STI obutá do pneumatik Bridgestone Potenza RE040 o rozměru 245/40, za nimiž se skrývají zlatě lakované třmeny nových brzd Brembo.
Vyjma toho pak Subaru přidalo na přední část karoserie malý spoiler, kterému asistují loga edice tS i černě lakovaná venkovní zrcátka. Uvnitř pak omezená série nabízí kůží obšitý volant s červenými kontrastními švy nebo nerezové ozdobné lišty prahů, přičemž řidič se může těšit na nové sportovní sedadlo s mnohem lepším bočním vedením a nižší hmotností.
Tím ovšem japonská značka nekončí. Naopak představuje limitovanou edici v rámci limitované edice, kterou je paket NBR Challenge. Tedy odkaz na zmiňovanou Severní smyčku, kde se Subaru účastnilo čtyřiadvacetihodinovky. S ním je přitom spojeno mohutné zadní karbonové křídlo, 18palcová kovaná kola BBS a sportovní sedadla Recaro.
Kromě toho lze labutí píseň modelu WRX STI oháknout do oranžové Tangerine Pearl Orange, ta však musí být objednána do 25. srpna letošního roku. Pro samotný model je pak finálním dnem prodeje 23. prosinec, tak dlouho ale zřejmě v dealerstvích Subaru nevydrží. Zvláště, když z daných 300 kusů může jen dvě stě dostat paket NBR Challenge...















Poslední limitovaná edice Subaru WRX STI bude k mání jen v Japonsku, kde kromě standardního výkonu 305 koní nabídne třeba upravené řízení a podvozek nebo paket NBR Challenge
Zdroj: Subaru přes Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
před 8 hodinamiVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 9 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
před 11 hodinamiVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva