Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru WRX STI 2017: nové STi bude hybrid, možná i bez Symmetrical AWD
7.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná japonská novinka chce jezdit za méně než 6,5 l/100 km. K tomu ji kromě elektromotoru dopomůže nová platforma i robotizovaný manuál.
Snad každý příznivce aut ví, že za globálním oteplováním nestojí emise CO2 produkované právě automobily. Pro politiky ale toto odvětví představuje bezbranného obětního beránka, na kterého velmi snadno mohou ukázat prstem. Kvůli tomu se motorové prostory všech modelů nových aut téměř bez výjimky plní stále větším množstvím eko-nesmyslů, z nichž takové přeplňování ve spojení se zmenšováním zdvihového objemu je tím nejmenším zlem. A jelikož automobilky vesměs nechtějí s tímto diktátem bojovat, ale naopak se mu ochotně podřizují, bude budoucnost do značné míry ještě horší, než jsme čekali.
Další obětí ekologických lobby se překvapivě stane příští Subaru WRX STI. Tedy model, který by díky již tradičnímu turbomotoru problémy s legislativou mít neměl. Zvláště, pokud se potvrdí spekulace, podle kterých by nová generace boxerů měla sáhnout také po přímém vstřikování a deaktivaci poloviny válců. Tyto kroky ale zjevně nejsou pro japonskou automobilku dostačující, a proto pro svou vlajkovou sportovní loď chystá ještě jeden, který bude obrovský. Jen si nejsme jisti, zda míří tím správným směrem.
Podle zvěstí ze zákulisí by totiž Subaru mělo zrevidovanou verzi dvoulitrového čtyřválce FA20 doplnit ještě elektromotorem. Výkon by přitom narostl směrem ke 330 koním, což je sice chválihodné, nicméně s hybridní technikou na palubě lze očekávat také nárůst hmotnosti, pročež bude efekt silnějšího hnacího ústrojí do značné míry negován. Nicméně ve srovnání se stávajícím provedením bychom se lepší jízdní dynamiky dočkat měli, a to díky nové platformě SGP (Subaru Global Platform).
Danou architekturu japonská automobilka vyvíjí již s ohledem na možnost implementace baterií a elektromotorů, redukce kupříkladu objemu zavazadlového prostoru bychom se tedy dočkat neměli. Klesat však má díky využití vysokopevnostní oceli hmotnost. Na konkrétní čísla je v současné době ještě příliš brzo, přesunout se tak můžeme ke stálému pohonu všech kol, který taktéž čekají modifikace.
Pokud se ovšem obáváte toho nejhoršího, tedy usazení elektromotoru u zadní nápravy, děsit vás vás prozatím nemusíme. Podle dostupných informací Subaru v tuto chvíli pouze uvažuje o tom, že by nové WRX STI pozbylo klasického pohonu všech kol známého také jako Symmetrical AWD a kardan s diferenciály nahradilo elektromotorem. Zatím se tedy počítá pouze s tím, že pohonná jednotka bude roztáčet všechna čtyři kola klasickou cestou a elektrická energie její činnost pouze umocní. Nicméně co není, může být a v plánu jsou i další posuny - ve druhé fázi se máme dočkat dokonce plug-in hybridu.
Varianta PHEV by se světu měla ukázat v roce 2018 v Tokiu a je pravděpodobné, že právě její zadní náprava dostane „bezemisní koně“. Vraťme se ale k reálnějším informacím, jež souvisí s verzí osazenou klasickým hybridním ústrojím. Toto provedení by mělo snížit normovanou průměrnou spotřebu na méně než 6,5 l/100 km, což je na jednu stranu velmi zajímavá hodnota. Jenže bude pořád hlavně papírová a nejsme si jisti, zda ji výměnou za hybridní pohon přijmou v dobrém dosavadní fanoušci tohoto modelu, které Subaru nemůže brát na lehkou váhu. A to zvláště za situace, kdy daného výsledku má být docíleno nejen za pomoci hybridizace, ale také díky přepřáhnutí na robotizovaný manuál.
Pokud se tedy veškeré zvěsti potvrdí, pak se dá předpokládat, že stávající provedení Subaru WRX STI je tím posledním „čistokrevným“ v řadě. Další generace již de facto bude zcela odlišným vozem, který bude pouze používat slavné jméno, modrou karoserii a zlatá litá kola. Zatím ale nemalujme čerta na zeď, leccos se ještě může v lepší obrátit...

Příští Subaru WRX STI se již ukázalo na neoficiální ilustraci. Zatímco přitom ze vzhledu můžeme mít radost, možnost hybridní techniky nás příliš netěší
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- WorldSBK Most 16.-18.5.2025: soutěžíme o 2 vstupenky včera 19:00
- Alex Marquez vyhrál rovněž časový trénink včera 16:00
- Filip Salač postoupil přímo do Q2 včera 15:00
- V Jerezu začal nejrychleji Alex Marquez včera 10:00
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? 24.4.2025
Nejnovější články
K mání je vzácné super Porsche zabavené slavnému pašerákovi drog, tehdy to bylo nejrychlejší silniční auto světa
před 9 hodinamiVW možná konečně pochopil, spalovací motory vrátí i v Evropě autům, která je už vůbec neměla mít, jen oklikou
před 11 hodinamiČíňané začali prodávat svůj Rolls-Royce Cullinan pro chudé. Není to jen kopie, má skoro 900 koní a že s nimi zvládá věci
včeraVyhnaný šéf Nissanu musí koulet očima, jím kdysi zachráněná firma se propadla do nejvyšší ztráty v historii, přesahuje 100 miliard
včeraPrvotina automobilky financované Jeffem Bezosem je tím obyčejným autem, které na trhu chybí, má dokonce okna na kličky
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva