Subaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem

WRX S4 nabídne 300 koní z dvoulitru, ale jen s převodovkou CVT. WRX STI Type S má 305 koní a manuál. Změny potkaly i zevnějšek a interiér obou aut.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Subaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem

25.8.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Subaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

WRX S4 nabídne 300 koní z dvoulitru, ale jen s převodovkou CVT. WRX STI Type S má 305 koní a manuál. Změny potkaly i zevnějšek a interiér obou aut.

Fanoušky Subaru jistě potěší, že japonská automobilka postavila speciální edici modelu WRX. Jejich nadšení ale rychle zchladí fakt, že si variantu S4 nechají Japonci jen pro sebe. Export za hranice totiž není v plánu.

Zvenčí je toto „domácí” WRX v podstatě stejné jako to, které Fuji Heavy Industries vyváží do celého světa. Novinkou jsou v podstatě jen osmnáctipalcová kola, která by měla být oproti těm standardním odlehčená. Z dalších drobných úprav zmiňme jiná LEDková světla denního svícení v rozích nárazníku a výraznější přední lízátko. A uvnitř přibylo nové čalounění s červeným prošíváním nebo třeba falešné karbonové obložení na palubní desce.

Podstatnějšími změnami prošel motor. Pod kapotou Japonci najdou stejný přímovstřikový dvoulitr, jako většina zbylého světa, ale pro S4 má o 28 koní více - konkrétně celkem 300, což je na dostřel nebo i stejně jako u vrcholné verze STI, záleží odkud budeme výsledek hodnotit. Točivý moment také vzrostl, a to o 50 Nm na celkových 400. Výkon pochopitelně putuje na všechna kola systémem Subaru Symmetrical All Wheel Drive s vektorováním točivého momentu.

WRX S4 bude v nabídce jen s převodovou skříní Lineartronic, tedy CVT s osmi pseudostupni. Manuální převodovka v nabídce pro WRX S4 nebude. I přes zvýšený výkon má tento vůz zvládnout jezdit za 7,6 litru na 100 km. Jak se zlepšilo zrychlení na stovku, přesně známo není.

Úpravy zahrnují také drobná zesílení šasí použitím vysokopevnostní oceli, odpružení dostalo trochu jiné nastavení a elektrický posilovač řízení údajně byl upraven tak, aby byl odolnější a poskytoval lepší odezvu řízení. Jak ukazují obrázky, kromě výkonu navíc počítejme s instalací všemožných elektronických pomocníků, kteří se budou snažit vůz udržet v jízdním pruhu zásahy do řízení či zabrzdit před překážkou. Zvládnou údajně i upozornit na rozsvícená brzdová světla auta před vámi.

Druhý stroj, který Japonci představili, se jmenuje WRX STI Type S a bude rozhodně zajímavější. Pod kapotou tohoto vozu je stejný dvoulitrový čtyřválec s přeplňováním, je ale naladěný na 305 koní a 423 Nm. Dostalo se mu stejných úprav šasí, řízení a podvozku, ale pohonné ústrojí má jednu zásadní odlišnost - nabídne šestistupňový manuál, s CVT nepočítejme.

Kromě toho je tento vůz standardně vybaven středovým diferenciálem s možností manuálního nastavení, kterému Subaru říká DCCD. A podobně jako S4, i STI Type S dostalo nová osmnáctipalcová kola, která by měla být lehčí než ta běžná. Také se mu dostane hromady elektronických asistentů a úpravy zevnějšku i vnitřku jsou podobné jako pro S4

Obě dvě tyto specialitky jsou údajně v Japonsku v dealerstvích Subaru k objednání už nyní. Kolik jenů si za ně Subaru účtuje, jsme ale zatím nezjistili. Jak již bylo řečeno, nepočítejme s exportem, ale některé příslušenství by mělo být možno objednat zvlášť.


Subaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 1 - 2015 subaru wrx sti type s jp 01Subaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 2 - 2015 subaru wrx sti type s jp 02Subaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 3 - 2015 subaru wrx sti type s jp 03
Subaru WRX STI Type S dostalo upravený podvozek nebo třeba lehčí 18" kola

Subaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 4 - 2015 subaru wrx s4 jp 01vSubaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 5 - 2015 subaru wrx s4 jp 02vSubaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 6 - 2015 subaru wrx s4 jp 03vSubaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 7 - 2015 subaru wrx s4 jp 04vSubaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 8 - 2015 subaru wrx s4 jp 05vSubaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 9 - 2015 subaru wrx s4 jp 06Subaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 10 - 2015 subaru wrx s4 jp 07Subaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 11 - 2015 subaru wrx s4 jp 08vSubaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 12 - 2015 subaru wrx s4 jp 09Subaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 13 - 2015 subaru wrx s4 jp 10vSubaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 14 - 2015 subaru wrx s4 jp 11vSubaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 15 - 2015 subaru wrx s4 jp 11aSubaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 16 - 2015 subaru wrx s4 jp 12vSubaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 17 - 2015 subaru wrx s4 jp 13bvSubaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 18 - 2015 subaru wrx s4 jp 13vSubaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 19 - 2015 subaru wrx s4 jp 13aSubaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 20 - 2015 subaru wrx s4 jp 14vSubaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 21 - 2015 subaru wrx s4 jp 15Subaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 22 - 2015 subaru wrx s4 jp 16vSubaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 23 - 2015 subaru wrx s4 jp 17Subaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 24 - 2015 subaru wrx s4 jp 17aSubaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 25 - 2015 subaru wrx s4 jp 18Subaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 26 - 2015 subaru wrx s4 jp 19Subaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 27 - 2015 subaru wrx s4 jp 20Subaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 28 - 2015 subaru wrx s4 jp 21Subaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 29 - 2015 subaru wrx s4 jp 21aSubaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 30 - 2015 subaru wrx s4 jp 22Subaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 31 - 2015 subaru wrx s4 jp 23
Subaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 32 - 2015 subaru wrx s4 jp 24Subaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 33 - 2015 subaru wrx s4 jp 25
Subaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 34 - 2015 subaru wrx s4 jp 26Subaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 35 - 2015 subaru wrx s4 jp 27
Subaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 36 - 2015 subaru wrx s4 jp 28Subaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 37 - 2015 subaru wrx s4 jp 29
Subaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 38 - 2015 subaru wrx s4 jp 30Subaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 39 - 2015 subaru wrx s4 jp 31
Subaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 40 - 2015 subaru wrx s4 jp 32Subaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 41 - 2015 subaru wrx s4 jp 33
Subaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 42 - 2015 subaru wrx s4 jp 34Subaru WRX S4 a STI Type S: 300 koní z dvoulitru s CVT nebo 305 s manuálem - 43 - 2015 subaru wrx s4 jp 35
Subaru WRX S4 nabídne jen bezestupňovou převodovku Lineartronic

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.