Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru WRX 2014: unikla data o technice a výbavě, stovku zvládne za 5,4 s
15.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové WRX dostane vyšší výkon, nepřijde ani o zlatá kola. WRX však kromě manuálu dostane i CVT.
Tento týden byl pro fanoušky Subaru obdobou jízdy na horské dráze. Zatímco ovšem takový koncept Legacy je vyvezl na vrchol, produkční verze modelu WRX byla spíše sešupem. A ten nyní můžeme zakončit studenou sprchou, neboť podle všech zdrojů fotky červeného sedanu unikly samotné automobilce. Do podoby konceptu má tedy sériová verze podle očekávání dost daleko, model WRX, potažmo STI, ale naštěstí nedefinuje vzhled. Jistou útěchu by tak mohly přinést data o technice a výbavě.
Začít můžeme pohonnými jednotkami, kdy nejzásadnější změnu lze očekávat u modelu WRX. Ten totiž ustupuje od předchozího 2,5litrového přeplňovaného čtyřválce o výkonu 265 koní. Místo něj bude všechna čtyři kola pohánět nový dvoulitrový boxer, kterému turbodmychadlo dopomáhá k produkci 280 koní v 5 600 otáčkách a točivému momentu 350 Nm při 4 800 ot./min.
Tento výkon by Subaru WRX měl v kombinaci s šestistupňovým manuálem měla dopomoci ke zrychlení z klidu na 96 km/h za 5,4 sekundy, což není vůbec špatný čas. Horší zpráva však přichází v souvislosti s automatickou převodovkou. Jelikož totiž vůz vychází ze standardní Imprezy, nedostane klasický automat, ale CVT. Tedy ne zrovna sportovní převodovku, s níž sprint zvládne za 5,9 s.
Nic podobného naštěstí nečeká vrcholné provedení STI, které bude k mání pouze s manuálem. V případě tohoto modelu si ovšem na údaje o výkonu a akceleraci musíme počkat. Stejně tak není prozatím jisté, jestli se nakonec nedočkáme i jiné karosářské verze než sedanu. Minimálně ve Spojených státech je však hatchback nepochybně passé.
Pokud přijde řeč na tradiční systém 4x4, pak k dispozici budou dvě verze. První spřažená s manuálem dostane centrální diferenciál, který bude konstantně přerozdělovat výkon mezi přední a zadní nápravu v poměru 50:50. Verze CVT pak vsadí na variabilní přerozdělování, které ve standardu počítá s poměrem 45:55. V závislosti na podmínkách se však může změnit.
Z dalších technických novinek pak můžeme jmenovat nový elektrický posilovač řízení, tužší podvozek, větší brzdy nebo 17palcová litá kola s pneumatikami o rozměru 235/45 (STI pak vsadí na osmnáctky BBS, které bude možné objednat v tradiční zlaté barvě). Kromě toho má narůst i torzní tuhost, a to o 9 procent oproti Impreze a o 41 procent vůči předchozímu WRX.
Na závěr pak jen můžeme dodat, že paleta barev bude obsahovat hned dva modré odstíny (kromě černého, světle šedého, tmavě šedého, bílého a samozřejmě červeného). Subaru STI poháněné i nadále 2,5litrovým přeplňovaným čtyřválcem přitom bude nejprve k dispozici ve výbavě Launch Edition, jež dorazí výlučně s modrým odstínem WR Blue Pearl.

Uniklé informace o výbavě naznačují, že WRX i STI bude možné oháknout do tradiční modré
První neoficiální fotky Subaru WRX byly pro fanoušky značka tak trochu zděšením. Na vině tak trochu byla i červená barva
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
včeraUž to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez: Marquez nebo někdo jiný? včera 10:00
- MS WSSP 2025: Ducati je až čtvrtá 23.4.2025
- Red Bull Rookies do své 19. sezóny 22.4.2025
- Ducati Panigale V4 Lamborghini: exkluzivní edice Revuelta 22.4.2025
- Časový program evropské premiéry v Jerezu 22.4.2025
Nejnovější články
Ať se vám nový nejprodávanější kombík světa líbí nebo ne, máte to jedno, v Evropě ho kvůli místním výmyslům stejně nekoupíte
před 2 hodinamiDlouholetý šéfdesignér Škody teď kope za Číňany a tohle je jeho prvotina v novém dresu
před 3 hodinamiNáhle zastavená výroba v Polsku neznamená konec, Stellantis ukázal nový model své levné značky, už 15.
včeraNěmci teď poznávají to, co my známe z dob komunismu. V zemi chybí dobíjecí stanice, i když třetinu z nich nikdo nepoužívá
včeraMercedes hledá spásu ve volantu bez věnce a bez fyzického spojení s koly, působí to dost zoufale
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva