Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru Viziv detailně: japonský hybrid dostal elektromotory do zadních kol
5.3.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto, video) Subaru Viziv je zatím jen koncept. Představovat má budoucnost značky v designovém a možná i technickém smyslu.
Ještě před rokem 2007 byla typickým modelem japonské automobilky Imreza s modrým lakem, zlatými koly, žehlicím prknem místo zadního křídla, bezrámovými okny a benzinovým motorem. Tyto časy se ale současnosti pozvolna vzdalují, jak nedemonstruje pouze aktuální Subaru WRX STI, které ve svém názvu přišlo o slovo Impreza, veškeré dveře však doplnilo zarámovanými okny, ale i nové modely jako crossover XV. Nejnověji trvající posun do trochu jiných sfér naznačuje rovněž koncept Viziv, čtyřmístný dvoudveřový crossover, který momentálně debutuje na ženevském autosalonu. Ten podle značky nabízí náhled do budoucnosti Subaru nejen po stránce designové, ale také v rámci nových technologií.
Benzín požírající přeplňovaný čtyřválec tak pod kapotou novinky neočekávejte ani náhodou. Místo toho Viziv zapojuje do hry turbodiesel spřažený s automatickou převodovkou CVT a dvěma elektromotory roztáčejícími zadní nápravu. Z tradic tak zůstala pouze plochá koncepce motoru, to však Subaru zřejmě příliš netrápí. Podle slov značky totiž absence klasického pohonu všech kol umožnila lépe využít zadní prostor a nabídnout tak cestujícím více místa pro nohy i pro zavazadla.
Kromě toho by uložení elektromotorů na odlišných stranách a pohon rozličných zadních kol měl také přispívat k lepší ovladatelnosti. Každá pohonná jednotka totiž bude moci výkon dávkovat dle aktuálních podmínek, čímž třeba vnější více zatížené kolo částečně odpojí od výkonu, který přesměruje na vnější nezatížené. Stranou pak nezůstává ani lepší akcelerace nebo bezproblémový pohyb v terénu.
Samotné podrobnosti o diesel-elektrickém ústrojí, které využívá lithium-iontových baterií, Subaru momentálně tají. Podle všeho bychom se však v budoucnu měli dočkat klasické hybridní pohonné jednotky, která bude v závislosti na rychlosti a stavu baterií využívat buď klasický turbodiesel, elektromotory či obojí. Chybět tak nebude ani ovladač Hybrid SI-Drive, s nímž bude možné měnit mezi sportovním či třeba ekonomickým režimem.
Více informací aktuálně není o konceptu s délkou 4 320 mm, šířkou 1 900 mm, výškou 1 510 mm a rozvorem 2640 mm k mání. Tedy samozřejmě až na fakt, že v této formě se do výroby rozhodně nedostane, což platí i o vzhůru výklopných dveřích. Lecjaký z dalších, níže viditelných nebo výše popsaných prvků bychom ale v nabídce Subaru v nejbližších letech najít mohli.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo ze Ženevy.











Živé fotky vyzývavého Vizivu na ženevském Palexpu
Koncept Subaru Viziv má předznamenávat budoucnost značky. Ta tedy očividně bude diesel-elektrická
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Chystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
včeraStartování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025BMW zdevastovalo vrcholnou verzi řady 1 tak moc, že dostává nakopáno od VW Golf, je o hodně horší úplně ve všem
18.2.2025
Nejnovější články
BMW zastavilo plán vyrábět elektrická Mini v Evropě. Důvod uhádnete, je to nezájem
před 4 hodinamiAudi přiznalo, že jeho interiéry jsou dnes horší, než bývaly. Auta roky šidilo na špatném místě
před 5 hodinamiLevný čínský soupeř Škody Fabia dostal i v Evropě normální motor, teprve s ním může v Česku zabodovat
před 7 hodinamiBMW detailně ukázalo techniku svých příštích aut. Slibuje, že ho dostane na výsluní a vrátí zpátky ke kořenům
před 8 hodinamiNejrychlejší naftový kombík světa je úžasné vše v jednom, koupíte ho skoro za pakatel v pěkném stavu už po 9 letech
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 02.21. 14:15 - řidičBOB
- Onboard videa 02.20. 20:29 - Truck Daškam
- Politický koutek 02.20. 05:20 - Stepan