Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru se chce s další novinkou vrátit na pozice, které před léty opustilo
14.12.2020 | Petr Prokopec
Špičková Subaru měla po léta pověst technologicky výjimečných aut, v posledních letech to ale tak úplně neplatí. Nové WRX STI chce ale znovu posouvat hranice, proto vyfasuje motor 2,4 turbo, 400 koní a agresivní vzhled.
Pokud jste ještě před nějakými 15, 20 léty chtěli opravdu ostrý kompakt schopný trápit dynamikou i lecjaký supersport, mohli jste vyrazit jen ke dvěma výrobcům - k Mitsubishi a k Subaru. Jejich Lancery Evo resp. Imprezy WRX STI zrozené v žáru rallyových bitev představovaly ve svých třídách něco technologicky zcela mimořádného, čemuž se skutečně nemohlo nic rovnat. Auta jako ostré Golfy už existovala tehdy, vedle zmíněných japonských bijců ale neohromila dynamicky ani emotivně.
Tyhle časy jsou pryč. Ani jedna ze značek už nepůsobí v nejvyšších patrech světových rallye a auta nižší střední od té doby učinila ohromný pokrok, kterému Japonci nebyly s to sekundovat. Ostré Lancery už neexistují vůbec a Impreza WRX hraje spíše na city než na rozum. Okouzlit svým charakterem pořád dovede, dynamicky ji ale ujel vlak. Když jsme ji v roce 2014 postavili proti Octavii RS TSI, ukázalo se nejlépe, o kolik efektivněji umí moderní auta konkurenčních značek dolovat dynamiku z dostupného výkonu. A kdybychom vedle ní postavili plně srovnatelný VW Golf R, neškrtla by si.
Právě to chce ale nyní Subaru změnit a v případě další generaci WRX STI slibuje, že bude znovu posouvat hranice technických a výkonnostních možností. Je otázkou, zda se ji dočkáme i v Evropě, neboť třeba nové BRZ se tu už s ohledem na utahující se smyčku regulací EU prodávat nebude. Nová generace ale tak či onak přijde a podle všeho bude mít co nabídnout.
Nové modely WRX a WRX STI mají vyfasovat stejný motor, jako BRZ, tedy 2,4litrový boxer, nicméně zatímco v kupé odvádí svou práci atmosférické provedení, zde by opětovně došlo na přeplňování. V případě STI tak má výkon mohl narůst na 400 koní a točivý moment dokonce na 490 Nm. Očekávat tedy můžeme opravdu působivé zrychlení i velmi zajímavou maximálku.
Na adresu novinek se již vyjádřilo australské zastoupení japonské značky, které má čerstvě na kontě předání již desetitisícího exempláře WRX STI. Nové WRX, tedy slabší z očekávaná dvojice, by se mělo objevit již v dubnu příštího roku, kdy bude debutovat. Do prodeje nicméně provedení s méně potentní verzí agregátu zamíří až někdy na podzim 2021.
V případě STI se fanoušci musí obrnit ještě větší trpělivostí, premiéra naplánována až na červen 2022. Nabušenou 2,4litrovou jednotku by v té chvíli měl doplnit vzhled inspirovaný konceptem Viziv Performance STI, jenž se ukázal v lednu 2018 na autosalonu v Tokiu. Novinka tak má své předchůdce překonat nejen dynamikou či efektivitou hnacího ústrojí, ale také mnohem agresivnějším vzhledem. Pokud tedy Subaru dodrží, co nyní naznačuje.
Nové Subaru WRX STI má vzhledově vycházet z konceptu Viziv Performance STI, který se předloni ukázal na autosalonu v Tokiu. To nejzajímavější se ale bude skrývat pod jeho hávem. Foto: Subaru
Zdroj: Motor1
Bleskovky
- Nový Ford Mustang vyzval na souboj ve sprintu ošklivé a otylé BMW M2, asi to ale neměl dělat
včera - Mercedes si patentoval nové jméno modelu, které už ale pár dnů zdobí čínskou napodobeninu jeho vlastního auta
1.12.2024 - MG si nemilosrdně utahuje z trapné kampaně na přerod Jaguaru, tohle je 1:0 pro starší Brity
29.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Jaká je skutečná spotřeba a dojezd elektrických aut? Němci už jich vyzkoušeli 116, mizérie je to skoro pokaždé
2.11.2024 - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
2.11.2024 - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
2.11.2024 - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
2.11.2024 - Nástupcem propadáku, který nezachránil ani Lewis Hamilton, si Mercedes není jistý tak moc, že ho faceliftoval ještě před premiérou
2.11.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva