Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru prý sporťák s motorem uprostřed nechystá, nové STI ale ukáže do dvou let
25.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonci prozradili více o sportovních verzích nové Imprezy a novém BRZ, popírají ale, že by chystali další sporťák pro ně neobvyklé koncepce.
Japonská automobilka s hvězdokupou ve znaku má aktuálně za sebou představení nové generace Subaru Impreza. Jejího odhalení na newyorském autosalonu se účastnil i šéf severoamerické divize značky Tom Doll, který se kromě nového sedanu a hatchbacku rozhovořil také o hybridním kupé, jenž má značka dle informací kolegů z Car and Driver vyvíjet. Pokud ovšem aktuálně čekáte potvrzení těchto spekulací, nejspíše vás zarmoutíme.
„O ničem takovém jsem neslyšel, vůbec nevím, co to má být. Vážně nevím. Nevím, odkud mají tyto informace. Rád bych ale znal jejich zdroj, to bych opravdu rád,“ uvedl na adresu zvažované novinky šéf Subaru of America. Je přitom otázkou, zda pouze mlží a snaží se odvést pozornost špionážních fotografů od testovacích prototypů, reflektuje realitu a nebo jen prostě neví vše. První verzi bychom se ovšem nedivili, vyloučit ani po takovém vyjádření nelze nic.
Subaru navíc v případě konceptu Viziv již s alternativním pohonným ústrojím koketovala, přičemž u SUV přední kola roztáčel 1,6litrový přeplňovaný čtyřválcový boxer v kooperaci s elektromotorem. Zadní nápravu pro změnu dostaly na starosti dvě další elektrické jednotky. Původní spekulace pak naznačovaly, že u kupé japonská automobilka použila opačný gard a zadní kola nechala na spalovacím agregátu. Jakkoliv je tato myšlenka zajímavá, na jednoznačné informace bude třeba ještě vyčkat. A ne chvíli - produkční verzi takového modelu má údajně předcházet koncept, jehož bychom se měli dočkat do dvou let.
Na „čekačku“ pak ostatně mohou usednout i fanoušci nového Subaru WRX a WRX STI, které máme - teď už oficiálně - čekat rovněž někdy okolo roku 2018. Jelikož obě sportovní verze mají být postaveny na základech zmiňované nové Imprezy, není asi překvapivé, že dle spekulací má minimálně WRX STI dostat do vínku hybridní ústrojí. To by bylo složené z dvoulitrového boxeru a elektromotoru, přičemž výkon by narostl na nějakých 320 koní.
Šéf mateřské společnosti Fuji Heavy Industries Yasuyuki Yoshinaga sice tyto spekulace vyvrátil, oheň však znovu rozdmýchal už citovaný Doll, dle kterého Subaru začne s výraznou hybridizací svých modelů právě od roku 2018. Na jednu stranu by pak bylo logické, kdyby prvním takovým vozem byla právě sportovní vlajková loď značky. Ovšem ani šéf americké divize nikterak neupřesnil, zda WRX STI skutečně dostane do vínku elektromotory, které by poháněly především zadní nápravu.
Budoucnost sportovních modelů japonské automobilky je tedy stále poněkud mlhavá, jednu tutovku zde ovšem máme, a tou je nová generace kupé BRZ. To stoprocentně vznikne, opět ve spolupráci s Toyotou. Dočkat bychom se jej měli v roce 2019, dle Yoshinagy ale „ještě nebylo rozhodnuto o detailech. Jsme však rozhodnuti v programu pokračovat.“
Poslední novinkou, o které se pak můžeme zmínit, je nové SUV určené pro sedm cestujících. To v nabídce značky nahradí nepopulární model Tribeca, přičemž zpočátku bude k mání pouze na americkém trhu. Posléze by se ovšem mělo dostat také na ostatní kontinenty, nikoliv však s názvem svého předchůdce. Označení Tribeca je totiž dle Dolla zatíženo až příliš negativní minulostí.
„Když se Tribeca poprvé objevila, bylo to nádherné auto, jen s nedostatečným výkonem a dalšími problémy. Proto chceme tyto vzpomínky překonat s novým jménem. Máme totiž pocit, že je pro nás lepší přijít s odlišným označením než lpět na tradici,“ zmínil Doll. A dodal, že vůz dorazí v roce 2018 a nabídne působivou spotřebu. Je tedy více než jisté, že tady hybridní technika chybět nebude.
Hybridní kupé Subaru se již ukázalo na několika neoficiálních ilustracích. Zatím však není jisté, zda se jej skutečně dočkáme
Zdroje: Car Advice, Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 31 minutami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 2 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 4 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva