Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru představilo novou platformu všech modelů, zvýší prý komfort i dynamiku
7.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Subaru odhalilo svou Global Platform, která bude podepírat všechny budoucí modely značky. Počítá přitom s hybridizací i elektrifikací.
O nové modulární architektuře japonské automobilky se pravidelně zmiňujeme již od loňského podzimu. Platforma SGP (Subaru Global Platform) podpírá všechny poslední koncepty značky, tedy jak Imprezu hatchback a sedan, tak i zcela nové XV. Informací jsme ovšem dosud měli poskrovnu, vědělo se pouze o zhruba 2,7metrovém rozvoru a 4,5metrové délce celé trojice. To však bylo vše a dávalo to prostor pro spekulace. Zejména v rámci tradičního stálého pohonu všech kol, který by s příchodem nové architektury měl doplnit elektromotor.
Tento systém má Subaru již delší dobu k dispozici, asi největším jeho benefitem je nízká papírová spotřeba. Bylo by tedy logické, kdyby s ohledem na stále přísnější emisní limity značka začala elektrický pohon všech kol montovat do všech svých vozidel. V tomto směru ale zatím nemáme k dispozici žádné oficiální informace, aktuální tisková zpráva značky osvětluje hlavně bezpečnostní parametry nové platformy. Zároveň pak víme, že podepírat bude všechny nové modely značky, a to již od letošního roku. Kromě oné trojice mezi nimi přitom bude příští Forester, jemuž předcházel koncept Viziv.
Důraz je kladen především na torzní tuhost nové architektury, která by ve srovnání se stávajícími platformami měla narůst o 70 až 100 procent. To je dáno zejména výrazným použitím vysokopevnostní oceli, jež má navýšit absorpci energie při nárazu o 40 procent. Kromě toho se ovšem tužší konstrukce bude podílet také na vylepšení komfortu v kabině, kde má úroveň hluku a vibrací poklesnout přibližně o 70 procent. Zlepšena bude také kvalita jízdy i ovladatelnost, což je pro změnu dáno snížením těžiště o 5 milimetrů.
Mluvíme tu tedy o „nejvyšší úrovni bezpečí na světě“, tedy alespoň podle Subaru. Kromě této oblasti má ovšem nová platforma stát také na dalších dvou pilířích, a sice na zlepšení jízdní dynamiky a schopnosti pobrat elektrické či hybridní ústrojí. Je tedy zjevné, že ani japonská značka nehodlá zůstat v této oblasti stranou, ale naopak se chce na poli alternativního pohonných jednotek silně angažovat. K mání budou veškeré možné varianty ústrojí od klasických hybridů přes plug-in hybridy až po ryzí elektromobily.
Zmíněny jsou také „další typy alternativního ústrojí“, což nejspíše značí příchod vodíku a palivových článků. Oficiální potvrzení v tomto ohledu sice chybí, nicméně Subaru nemalou měrou spolupracuje s Toyotou, jejíž Mirai by tak klidně mohlo být dárcem techniky. Zda se tak ovšem skutečně stane, to bude záviset především na vývoji trendů. Subaru je přeci jen relativně malá automobilka, která nechce v rámci globální produkce přesáhnout 1,1 milionu exemplářů. A jako taková si tedy nemůže dovolit časté výlety slepými uličkami.
Vraťme se ale zpět k samotné platformě, jejíž tuhost by měla být s příchodem nových materiálů navýšena na takovou úroveň, že plnit bezpečnostní předpisy bude i v roce 2025. Kromě toho tu máme také citelnou úsporu nákladů, i když nic konkrétního zatím vyčísleno nebylo. Můžeme tak pouze dodat, že architektura SGP je jedním ze šesti bodů strategie Prominence 2020, jíž značka představila předloni. Vyjma platformy jde přitom o novou generaci plochých motorů či již v úvodu zmiňovaný systém pohonu všech kol.
Nová architektura Subaru Global Platform bude podepírat všechny budoucí modely značky...
...nalézt jsme ji mohli i u nedávných třech konceptů značky, tedy Imprezy sedan a hatchback i nového XV
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Espargara a Nakagamiho v Thajsku včera 19:33
- Vítězem Dakaru 2025 Daniel Sanders 17.1.2025
- Startovní listina NTC 2025 17.1.2025
- Test Agados VZ 27: ideální přívěs pro čtyřkolku 17.1.2025
- Startovni listina Moto E 2025 16.1.2025
Nejčtenější články
- Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024 - Dodge jako by dělal vše pro to, aby nový Charger selhal, po osmiválci, zvuku a vůbec mu sebral i možnost pálit gumy
19.12.2024 - Kia říká, že bizarní vzhled její poslední novinky lidé po spatření berou na milost, snad tomu ani sama nevěří
19.12.2024 - Majitel VW přes 7 měsíců čeká na opravu svého ID.4. Mezitím na něj prší svolávací akce, nakonec přišel zákaz prodeje
19.12.2024 - Poslední BMW 3 s šestiválcem bez turba a manuálem je k mání jako dodnes nové auto, je to Top Gun bizarních specifikací
19.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva