Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru Levorg: nové kombi slibuje až 300 koní, manuál však v nabídce chybí
20.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové kombi bude zřejmě k mání jen v Japonsku, kde nabídne dva benzinové motory spřažené s CVT a pohonem všech kol. „Kecat“ bude i do řízení.
Japonská automobilka s plejádou hvězd ve znaku o sobě v poslední době dávala vědět především díky produkční verzi nového WRX. Subaru však není živo pouze tímto sportovním sedanem, ale i dalšími koncepty. Nedávno jsme vám tak mohli představit budoucí Legacy, nyní přišla řada na kombi Levorg. To navzdory obdobně znějícímu názvu nakonec není jen praktičtější variantou toho prvního, ale zcela novým modelem, který má jít v rodném Japonsku do prodeje na jaře příštího roku.
Momentálně bohužel není jasné, zda Subaru svou novinku nabídne i ve zbytku světa, pokud jste ovšem milovníky manuálních převodovek, pak vás jeho absence na českém trhu dozajista nevzruší. Nic jiného než automat CVT totiž pod kapotou nehledejte, což je při pohledu na výkon dvoulitrového přeplňovaného boxeru opravdu škoda - podle automobilky má totiž produkovat 300 koní a 400 Nm točivého momentu.
Jízdní dynamika momentálně není známa, údaj o spotřebě však nechybí. Počítat bychom tak měli s průměrem 7,6 l/100 km. Ještě méně žíznivý (5,9 l/100 km) je pak nový 1,6litrový plochý čtyřválec, který pro změnu produkuje koní 170 a Nm 250. I v jeho případě přitom máme počítat s automatem CVT, standardem pro oba modely je rovněž pohon všech kol.
Tím de facto všechny známé údaje končí, na závěr tak můžeme zmínit snad jen venkovní dimenze. Ty počítají s délkou 4 690 mm, šířkou 1 780 mm a výškou 1 485 mm, přičemž rozvor byl oproti níže postavenému Subaru Impreza natažen o 30 milimetrů na 2 650 mm. Pět cestujících a jejich náklad tak japonské kombi ubytuje bez zbytečných strkanic.
Více zřejmě Subaru oznámí s blížícím se zahájením prodeje, kdy bude zároveň představena produkční verze. Nesmíme totiž zapomínat na fakt, že Levorg je stále titulován jako koncept, podle všech indicií se ale měnit bude jen máloco. A to platí i o bezpečnostním systému EyeSight druhé generace, který již zvládne i zasahovat do řízení.
Subaru Levorg je sice oficiálně ještě konceptem, do jarního zahájení prodeje se ale již prakticky nic nezmění
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 3 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
před 4 hodinami - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
před 6 hodinami - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
před 7 hodinami - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva