Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru Legacy 2015: nové Legacy je venku, jen s benziny a CVT
7.2.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Japonský sedan se ukázal oficiální cestou. Známe tak jeho rozměry, výbavu i motory s vrcholným V6 o výkonu 260 koní.
Nové Subaru Legacy nám již tři dny není neznámou. Nyní japonská automobilka z nové generace svého již pomalu legendárního sedanu sňala plachtu oficiálně. K dispozici tak máme veškeré informace, se kterými přichází bohatá fotogalerie a také několik videí. Jedno z nich přitom mapuje historii tohoto modelu, která odstartovala před 25 lety. Završena pak prozatím byla loni, kdy Subaru jenom ve Spojených státech prodalo 42 291 exemplářů páté generace. Tento počet by ovšem měl být letos výrazně překročen, neboť podle plánu mají registrace narůst na nějakých šedesát tisíc.
Abychom si ovšem toto číslo mohli dát do správné perspektivy, pak je třeba si uvědomit, že modelu Outback bylo loni prodáno třikrát více. A kupříkladu Toyota za stejné období dodala na americké půdě 408 484 kusů sedanu Camry, zatímco Fordu se povedlo udat 295 280 exemplářů modelu Fusion. Subaru tak rozhodně nepatří mezi hlavní hráče, nýbrž spíše okrajové, což nás přivádí k otázce, proč vlastně nebylo při stylizaci odvážnější?
Odpověď bohužel známa není. Dalšího srovnávání s konceptem tedy zanecháme, a vrhneme se rovnou na výčet technických detailů. Začít můžeme rozměry. Celková délka narostla o 41 mm na celkových 4 795 mm, rozvor přesto zůstal na 2 751 mm, tedy na téměř stejné hodnotě jako u páté generace. Zvětšení ovšem doznal objem zavazadlového prostoru, namísto předchozích 416 litrů nyní pobere 425 l.
Pod kapotou se objevují prozatím jen dva motory. První je modernizovaný čtyřválec 2,5i, který produkuje 177 koní, druhý šestiválcový boxer 3,6 R, v jehož případě se dočkáme 260 koní. Standardem je v obou případech automatická převodovka Lineatronic CVT, jež veškerou sílu motorů směřuje na všechna čtyři kola. Pomocnou ruku při tom podává systém aktivního vektorování točivého momentu.
Jízdní dynamika ale bohužel známa není, poinformovat tak můžeme maximálně o spotřebě. Ta v případě slabšího agregátu počítá se 7,8litrovým průměrem, u šestiválce 10,2 l/100 km. POdotýkáme, že normované měření v Americe není tak zkreslené jako v Evropě a mnohem více odpovídá skutečnosti.
Zpod kapoty se pak můžeme přesunout do kabiny, kde Subaru použilo nové materiály s měkčeným povrchem i tlustší čalounění. Již od prvního nastoupení by vás tak měl obklopit „prémiovější“ pocit, se kterým je spojeno také lepší odhlučnění. Výbava pak počítá se třemi úrovněmi (Standard, Premium a Limited) u čtyřválce, zatímco s šestiválcem je spojen pouze vrcholný stupeň Limited.
Na závěr nesmíme opomenout bezpečnostní techniku, která počítá především s novou verzí systému EyeSight. Ten se již spoléhá na barevné kamery, které dovedou mnohem lépe zachytit okolí i případné překážky. Chybět pak nemohou ani prvky jako detekce slepých úhlů, monitoring jízdy ve správném směru nebo alarm při hrozícím nárazu zezadu při couvání.
Do prodeje nové Subaru Legacy zamíří již v létě, stejně jako v úvodu článku se ovšem i nyní bavíme o americkém trhu. I nadále je totiž sporné, zda japonská novinka zamíří na Starý kontinent. Přeci jen, bez „evropské spotřeby“ by asi životní dráha sedanu příliš úspěšná nebyla.
Nové Subaru Legacy je prozatím určeno pouze americkému publiku, které si jej bude moci pořídit od léta
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
dnes - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
včera - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejčtenější články
- „Žebráme o vlastní smrt.” Automobilky v EU zdražují spalovací auta, aby prodaly víc elektromobilů. Vrátí se jim to úplně jinak, než doufají
19.12.2024 - Levná značka VW začala prodávat další nový model, za míň než za základní Fabii nabízí auto větší než Octavii
19.12.2024 - Designér zbavil kamufláže přelomový nový Jaguar. Nemusí vypadat zle, jeho fiasko je ale asi nevyhnutelné
19.12.2024 - Dodge jako by dělal vše pro to, aby nový Charger selhal, po osmiválci, zvuku a vůbec mu sebral i možnost pálit gumy
19.12.2024 - Kia říká, že bizarní vzhled její poslední novinky lidé po spatření berou na milost, snad tomu ani sama nevěří
19.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva