Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru Forester tS STi 2015: ostrý lesník nakonec jen s tupou sekerou
25.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pod novou verzí je sice podepsána divize STi, ta však dodala jen agresivní vzhled či poladěný podvozek. Motor je již zcela sériový.
O nové verzi Subaru Forester se mluví prakticky po celý podzim. Japonská automobilka dokonce odhalila její koncept, který byl až na pár drobností de facto sériovou verzí. K jejímu odhalení však došlo teprve nyní, přičemž automobilka nakonec použila stejný recept jako u předchozí generace. Na modře lakované karoserii tedy sice najdeme loga divize Subaru Tecnica International, pravověrným „eSTéÍčkem“ ovšem japonské SUV není. Místo toho jej zdobí přídomek tS.
Očekávat tedy nemůžeme změny v motorovém prostoru, ty však na druhou stranu až tak potřebné nejsou. Forester tS totiž pohání nejsilnější pohonná jednotka, jakou má Subaru pro tento model k mání. Počítat lze tedy s přeplňovaným dvoulitrem, který na všechna čtyři kola posílá skrze automat Lineatronic CVT (zatím není jisté, zda k mání bude i manuál, ale dá se o tom úspěšně pochybovat) 280 koní a 350 Nm točivého momentu.
I přes zachování standardního motoru se ovšem Forester tS pyšní řadou změn. Máme tu mnohočerně lakovaných doplňků, mezi něž patří třeba čelní maska, zadní spoiler, zpětná zrcátka nebo rámy oken. Výjimkou není ani zadní nárazník, opomenuto nebylo rovněž zakrytování podvozku vpředu a vzadu a stříbrně lakované lišty rámující čelní mlhovky či zdobící černé boční prahy.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde najdeme kůží obšitý volant s logem STI a červenými kontrastními švy. Emblém sportovní divize pak nechybí ani na startovacím tlačítku, madlu voliče automatu nebo ozdobných lištách dveřních prahů, zatímco čalounění počítá s kůží a semišem. Přístrojový panel pak imituje uhlíková vlákna.
V rámci mechanických změn můžeme zmínit přepracované zavěšení, se kterým přicházejí tužší stabilizátory a zadní pomocný rám. Poladěn byl rovněž software převodovky, která se navíc těší lepšímu chlazení oleje. Vše pak rámují 19palcová kovaná kola BBS, za nimiž se vpředu skrývají čtyřpístkové a vzadu dvoupístkové brzdy Brembo.
To je vše, k mání přitom bude pouze 300 exemplářů. Veškerá produkce bude navíc k mání pouze na japonském trhu, kde si Subaru Forester tS můžete pořídit za 4 350 000 JPY (cca 820 000 Kč). Objednávky se přijímají pouze do 5. dubna, s ohledem na omezený počet kusů a rozumnou cenu ale dozajista vůz tak dlouho v nabídce nevydrží.












Subaru Forester tS se dočkal především kosmetických změn, takový motor je kupříkladu zcela sériový
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025Nové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025
Nejčtenější články
Ani nové čínské řešení dobíjení elektromobilů se zdaleka nevyrovná tankování spalovacích aut, tady zas někdo neumí počítat
20.3.2025Bentley poznává krutě: Ani bohatí nechtějí kupovat horší auta za víc peněz, prodeje i zisky jsou fuč
20.3.2025Nadšenci za drobné koupili nezničitelný Mercedes s 872 tisíci km, 760 tisíc ujel jediný majitel. Jeho V6 dál šlape jako hodinky
20.3.2025Nová vlajková loď Škody předčasně ukázala svůj vzhled na ilustracích, takhle to žádná krasavice nebude
20.3.2025Obrat Alfy Romeo byl dokonán, oba její nejzajímavější modely se vrátí se spalovacími motory pod kapotami
20.3.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 21:40 - řidičBOB
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 04.18. 14:41 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis
- Policejní kontroly a měření 04.17. 20:39 - řidičBOB
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.17. 15:00 - Vrooom