Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru Forester 2015: lehký facelift spároval diesel s automatem CVT
24.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová převodovka ve srovnání s manuálem zvyšuje spotřebu, stovku ale údajně zdoláte rychleji. Přitom vás obklopí kvalitnější a lépe vybavený interiér.
O japonském SUV jsme hovořili naposledy v souvislosti s verzí tS STi, která lehce umocnila dynamický potenciál vozu. K mání je však pouze na domácím trhu, čímž asi Subaru evropské fanoušky příliš nepotěší. Nyní zde máme alespoň nějakou náplast na jejich bolístku, a sice lehký facelift standardního provedení. Zprávy o něm sice aktuálně přicházejí z Velké Británie (proto fotografie vozu s britskou registrací), jedná se ale o globální vylepšení.
Zásadní novinkou oproti minulosti je spárování dvoulitrového dieselového motoru s automatickou převodovkou CVT. Pohonná jednotka i nadále produkuje 147 koní a 350 Nm točivého momentu, vylepšeno však bylo odhlučnění a vibrace. Přepracován pak byl rovněž systém common rail a nové jsou i svíčky, jež mají zlepšit účinnost motoru při studeném startu. Dále lze pak zmínit i zrevidované turbodmychadlo, chladič motoru či chladič oleje.
Změnami prošla rovněž samotná převodovka, která dostala dodatečné odhlučnění, s nímž by se měl pojit vyšší komfort. Zároveň počítá se sedmi uzamčenými stupni, čímž má dojít ke zlepšení kontroly nad pohonnou jednotkou. A jelikož je spárována s kontrolou sjezdu svahů a trakčním systémem X-Mode, který je naladěn především pro off-roadové řádění, máme se dočkat také zlepšení jízdy mimo zpevněný asfalt.
V rámci „suchých čísel“ lze počítat se spotřebou 6,1 l/100 km, což oproti nejúspornějšímu modelu osazenému manuálem představuje zhoršení o čtyři desetiny litru. Na druhou stranu byste ovšem s automatem měli zvládnout zrychlení z klidu na stovku za 9,6 sekundy, což vůči ručně řazené převodovce představuje zlepšení o dvě desetiny (i v jejím případě lze ovšem hovořit o zlepšení vůči minulosti, a to o 0,4 sekundy).
Kromě mechanických změn prošel Forester také lehkou modernizací v interiéru, kde změny najdeme hlavně v oblasti středové konzole. Stávající obrazovka vzala za své a na její místo se nastěhoval nový sedmipalcový dotykový displej, který se stane standardem ve vyšších stupních výbavy. Spárován je přitom nejen se zpětnou kamerou, ale také se satelitní navigací.
Mimo to dorazilo hlasové ovládání, dvě zdířky na USB, obložení lakované piánovou černí, metalické dekorace či vylepšené odhlučnění motorového prostoru, jež má navýšit komfort v kabině. Po stránce exteriérové je pak jedinou novinkou nová anténa v podobě žraločí ploutve, tím ale facelift končí. Do prodeje Forester 2015 zamíří v březnu, i české ceny tak budeme znát jistě záhy.



Zvenčí se Subaru Forester prakticky nezměnilo. Interiér je však kvalitnější a lépe vybavený, v motorovém prostoru lze pak spřáhnout diesel s automatem CVT
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Poslechněte si legendární Schumacherovo Ferrari s motorem V10, jak řádí v rukou 80letého miliardáře, tohle chce zpátky šéf F1
dnesChystaný přelomový Jaguar, který nahradí všechny dosavadní modely, natočili při testech. Marnost z něj čiší od pohledu
21.2.2025Startování auta s asi nejlepším čtyřválcem bez turba v historii je zážitek samo sobě, tohle v jiném autě nezažijete
19.2.2025
Nejčtenější články
Tohle auto jste si mohli v jeden moment koupit s 5-, 6-, 8-, 10- i 12válcovými motory. Je to historický rekord, který stěží bude překonán
25.1.2025Realitní magnát popsal, jak složité je uvést do provozu jeho nové Bugatti schopné zrychlit na 500 km/h za 20 s, je to jiný svět
25.1.2025Volvo dalo hromadě svých modelů nová jména, další ruší. Vyznat se v nabídkách automobilek je stále těžší
25.1.2025Nejdražší ojetá Tesla Model 3 v prodeji jako jediná dává skutečný smysl, bez 3 milionů v kapse na ni ale nemyslete
25.1.2025Stellantis dál otáčí, motory na benzin a možná i naftu dostanou také nové Alfy Romeo Giulia a Stelvio
25.1.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 02.23. 19:54 - PepaSFI
- Onboard videa 02.23. 10:31 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 02.22. 20:19 - audis
- Náhradné diely z Ameriky 02.22. 17:54 - Pooch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 02.22. 12:11 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 02.21. 20:31 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 02.21. 16:45 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.21. 16:17 - řidičBOB