Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru Forester 2013: známe české specifikace i dostupnost nové generace
1.2.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nový „Lesník“ míří na český trh. K mání bude již od počátku března, dorazí také jako Turbo a jeho ceny by nemusely být vyšší než u předchůdce.
S většími nebo menšími přestávkami se věnujeme nové, čtvrté generaci Subaru Forester od září loňského roku, kdy byla v předpremiéře odhalena díky úniku oficiálního katalogu. Za tu dobu se vůz formálně představil na autosalonu v Los Angeles, viděli jsme jeho evropské provedení, popsali změny ve srovnání s předchůdcem, ale poněkud vlažně jsme se kvůli nedostatku informací věnovali motorizacím, se kterými zde bude prodáván. To můžeme nyní napravit, pár dalších detailů, včetně termínu nástupu na českém trhu a odhadované ceny již známe.
Předně můžeme potvrdit, že se Forester bude do Evropy dovážet výlučně s dvoulitrovými motory. Plochý čtyřválec o objemu 2,5 litru, atmosférickým plněním a výkonu 172 koní, který se stal základem ve Spojených státech, se k nám zkrátka oficiálně nepodívá. Místo něj se opět připravte na zážehový boxer o objemu 2,0 litru s nejvyšším výkonem 150 koní při 6 200 ot./min a maximálním točivým momentem 198 newtonmetrů při 4 200 ot./min.
Ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou akceleruje japonský crossover z 0 na 100 km/h za 10,6 sekundy, měl by být schopen dosáhnout 190 km/h a v normovaném testu spotřeby vykázal průměrných 6,9 litru na sto kilometrů. Tuto pohonnou jednotku dostanete rovněž s převodovkou s plynule měnitelným převodem Lineartronic, přičemž v této kombinaci stoupne maximálka na 192 km/h, zrychlení na stovku se zhorší o 1,2 sekundy a spotřeba naopak spadne na 6,5 litru.
Počítat lze rovněž s dieselovým boxerem o objemu 2,0 litru, který dorazí s výkonem 147 koní při 3 600 ot./min. a nejvyšším točivým momentem 350 newtonmetrů, produkovaným v rozmezí od 1 600 do 2 400 otáček. Dynamika je hodně podobná zážehové variantě. S jedinou převodovkou v nabídce (šestistupňovým manuálem) pojedete 100 km/h při plném využití potenciálu za 10,2 vteřiny a nejvyšší rychlost činí 190 km/h. Průměrná spotřeba se pohybuje od 5,7 do 5,9 l/100 km v závislosti na výbavě a použitých sedmnácti nebo osmnáctipalcových kolech a příslušném rozměru pneumatik.
Potvrdit můžeme rovněž vrcholnou variantu 2,0XT, osazenou benzínovým čtyřválcem s turbodmychadlem. Ve srovnání s japonským provedením je o 10 koní slabší, přesto se poddimenzovaná být nezdá. Bude mít 240 koní při 5 600 ot./min. a 350 newtonmetrů od 2 400 do 3 600 otáček za minutu. Vzhledem k tomu, že Subaru jej bude prodávat výlučně s variátorem Lineartronic, je zřejmé, že o nějaké sportování zde nejde, přesto auto tabulkově líně nevypadá. Na stovku akceleruje za 7,5 sekundy a zvládne 221 km/h. Průměr činí 8,5 l/100 km. Aby FHI alespoň trochu eliminovalo chybějící manuál, elektronika bude schopna „řadit“ se šesti přednastavenými převody a přepnutí do „sportovního módu“ zvýší jejich počet na osm.
Kdy bude novinka k mání? Oficiální zastoupení Subaru nám potvrdilo, že auta bude možné objednávat podstatně dříve, než jsme si původně mysleli. Místo léta můžete do prodejny zaskočit ještě před ženevským autosalonem, 1. března. Ceny prozatím známé nejsou, z neoficiálních zdrojů se k nám ale doneslo, že by měly být ve srovnání s předchůdcem citelně vyšší, údajně až o pětinu. Reálné se nám to však nezdá. Italská pobočka ceny již zveřejnila (2,0 stojí 29 900 Eur, 2,0D 31 990 Eur a špičkové 2,0 Turbo 43 390 Eur) a vychází z nich spíše to, že nové auto bude možná ve skutečnosti levnější nebo nejhůře stejně. Ono drastické navýšení ceny možná platí pouze ve srovnání s výprodejovým ceníkem.
Základní cena nejlevnější motorizace by mohla být kolem 770 tisíc Kč, na oficiální informace si ale ještě musíme počkat
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejnovější články
- Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 57 minutami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před hodinou - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 2 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 4 hodinami - Jednání VW s odbory nikam nevedou. Tisíce zaměstnanců demonstrují, stávka je na spadnutí, akcie firmy klesly na 13leté minimum
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva