Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru Cross Sport Design Concept je BRZ na oplastovaných chůdách
20.11.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ video) Dalším článkem do překvapivě dlouhé řady novinek Subaru pro Tokio je Cross Sport Design, studie BRZ smíchaného s kde čím.
Bylo by asi hodně hloupé tvářit se překvapeně z velkého množství japonských novinek představených na jasně nejvýznamnějším japonském autosalonu. Jenže zatímco mrak nových Toyot se od největší světové automobilky v Tokiu čekal, počítat s více než jedním zajímavým exponátem na stánku podstatně menšího Subaru bylo spíše znakem naivity než optimismu věčně dobře naladěných subaristů. Automobilová odnož Fuji Heavy Industries ale tentokrát opravdu překvapila, když se okolo času konání tokijského autosalonu začalo hovořit nejen o nové generaci sportovního WRX a nástupci současného Legacy, které nakonec ani v tiskových materiálech přibližujících budoucí tokijské novinky ani nefigurují, nýbrž také o konceptech Crossover 7 a Levorg.
Hned dvě nové studie Subaru na jednom autosalonu už by překvapivé byly, zvláště když se v téže době hovoří o dalších dvou významných novinkách, ale ani tento počet nebyl konečný. Japonci totiž na domácí půdě vytáhli ještě jeden koncept s názvem Cross Sport Design, který má nakonec k naplnění definice slova „studie” ze všech nejblíže. Jedná se totiž skutečně o auto, které by jednou být mohlo a nemuselo a i pokud by na jeho sériovou verzi nedošlo, může automobilku inspirovat ke stvoření něčeho jiného, co by si z Cross Sport Designu vzalo jen pár dílčích idejí.
O co tedy jde? Těžko vlastně výsledek nějak jednoznačně nazvat, jde prostě o crossover, tedy křížence, a to kde čeho. Za technický základ vozu posloužil model BRZ, což je z auta snad i patrné. Zároveň ale byla zvýšena jeho stavba, podvozek, přibyly nějaké ty ochranné prvky a vzadu větší prostor pro zavazadla. Výsledkem je tak cosi jako kupé-SUV-kombi, někdo by to mohl nazvat shooting brakem s terénními vlohami, jméno si tomu zkrátka dejte sami. O nezajímavý počin na každý pád nejde.
Jedná se vážně o pravověrný koncept, a tak o něm automobilka vypustila jen málo technických informací, víme, že vůz je 4 300 mm dlouhý (tedy jen o trochu delší než BRZ) a váží pouze 1 250 kg. Jedná se tedy o velmi kompaktní stroj a Subaru jej definuje jako dokonalé spojení sportovnosti a užitné hodnoty, které má nabídnout snadný přístup do interiéru, komfortní kabinu a dostatečný prostor pro zavazadla. Navzdory takřka terénnímu vzezření vozu mají přenos výkonu na silnici na starosti nadále jen zadní kola, která dále spolupracují s dvoulitrovým boxerem a automatem CVT.
Více vám toho k nejnovějšímu počinu Subaru nepovíme, a tak se spíše podívejte na fotky a udělejte si o výsledku obrázek sami. Za nás si dovolíme pochybovat, že by přímo takové auto jednou automobilka postavila, něco z Cross Sport Design Concept se ale v sérii objevit může. Třeba o takovém BRZ Shooting Brake už se spekuluje nějaký ten čas...
Subaru se rozhodlo, že letos v Tokiu nebude za Popelku...
Foto: Subaru, Auto Guide
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kamera zachytila, jak mechanik naboural unikátní Ferrari F40, byla to ještě větší rána, než se zdálo z fotek
včera - Blbý den v práci? Tento mechanik měl horší, na kousky rozsekal vzácné Ferrari za desítky milionů s unikátní historií
17.1.2025 - Majitel obětoval Teslu, aby zachránil vzácné Porsche před ohněm. Sám si pomohl, ostatním zkomplikoval život kvůli baterce
16.1.2025
Nejnovější články
- Může vzniknout druhý ráj elektromobilů podobný Norsku? Nemají na to ani Němci, natož pak Češi
před 11 hodinami - K mání je zapomenuté dakarské monstrum. Soutěž chtělo ovládnout s karoserií luxusní limuzíny, je dodnes plně funkční
včera - Japonci se začali loučit se svými osmiválcovými motory bez turba, další takové asi už nevzniknou
včera - Porsche jako první pochopilo „pravidla elektrické hry”, proto má skutečně vrátit Macanu spalovací motor
včera - Radikální slovinský supersport pro zahrádkáře ohromuje kombinací praktičnosti, výkonu a designu jako z jiné planety
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva