Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru BRZ tS: STi definitivně není, „mezituning” ale nebude jen pro Japonsko
19.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Z lepších brzd, tužšího podvozku a komunikativnějšího řízení budeme možná profitovat i v Evropě. Na vyšší výkon ale můžeme zapomenout.
Není tomu dlouho, co se Subaru pochlubilo s koncepčním BRZ tS. Souběžně s jeho představením však přišlo zároveň také zklamání. Z předchozích avíz jsme totiž doufali v příchod „poctivého” STi, které přinese BRZ vylepšení na všech frontách. Odhalení verze tS ale naznačovalo, že aktuálním vrcholem snah divize STi bude právě tahle verze. Ta přitom měla zůstat i nadále u standardního výkonu 200 koní, navíc měla být vyhrazena pouze domácímu trhu. Nic pěkného pro evropské fandy téhle povedené zadokolky.
S odhalením plně produkčního modelu máme jednu dobrou a jednu špatnou zprávu. Tou druhou je, že „pravé STi” se zatím skutečně nechystá, ta první se pak váže k místům prodeje, v jejichž případě Japonci zřejmě změnili názor. BRZ tS tak možná bude k dispozici po celém světě, i když s největší pravděpodobností v ještě menším počtu než původně oznámených 500 exemplářů.
Co bychom tedy mohli očekávat? V motorovém prostoru bude dle výše zmíněného změn jako šafránu. Kromě rozpěrné tyče se totiž na plochém dvoulitrovém čtyřválci nezměnilo vůbec nic, po stránce sprintů a nejvyšší rychlosti tak Subaru zůstává u standardních hodnot. V zatáčkách ale nabídne jiný šálek kávy. Pod hlavičkou divize STI totiž byla pozměněna charakteristika pružin a tlumičů, tužší jsou stabilizátory a zadní náprava těží z nového zavěšení.
Standardem jsou nově 18palcová kola, která v základním provedení dostanete stříbrně lakovaná, provedení BRZ tS GT však nabízí černou úpravu. Sedmnáctipalcové brzdy se čtyřpístkovými třmeny vpředu a dvoupístkovými vzadu jsou však již pro obě úpravy shodné, stejně jako čelní karbonový spoiler nebo ozdoby na bocích. Zadní křídlo z uhlíkových vláken je ale již určeno jen verzi GT, stejně jako uvnitř sedadla Recaro a čalounění v kombinaci kůže a Alcantary.
Tato fakta jsou ale již důvěrně známá. S tou nejdůležitější informací, tedy kdy a zda doopravdy se u nás Subaru BRZ tS objeví, ovšem bohužel nemůžeme posloužit. Dá se ale předpokládat, že při zahlcení továrny objednávkami standardního modelu tomu hned tak nebude, však i výroba prvních 500 kusů určených pro Japonsko se má natáhnout někdy do listopadu. Pokud tak Subaru opravdu uvažuje i o ostatních světových trzích, pak letos je určitě zásobovat nezvládne.
Těmito kroky se navíc potvrzuje, že na skutečné STI bychom měli alespoň na nějaký čas zapomenout. Pokud totiž Subaru nezvládá ani výrobu jedné nepříliš specifické či početné limitované edice, pak rozhodně nemá kapacity na vývoj a produkci vrcholného modelu. Zvláště, pokud jej Toyota pověří ještě montáží kabrioletu. BRZ s výkonem převyšujícím standardních 200 koní se tak zřejmě nedočkáme, alespoň ne oficiálně.
Subaru BRZ tS se ukázalo na nových fotkách, kde dává plně najevo změny, jež mají přispět k lepší ovladatelnosti
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 3 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Bez odborníka do bazarů ani nevkračujte, radí Němci po testu ojetého elektrického VW Golf
před 32 minutami - Další automobilka odpískala plán prodávat jen elektrická auta, v jejím případě to byl totální nesmysl
před 2 hodinami - Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 3 hodinami - Lékař si doma postavil repliku auta snů svého dětství. Ferrari mu ji nechalo zničit a dál mu jde po krku
před 4 hodinami - Finalisté auta roku v USA ukazují, jak jiný svět to je, elektromobily téměř bez výjimky ostrouhaly
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva