Subaru BRZ tS: STi definitivně není, „mezituning” ale nebude jen pro Japonsko

Z lepších brzd, tužšího podvozku a komunikativnějšího řízení budeme možná profitovat i v Evropě. Na vyšší výkon ale můžeme zapomenout.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Subaru BRZ tS: STi definitivně není, „mezituning” ale nebude jen pro Japonsko

19.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Subaru BRZ tS: STi definitivně není, „mezituning” ale nebude jen pro Japonsko

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Z lepších brzd, tužšího podvozku a komunikativnějšího řízení budeme možná profitovat i v Evropě. Na vyšší výkon ale můžeme zapomenout.

Není tomu dlouho, co se Subaru pochlubilo s koncepčním BRZ tS. Souběžně s jeho představením však přišlo zároveň také zklamání. Z předchozích avíz jsme totiž doufali v příchod „poctivého” STi, které přinese BRZ vylepšení na všech frontách. Odhalení verze tS ale naznačovalo, že aktuálním vrcholem snah divize STi bude právě tahle verze. Ta přitom měla zůstat i nadále u standardního výkonu 200 koní, navíc měla být vyhrazena pouze domácímu trhu. Nic pěkného pro evropské fandy téhle povedené zadokolky.

S odhalením plně produkčního modelu máme jednu dobrou a jednu špatnou zprávu. Tou druhou je, že „pravé STi” se zatím skutečně nechystá, ta první se pak váže k místům prodeje, v jejichž případě Japonci zřejmě změnili názor. BRZ tS tak možná bude k dispozici po celém světě, i když s největší pravděpodobností v ještě menším počtu než původně oznámených 500 exemplářů.

Co bychom tedy mohli očekávat? V motorovém prostoru bude dle výše zmíněného změn jako šafránu. Kromě rozpěrné tyče se totiž na plochém dvoulitrovém čtyřválci nezměnilo vůbec nic, po stránce sprintů a nejvyšší rychlosti tak Subaru zůstává u standardních hodnot. V zatáčkách ale nabídne jiný šálek kávy. Pod hlavičkou divize STI totiž byla pozměněna charakteristika pružin a tlumičů, tužší jsou stabilizátory a zadní náprava těží z nového zavěšení.

Standardem jsou nově 18palcová kola, která v základním provedení dostanete stříbrně lakovaná, provedení BRZ tS GT však nabízí černou úpravu. Sedmnáctipalcové brzdy se čtyřpístkovými třmeny vpředu a dvoupístkovými vzadu jsou však již pro obě úpravy shodné, stejně jako čelní karbonový spoiler nebo ozdoby na bocích. Zadní křídlo z uhlíkových vláken je ale již určeno jen verzi GT, stejně jako uvnitř sedadla Recaro a čalounění v kombinaci kůže a Alcantary.

Tato fakta jsou ale již důvěrně známá. S tou nejdůležitější informací, tedy kdy a zda doopravdy se u nás Subaru BRZ tS objeví, ovšem bohužel nemůžeme posloužit. Dá se ale předpokládat, že při zahlcení továrny objednávkami standardního modelu tomu hned tak nebude, však i výroba prvních 500 kusů určených pro Japonsko se má natáhnout někdy do listopadu. Pokud tak Subaru opravdu uvažuje i o ostatních světových trzích, pak letos je určitě zásobovat nezvládne.

Těmito kroky se navíc potvrzuje, že na skutečné STI bychom měli alespoň na nějaký čas zapomenout. Pokud totiž Subaru nezvládá ani výrobu jedné nepříliš specifické či početné limitované edice, pak rozhodně nemá kapacity na vývoj a produkci vrcholného modelu. Zvláště, pokud jej Toyota pověří ještě montáží kabrioletu. BRZ s výkonem převyšujícím standardních 200 koní se tak zřejmě nedočkáme, alespoň ne oficiálně.


Subaru BRZ tS: STi definitivně není, „mezituning” ale nebude jen pro Japonsko - 1 - Subaru BRZ tS nove foto 01Subaru BRZ tS: STi definitivně není, „mezituning” ale nebude jen pro Japonsko - 2 - Subaru BRZ tS nove foto 02Subaru BRZ tS: STi definitivně není, „mezituning” ale nebude jen pro Japonsko - 3 - Subaru BRZ tS nove foto 03Subaru BRZ tS: STi definitivně není, „mezituning” ale nebude jen pro Japonsko - 4 - Subaru BRZ tS nove foto 04Subaru BRZ tS: STi definitivně není, „mezituning” ale nebude jen pro Japonsko - 5 - Subaru BRZ tS nove foto 05Subaru BRZ tS: STi definitivně není, „mezituning” ale nebude jen pro Japonsko - 6 - Subaru BRZ tS nove foto 06Subaru BRZ tS: STi definitivně není, „mezituning” ale nebude jen pro Japonsko - 7 - Subaru BRZ tS nove foto 07Subaru BRZ tS: STi definitivně není, „mezituning” ale nebude jen pro Japonsko - 8 - Subaru BRZ tS nove foto 08Subaru BRZ tS: STi definitivně není, „mezituning” ale nebude jen pro Japonsko - 9 - Subaru BRZ tS nove foto 09Subaru BRZ tS: STi definitivně není, „mezituning” ale nebude jen pro Japonsko - 10 - Subaru BRZ tS nove foto 10Subaru BRZ tS: STi definitivně není, „mezituning” ale nebude jen pro Japonsko - 11 - Subaru BRZ tS nove foto 11Subaru BRZ tS: STi definitivně není, „mezituning” ale nebude jen pro Japonsko - 12 - Subaru BRZ tS nove foto 12Subaru BRZ tS: STi definitivně není, „mezituning” ale nebude jen pro Japonsko - 13 - Subaru BRZ tS nove foto 13Subaru BRZ tS: STi definitivně není, „mezituning” ale nebude jen pro Japonsko - 14 - Subaru BRZ tS nove foto 14Subaru BRZ tS: STi definitivně není, „mezituning” ale nebude jen pro Japonsko - 15 - Subaru BRZ tS nove foto 15Subaru BRZ tS: STi definitivně není, „mezituning” ale nebude jen pro Japonsko - 16 - Subaru BRZ tS nove foto 16Subaru BRZ tS: STi definitivně není, „mezituning” ale nebude jen pro Japonsko - 17 - Subaru BRZ tS nove foto 17Subaru BRZ tS: STi definitivně není, „mezituning” ale nebude jen pro Japonsko - 18 - Subaru BRZ tS nove foto 18Subaru BRZ tS: STi definitivně není, „mezituning” ale nebude jen pro Japonsko - 19 - Subaru BRZ tS nove foto 19Subaru BRZ tS: STi definitivně není, „mezituning” ale nebude jen pro Japonsko - 20 - Subaru BRZ tS nove foto 20Subaru BRZ tS: STi definitivně není, „mezituning” ale nebude jen pro Japonsko - 21 - Subaru BRZ tS nove foto 21
Subaru BRZ tS se ukázalo na nových fotkách, kde dává plně najevo změny, jež mají přispět k lepší ovladatelnosti

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.