Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru BRZ 2017: facelift dorazil na český trh, už jen v jednom provedení
27.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonské kupé si nově můžete pořídit pouze ve verzi Sport, ani ta ale nedostala vyšší výkon, jako japonská a americká verze téhož.
Na sklonku loňského roku jsme zjistili jeden neočekávaný, ale o to smutnější fakt. Na českém trhu je prakticky mizivý zájem o Toyotu 86 GT. Navíc to není problém jen u nás, GT 86 se v Evropě neprodává dobře prakticky nikde. U nás si stejně jako třeba v Nizozemsku si japonské koupil za celých loňských dvanáct měsíců jen jeden jediný člověk, což je žalostně málo. Vůbec bychom se proto tuzemskému zastoupení nedivili, kdyby přistoupilo k jistému omezení prodeje. Tentýž krok ale rozhodně nečekáme od Subaru.
Spřízněné BRZ má zjevně v místních končinách více fanoušků než sportovní Toyota, neboť za rok 2016 tu máme dvacet registrací. Stejně to vypadalo předloni, zatímco po GT 86 v tomtéž období sáhli pouze čtyři lidé. Je tedy evidentní, že zatímco „mateřská“ verze je u nás propadákem, ten „druhý v pořadí“ si na poměry tohoto modelu může výskat.
Můžeme navíc doufat, že letos by zájem o BRZ mohl ještě narůst. To si stejně jako GT 86 odbylo facelift, který se věnoval vzhledu i mechanice. Bohužel, o zesílení bloku motoru a s tím souvisejícím navýšením výkonu na 205 koní se Subaru postaralo pouze na americkém a japonském trhu. V Evropy má kupé stejný výkon jako verze před faceliftem, tedy 200 koní.
Stejná je i jízdní dynamika, tedy akcelerace z klidu na stovku za 7,6 sekundy a nejvyšší rychlost 226 km/h u verze s manuální převodovkou. K mání je dále i podivně poskládaný automat, v jeho případě je ale třeba počítat se zhoršením o šest desetin, respektive šestnáct kilometrů v hodině. Normovaná spotřeba byla vyčíslena na 7,8 litru, respektive na 7,1 l/100 km.
V rámci faceliftu byla změněna přední část karoserie, která má navodit dojem širokého a nízkého vozu. Dorazily také plnohodnotné čelní LEDkové světlomety, které se u produkčního modelu Subaru objevují vůbec poprvé. Dále tu pak máme ještě jiné zadní křídlo či nový design desetipaprskových 17palcových kol. Ty ale nadále obouvají pneu o rozměru 215/40.
Do interiéru Subaru dalo nový volant a audio systém Clarion, který doplňuje 6,2palcový displej. Kromě toho BRZ dostalo i přepracovaný podvozek s odlišnou charakteristikou pružin, jiným uložením ramen a novými tlumiči Sachs. Vše pak doplňuje nový režim stabilizace s názvem Track, který má dávat řidiči větší prostor pro vlastní práci.
Na českém trhu za kupé s manuálem dáte 814 000 Kč, verze s automatem je o čtyřicet tisíc korun dražší. Příplatková výbava je pak velmi sporá a počítá pouze s jedním prvkem, a sice barvou karoserie, kdy se za jiný než červený odstín přihazuje 12 tisíc korun.
Vůči minulosti jde tak jen o nepatrné zdražení, byť zákazníci se musí připravit na jisté omezení spočívající v nabídce jediné výbavy Sport. Ta je ovšem opravdu našlapaná, jak lze zjistit v oficiálním ceníku (PDF, 229 kB). Navíc se dá předpokládat, že Subaru jistě ví, co činí - základní provedení se nutně neprodávalo téměř vůbec.
Subaru BRZ dostalo v rámci faceliftu do vínku celou řadu změn, výkon se ovšem navýšil pouze u americké a japonské verze
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
22.11.2024 - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
21.11.2024 - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nejnovější články
- Při měření rychlosti v Česku jde o peníze, ne o bezpečnost, účinná ochrana ale existuje
před 10 hodinami - VW je nepoučitelný. Přes totální fiasko svých elektrických aut se chce zachránit s pomocí nových elektromobilů
před 11 hodinami - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
včera - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
včera - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.25. 00:20 - GeneHawkins
- Lampárna (stěžovatelna) 11.24. 22:03 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 11.24. 21:00 - M.Z.
- Onboard videa 11.24. 10:52 - brnenska.odchytova
- Mercedes - auto pro masy 11.24. 08:24 - Brus
- Výběr grafické karty do počítače 11.23. 22:32 - mattonecz
- Toyota obecně 11.23. 14:33 - M.Z.
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch