Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Subaru Advanced Tourer Concept: nové Legacy se rýsuje
7.11.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Přivítejte další hvězdu blížící se tokijské Motor Show. Na svědomí ji má opět Subaru a i když jde jen o koncept, jasně naznačuje podobu nového Legacy.
Zdá se, že i letošní autosalon v Tokiu se novinkami japonských automobilek bude jen hemžit. Možná si říkáte, že tato asociace je překvapivá asi tak jako plzeňská hospoda plná Prazdroje, ale to jste zapomněli na jarní zemětřesení, které drtivě otřáslo nejen japonským průmyslem. Bylo tedy velkou otázkou, jak moc tato událost zdrží práci vývojových oddělení tamních automobilek, nyní to ovšem vypadá, že se Japonci dokázali přes tyto nepříjemnosti přenést.
V Tokiu totiž již nyní, stále více než tři týdny před startem samotného autosalonu, očekáváme premiéry sporťáků Subaru BRZ STi a Toyota FT-86, předobrazu nové Mazdy 6 v podobě konceptu Takeri a nejnověji i Advanced Tourer Concept od Subaru. To už jsou čtyři velké věci a předpokládáme, že většinu trumfů japonští výrobci stále pevně svírají v rukou. Nespekulujme ale nyní o tom, co za novinky můžeme ještě v Zemi vycházejícího slunce očekávat a pojďme se blíže podívat na tu nejžhavější.
Jméno Advanced Tourer Concept (v češtině něco jako „pokročilý cestovní koncept”) zní poněkud nejednoznačně, při pohledu na první uvolněné snímky je ale zřejmé, k jakému sériově vyráběnému modelu tento vůz spěje. Jde o jakéhosi ideového následníka starší studie Hybrid Tourer, kterou více přibližuje sériovému provedení, tedy budoucímu modelu Legacy. I když oficiálně uvolněné snímky jsou zatím dosti „upoutávkové” a novinku dokonale neodhalují, je i z toho co vidíme zřejmé, že design vozu o délce The 4 580 mm, šířce 1 840 a výšce 1 430 mm vyrazil směrem k hranatějším tvarům. Dá se snad i říci, že v tomto směru překonává novou Imprezu, která též pozbyla většiny oblin, Advanced Tourer Concept jde ale ještě dál.
Zatímco exteriér se produkční podobě značně blíží, vnitřek odhalený na zrovna detailně propracované počítačové ilustraci má k jakékoli finální podobě zjevně dosti daleko. Slovně výrobce upozorňuje na kompletně prosklenou střechu a nový palubní systém schopný dokonce i přístupu na internet. Hmatatelného ale nevidíme nic.
Krom přiložených obrázků a pár obecných frází toho Subaru k tomuto konceptu neřeklo zrovna mnoho, to nejpodstatnější ale víme. Neboť každý na trhu uplatnitelný vůz dnes musí být „sportovní, praktický a ohleduplný k přírodě” (tedy spíše se tak musí tvářit), je prý přesně takové i toto nové Subaru. Pod jeho kapotou tak najdeme hybridní pohonné ústroj sestávající z čtyřválcového spalovacího motoru o objemu 1,6 litru s přeplňováním turbodmychadlem. Na Subaru trochu nezvyklá míra, tradicionalisty ale jistě potěšíme tím, že jde stále o agregát s protiběžnými písty neboli o boxer. Zážehové jednotce pomáhá i zatím blíže nespecifikovaný elektromotor, který bude zřejmě přímo navazovat na motor či převodovku. Pohon všech kol je totiž stále řešen přes tradiční kardany a diferenciály (tedy žádná elektrická čtyřkolka) a elektromotor zároveň při brzdění slouží jako generátor elektrické energie.
Tento relativně jednoduchý systém prý Subaru použilo kvůli jeho jednoduchosti a nízké hmotnosti, krom pomoci spalovacímu motoru a rekuperaci kinetické energie pak také samostatně zajišťuje pohyb auta v nízkých rychlostech. Do jaké rychlosti si s autem poradí sám ale opět nevíme. Ze zbylých prvků se výrobce pochlubit už jen z dřívějška známým systémem EyeSight, který se pomocí kamer „dívá okolo auta” a upozorňuje řidiče na nebezpečí hrozící od objektů v blízkém okolí.
Jak vidíte, neznámých je stále dost, je ale vcelku pochopitelné, že si je automobilka schovává pro tokijskou premiéru. Chytřejší bychom tedy měli být za nějaké tři týdny, kdy by nám Subaru mohlo s menším předstihem odhalit vše důležité.
Subaru Advanced Tourer Concept zatím takto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Charles Leclerc s Carlosem Sainzem si vyzkoušeli nové 1200koňové Ferrari, jejich chvála jistě překvapí
před 3 hodinami - Extrémní silniční hypersport legendárního konstruktéra F1 zajel rekord Silverstone, všechna ostatní auta za sebou nechal o parník
včera - Slavného hudebníka štve stav silnic tak moc, že se chce zbavit své sbírky nejlepších Ferrari
19.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- V Brně 2025 bez MotoE včera 17:00
- Vespa GTS 310: s nejvýkonnějším motorem včera 13:30
- Oficiální startovní listiny na rok 2025 včera 12:00
- Augusto Fernandez bude testovacím pilotem Yamaha MotoGP 20.11.2024
- Testu vévodil Alex Marquez 19.11.2024
Nejčtenější články
- Sověti svého času neměli auta, se kterými by dobyli Sibiř, a tak přišli s těmito monstry, měla zcela unikátní techniku
22.10.2024 - Splňte plán, nebo zemřete: Šéf popsal, jak automobilky musí přestat prodávat auta, aby mohly dál prodávat auta
23.10.2024 - Prodeje nových aut v Evropě se dál propadají. Žádaná auta už se ani nevyrábí a vnucování těch nechtěných to nespraví
23.10.2024 - Dvě Bugatti Chiron se srazila při pokusu o předjetí náklaďáku. I ten od nich schytal takovou ránu, že šel „přes boudu”
23.10.2024 - První automobilka začala vyvážet levné modely z Indie na vyspělé trhy, výsledkem je kouzelná nabídka
23.10.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.22. 17:25 - Truck Daškam
- Onboard videa 11.22. 17:13 - Truck Daškam
- Toyota obecně 11.22. 15:24 - abgx1
- Pneu koutek 11.22. 15:11 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.22. 13:40 - pavproch
- Mercedes - auto pro masy 11.22. 12:47 - mattonecz
- Co se stalo, děje a chystá na Autoforum.cz 11.22. 10:55 - denis
- Fiat a vše kolem nich 11.22. 10:34 - pavproch