Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Největší naděje Nissanu na záchranu se poprvé ukázala, dostane velmi neobvyklý pohon
15.11.2020 | Petr Prokopec
Tak trochu jako princezna Koloběžka přijíždí na scénu auto, které může jako jediné v dohledné době přinést Nissanu do firemní kasy kýžený obnos - nový Qashai. Z jeho vzhledu zatím moc chytří nejsme, po technické stránce je jasněji.
Aktuálně není jiné tak velké automobilky, která by měla takové problémy, jako Nissan. Firmu táhne ke dnu kombinace koronavirové krize s vynuceným odchodem dlouholetého šéfa a nedá se očekávat, že by ji něco hned tak postavilo na nohy. To největší nadějí je pro tuto chvíli nová generace SUV Qashqai, jednoho z jeho největších bestsellerů automobilky, která se sice odhalí později, než měla, nakonec ale jistě dorazí.
Svědčí o tom čerstvý krok Nissanu, který právě zveřejnil oficiální sadu „špionážních” fotek, tedy záběrů maskovaného prototypu. Díky tomu si můžeme udělat alespoň částečný obrázek o jejich podobě, ale skutečně jen částečný. Podle toho, co je patrné, bude nový Qashqai bude vypadat moderně, ovšem zároveň nikterak převratně. S ohledem na podobu některých nových modelů, které se snaží být revoluční skoro za každou cenu, je to ale nakonec možná i dobře.
Design ale nechme stranou a zadívejme se za čelní masku vozu. Nissan totiž již potvrdil, že nový Qashqai dorazí s docela neobvyklým pohonem. Navzdory očekávání některých nebude k mání jako ryzí elektromobil, místo toho nabídne automobilka řešení, kterému říká ePower a podle toho, co o něm víme, bude mít blízko k tomu, co už před léty nabídl Opel Ampera.
V případě ePoweru má tedy benzinová jednotka sloužit jako generátor elektřiny. Samotný pohon pak má na starosti elektrická jednotka s výkonem 185 koní, jež energii bude čerpat z malých baterií. Je tedy zjevné, že jde o nízkoemisní řešení, ovšem je tu jeden stěžejní problém. Auto má mít problémy se soustavným udržováním vyšších rychlostí, a tak je docela dobře možné, že maximálka bude omezena na nepříliš ohromující hodnotu, rozhodně pak takovou, která nebude odpovídat skoro 200koňovému výkonu. Kdo bude chtít více, může sáhnout po mild-hybridních přeplňovaných benzinech 1,3, diesely už se pod kapotou vozu nevrátí
Dále víme, že auto stane na platformě CMF-C konglomerátu Renault Nissan a byť se rozměrově dramaticky nevzdálí dosavadnímu provedení, má být o poznání prostornější - pasažéři vzadu mají dostat o 20 mm více prostoru pro nohy, v kufru má přibýt 45 litrů. Struktura vozu má být také o 41 procent tužší a tedy i citelně bezpečnější. Standardem bude pohon předních kol, za 4x4 se bude připlácet, naopak zadní víceprvkové zavěšení bude standardem pro všechny verze.
Na další detaily si musíme počkat, asi to ale nebude dlouho trvat. S ohledem na cíl Nissanu začít auto prodávat od jara 2021 lze očekávat plné odhalení ještě před koncem roku.








Nový Nissan Qashqai se ukázal na oficiálních „špionážních” snímcích, zajímavější jsou ale informace, které je provází. Foto: Nissan
Zdroj: Nissan
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem v Jerezu Alex Marquez, Marc Marquez po crashi 12. včera 14:44
- Vítězem Moto2 Gonzalez před Baltusem a Agiusem, 10. Salač včera 12:56
- Prvním dnešním vítězem v Jerezu se stal Rueda včera 11:37
- Warm up v Jerezu: Kdo jiný než Marc Marquez včera 10:27
- Sprint Race v Jerezu vyhrál Marc Marquez 26.4.2025
Nejnovější články
EU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včeraUž tak sympatické malé Suzuki se dočkalo ještě sympatičtější verze pro dobrodruhy, je to takové Porsche 911 Dakar pro chudé
včeraBugatti poprvé ukázalo svůj nový motor 8,3 V16 zevnitř, dostal nevídaný systém časování ventilů
včeraJedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
včeraDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 04.27. 20:12 - řidičBOB
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Cyklistické vlákno 04.27. 15:20 - pavproch
- VZKAZY 04.27. 13:59 - pavproch
- Táhneme na Brusel 04.27. 13:31 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.26. 22:41 - petr_riha
- S větrem ve vlasech.... 04.25. 14:50 - pavproch